بناهای دیدنی انگلستان
امتیاز ما

ارزش هنری شهرهای بزرگ با ساختمان‌های نمادین آن سنجیده می‌شوند و آیا معیاری بهتر از این ساختمان‌ها برای بررسی فرهنگ‌، تاریخ، سنت‌ها و پیشرفت آن شهر وجود دارد؟ همان طور که می‌دانید لندن شهری با فرهنگ و تاریخ و هنر غنی است که انتخاب ۵ ساختمان برتر نمادین در میان ده‌ها ساختمان شگفت‌انگیز کار بسیار دشواری است.

در ادامه به معرفی ساختمان‌های خواهیم پرداخت که لندن را بدون آن‌ها نمی‌توان تصور کرد. با مجله دور و نزدیک در بررسی ۵ ساختمان نمادین برتر شهر لندن، همراه باشید.

 

«کاخ وست میتستر» (The Palace of Westminster)

«کاخ وست میتستر» (The Palace of Westminster)

اگر از هر توریستی بپرسید که اولین تصویری که از شهر لندن در ذهن دارید مربوط به کجاست، اکثر آن‌ها « بیگ بن»‌ (Big Ben) را نام خواهند برد. برج ساعت این مجموعه به طور رسمی با نام برج الیزابت شناخته می‌شود. در کنار این برج ساختمان پارلمان به راحتی قابل  تشخیص است. تماشای این مجموعه به راحتی هر بازدیدکننده‌ای را قانع می‌کند که چرا نام آن از سال ۱۹۸۷ در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد.

واقع شدن این مجموعه در کنار «رودخانه‌ی تیمز» (Thames) از اهمیت این بنا در قرون وسطی حکایت می‌کند. عمارتی که در همان دوران محل اصلی اقامت و فرمانروایی پادشاهان بریتانیایی بوده است. حکومت این مجموعه نیز در زمان هنری هشتم با آتش سوزی بزرگ لندن به پایان رسید.

«برج گرکین»  (The Gherkin)

«موزه بریتانیا» (British Museum)

برج گرکین یا همان برج خیارشور، با نام عجیب و البته طراحی مدرن و عجیب‌تر خود، تنها ساختمان معاصر (سال ۲۰۰۳ میلادی) لندن است که خود را به این لیست تحمیل کرده است. دیدگاه پست مدرن طراح این ساختمان، «نورمن فاستر» (Norman Foster) باعث شده تا امروز برج گرکین به یکی از نماد‌های شهر لندن تبدیل شود. از نکات قابل توجه این برج این است که ساخت آن در کمتر از دو سال به پایان رسیده است. معماری این ساختمان بارها جوایز گوناگونی در همین زمینه دریافت کرده است.

 

«موزه بریتانیا» (British Museum)

«موزه بریتانیا» (British Museum)

ساختمان این موزه در سال ۱۷۵۹ ساخته شده، آخرین ساختمان نمادین منتخب ما است. موزه‌ی بریتانیا سالانه بین ۶ تا ۷ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. حدود ۸۰ هزار آثار فراموش نشدنی از سراسر جهان در این موزه به معرض دید عموم گذاشته شده است. باید توجه کنید که این عدد فقط مربوط به آثاری است که بازدید آن برای مردم آزاد است. این موزه چه از نظر تعداد گردشگر و چه از نظر تعدد و ارزش آثار یکی از برترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید. ارزش نمادین این ساختمان نه تنها مربوط به شهر لندن و کشور بریتانیا می‌شود بلکه وجود چنین مجموعه‌ی ارزشمندی برای تمام دنیا یک اتفاق مهم است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد لندن می‌توانید به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.