امتیاز ما

قوانین مشخص و زیادی در دبی وجود دارد؛ اما برخی از قوانین دبی کمی سختگیرانه‌تر و البته عجیب‌تر است. از دبی گرفته تا ابوظبی، قوانین عجیبی وجود دارد که می‌تواند باعث دستگیر شدن شما شود. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با عجیب‌ترین قوانین دبی آشنا شوید. بلیط هواپیما

عجیب‌ترین قوانین دبی

نگاه کردن به گوشی همراه دیگران

در امارات متحده عربی تعرض به حریم خصوصی دیگران حتی از طریق شبکه‌های مجازی هم غیر قانونی است. مجازات این کار حداقل ۶ ماه زندان و حدود ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار درهم خواهد بود. زنی در عجمان به دلیل ارسال عکس از گوشی همراه همسرش از طریق «واتس‌اَپ» و متهم کردن او به خیانت از طرف قانون محکوم اعلام شد. او علاوه‌بر پرداخت ۱۵۰ هزار درهم جریمه‌ی نقدی از امارات دیپورت شد.

خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه عمومی

یکی از عجیب‌ترین قوانین دبی در وسایل نقلبه عمومی است . خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه‌ی عمومی و ایستگاه‌ها غیر قانونی محسوب می‌شود؛ از مترو‌ها و اتوبوس‌ها گرفته تا پیاده‌روها. اگر حین خوردن و آشامیدن دستگیر شوید حدود ۱۰۰ درهم جریمه‌‌ی نقدی خواهید شد. بهترین زمان خرید از دبی

همراه داشتن غذاهایی با دانه خشخاش

عجیب‌ترین قوانین دبی

دانه‌های خشخاش منبع تریاک و هروئین هستند بنابراین یک ماده‌ی غیرقانونی در امارات محسوب می‌شود. همراه داشتن غذاهایی که دانه‌ی خشخاش دارند جرمی جدی است و مجازات زندان دارد.

جمع‌ آوری کمک های نقدی

جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای خیریه در امارات متحده چندان ساده نیست. جمع‌آوری کمک‌های نقدی باید توسط امور اسلامی و سازمان‌های فعالیت‌های خیریه (IACAD) تائید شود. در غیر این صورت طبق قوانین دبی با افراد برخورد خواهد شد. افرادی که بدون هماهنگی دست به جمع‌آوری کمک‌های نقدی می‌کنند ممکن است با مجازات زندان و جریمه‌ی نقدی ۲۵۰ هزار ۵۰۰ هزار درهم و البته دیپورت روبه‌رو خواهند شد.

استفاده از وی پی ان

عجیب‌ترین قوانین دبی

طبق قوانین جرائم سایبری امارات متحده،افرادی که از وی‌پی‌اِن استفاده می‌کنند مشمول مجازات و جریمه‌ی نقدی ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون درهمی مواجه خواهند شد. تلاش برای دسترسی به سایت‌های غیرمجاز و غیر قانونی و دانلود کردن آثاری که مشمول قوانین کپی‌رایت می‌شوند بر خلاف قانون است. بلیط تهران دبی | بلیط دبی تهران

کثیف بودن خودرو

یکی از عجیب‌ترین قوانین دبی کثیف بودن خودرو است این قانون با وجود طوفان‌های شن که به طور مداوم در امارات متحده رخ می‌دهند، داشتن یک خودروی خاکی و آلوده اصلا قابل بخشش نیست. خودروهای کثیف باعث از بین رفتن چهره‌ی زیبای شهر و به خطر انداختن سلامت عموم می‌شوند. به همین دلیل خودروهای کثیفی که در سطح شهر مشاهده می‌شوند شناسایی شده و رانندگان با جریمه‌های نقدی ۳۰۰۰ درهمی مجازات خواهند شد.

شستن خودرو

همانطور که خودروی کثیف باعث ایجاد مشکل برای شما می‌شود، شستن نادرست اتومبیل هم مشکل‌ساز خواهد شد. شستن خودرو در مناطق مسکونی یا استخدام افرادی برای شستن خودروی‌‌تان ممنوع است. چنین رفتارهایی چهره‌ی زیبای شهر را مخدوش می‌کنند و برای محیط زیست خطرناک هستند زیرا آب آلوده باعث آلودگی خیابان‌ها می‌شود. اتومبیل خود را برای شست‌وشو به پمپ بنزین‌ها و پارکینگ‌های مراکز خرید ببرید. مرکز خرید اوت لت ویلیج 

عجیب‌ترین قوانین دبی

گرفتن عکس از افراد بدون کسب اجازه

این یک موضوع بسیار جدی است که باعث دردسر خیلی از گردشگران و مردم محلی شده است. قوانین امارات متحده‌ی عربی در این باره بسیار سختگیرانه هستند و با گرفتن عکس افراد بدون کسب اجازه از آن‌ها برخورد جدی خواهد شد. انتشار این تصاویر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جرم را سنگین‌تر خواهد کرد. طبق قوانین جرائم سایبری، مجازات این کار پرداخت جریمه‌ی نقدی ۵۰۰ هزار درهمی و شش ماه زندان خواهد بود و در برخی موارد ممکن است مجازات سنگین‌تر هم بشود. یک معلم استرالیایی به دلیل انتشار تصویری در فیسیوک خود از یک اتومبیل که در نزدیکی دو پارکینگ بلا استفاده پارک شده بود، به پرداخت ۱۰ هزار درهم جریمه‌ی نقدی و تحمل حبس محکوم شد. اخراج از کشور امارات هم یکی دیگر از مجازات‌های وی بود.

گرفتن عکس از تصادفات خیابانی و جاده ای و انتشار آن ها

عکاسی در امارات متحده در کل می‌تواند مشکل‌ساز باشد. عکاسی از ساختمان‌های نظامی، دادگاه‌ها و کاخ‌ها ممنوع است. عکاسی از تصادفات جاده‌ای و خیابانی و انتشار آن‌ها در فضای مجازی غیرقانونی است و مجازات‌هایی را در پی خواهد داشت. پرداخت جریمه‌ی نقدی ۵۰ هزار تا ۳ میلیون درهم و خطر دیپورت شدن از عواقب عکاسی از مکان‌های ممنوع و تصادفات در دبی خواهند بود.

عجیب‌ترین قوانین دبی