جالب‌ترین موزه‌های پوسان
امتیاز ما

پوسان تنها به دلیل سواحل زیبا و غذاهای دریایی شهرت ندارد. در حقیقت، این شهر برای علاقمندان به هنر مکان ایده‌آلی است زیرا دارای موزه‌ها و گالری‌های زیاد و متنوعی است که می‌توانید در آنها انواع صنایع دستی و آثار هنری را از نزدیک ببینید. در این مطلب به معرفی برخی از بهترین و جالب‌ترین موزه‌های پوسان خواهیم پرداخت. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

موزه‌ی خطای دید پوسان

موزه‌ی خطای دید پوسان

موزه‌ی خطای دید پوسان به گردشگران این امکان را می‌دهد تا خودشان به بخشی از آثار هنری که در معرض نمایش هستند تبدیل شوند. با استفاده از تکنیک «وهم گرایی» یا «خطای دید»، آثار معروف دنیای هنر به گونه‌ای قرار گرفته می‌شوند تا به صورت سه بعدی به نظر برسند. به برخی از این آثار عناصری اضافه می‌شود تا آنها را خنده‌دار و جالب‌تر نشان دهد. بلیط هواپیما

موزه‌ی پوسان

موزه‌ی پوسان

این موزه مرکز آثار تاریخی کشف شده یا اهدایی است. موزه‌ی پوسان نقش مهمی در حفظ فرهنگ و سنت کشور کره‌ی جنوبی دارد. آثار تاریخی‌ای که در سراسر این موزه و در اتاق‌های مختلف طبقات قرار داده شده‌اند تاریخچه‌ی این شهر را از دوران ماقبل تاریخ تا زمان حال را به تصویر می‌کشد. مجسمه‌های بودایی و پاگودا را در نمایشگاه بیرون این موزه از دست ندهید و حتما از سالن «تجربه‌های فرهنگی» بازدید کنید تا در مراسم نوشیدن چای کره‌ای و پوشیدن «هانبوک» که لباس رسمی و سنتی کره‌ی جنوبی است شرکت کنید.

موزه‌ی هنر پوسان

موزه‌ی هنر پوسان

هنردوستان نباید بازدید از این موزه را از دست بدهند. این موزه که در «اودونگ» واقع شده و به منظور افزایش آگاهی عموم از فرهنگ و هنر پوسان و شهروندانش ساخته شده است، اکنون میزبان جامعه‌ی هنری است. مجموعه‌های هنری با ارزشی در زمینه‌های مختلف در این موزه نگهداری می‌شوند. علاوه بر اینکه آثار هنرمندان محلی را در خود دارد، نمایشگاه‌های بین‌المللی زیادی هم در آنجا برگزار می‌شود. تازه‌ترین نمایشگاه این موزه در ارتباط با آثار «اندی وارهول» بوده است.

موزه‌ی ملی دریایی

موزه‌ی ملی دریایی

پوسان بزرگ‌ترین شهر بندرگاهی در کره‌ی جنوبی و پنجمین شهر ساحلی پرجمعیت است. تعجبی ندارد که چرا دریا برای ساکنین این شهر اهمیت دارد. نمایشگاه‌هایی که در موزه‌ی ملی دریایی برگزار می‌شود تمام جنبه‌های دنیای آبی و اقیانوس‌ها، موجودات دریایی و تاریخچه‌ی صنعت دریانوردی را به تصویر می‌کشد. این موزه همچنین دارای کتابخانه، آکواریوم، استیج و نمایش‌های ۴بعدی است که برای همه‌ی سنین برنامه‌ای ویژه دارد. رفت‌وآمد به این موزه به راحتی با اتوبوس‌های پوسان صورت می‌گیرد.

موزه‌ی تاریخ مدرن پوسان

موزه‌ی تاریخ مدرن پوسان

موزه‌ی تاریخ مدرن پوسان داستان شهر پوسان را از اواخر قرن نوزدهم، زمانی که بندر پوسان توسط تاجران و فروشندگان ژاپنی باز شد بیان می‌کند. این موزه روی رابطه‌ی سست خود با ژاپن، بخصوص در دوران استعمار تاکید می‌کند. جالب اینجاست که این موزه در ساختمانی قرار دارد که روزی به عنوان شرکت توسعه‌ی شرقی فعالیت می‌کرد؛ یک پروژه‌ی ملی که توسط امپراتوری ژاپن به عنوان بهره‌برداری استعماری از کره‌ و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا اداره می‌شد.

موزه‌ی بوکچان

موزه‌ی بوکچان

پوسان ممکن است شهری پر از آسمان‌خراش باشد اما تاریخ آن همچنان جذاب است. موزه‌ی «بوکچان» بیش از ۱۵۰ آثار تاریخی که از زمین‌های قبرستانی در اطراف «بوکچاندونگ» کشف شده و شامل آثار سفالگری و اسلحه‌های آهنین هستند را به نمایش می‌گذارد. این موزه‌ی باستان‌شناسی از سال ۱۹۹۶ که تاسیس شد به انجام پروژه‌های تحقیقاتی روی قبرستان‌ها مشغول است تا به درک بیشتر فرهنگ و تاریخ پوسان و سلسله‌ی «گایا» را کمک کند.