چگونه آسوده سفر کنیم
امتیاز ما

در این دوره و زمانه هر انسانی می‌داند که قبل از انجام دادن هر کاری باید در مورد آن کار و هر چیز دیگر فکر کند و یکی از بهترین راه‌ها استفاده از تجربه دیگران است. این که تصور کنیم که تمامی سفرها با غروب دل‌انگیز در کنار ساحل با یک نوشیدنی شیرین به پایان می‌رسد کاملا غلط است زیرا یک اتفاق ساده ممکن است مسافرت شما را خراب کند.  بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

اتفاقاتی مانند گم شدن چمدان، پنچر شدن لاستیک ماشین، مسمومیت غذایی، افراد بی‌فرهنگ در اتوبوس و سر وقت به مقصد نرسیدن باعث می‌شوند که شما حتی از مسافرت نیز پشیمان شوید. حال آن که با کمی تحقیق و استفاده از تجربیات دیگران می‌توانیم لحظات خوشی را برای خود و همسفران رقم بزنیم.

پیدا کردن صندلی در قسمت بار کار دشواری نیست اما اگر موفق به این کار نشدید وقت خود را برای پیدا کردن و انتظار کشیدن به هدر ندهید. به جای آن می‌توانید یک میز برای خود در یک رستوران رزرو کنید. در رستوران‌ها حتی اگر روبه‌روی بار هم بنشینید یک منوی کامل غذا وجود دارد. خیال‌تان راحت باشد که غذاهای رستوران به همان خوشمز‌ه‌گی غذاهای بار است. یکی از امتیازهای نشستن روبه‌روی بار دسترسی شما به افراد محلی و مسولان بار است که می‌توانید از آنها اطلاعات لازم را کسب کنید. مجله‌ی دور و نزدیک

در نوع غذا ها دقت کنید

هیچ گاه گول اسامی عجیب و غریب غذاها را نخورید زیرا ممکن است بعد از سفارش غذا پشیمان شوید و آن چیزی که فکر می‌کردید از آب درنیاید. قبل از سفارش چنین غذاهایی از پیشخدمت در مورد مواد تشکیل دهنده آن غذا سوال کنید. در غیر این صورت باید خودتان را برای یک غذای غیرمنتظره آماده کنید.

چگونه آسوده سفر کنیم

یک لحظه تصور کنید که قصد دارید در مکانی غریب به جایی بروید و بدون اطلاع قبلی اقدام می‌کنید و با در بسته مواجه می‌شوید. چنین اتفاقاتی خستگی سفر را به تن شما بر جا می‌گذارند. به همین دلیل قبل از هر اقدامی ساعات کار و ساعات بسته بودن به عنوان مثال موزه‌ها و یا رستوران‌ها را بررسی کنید. در ایالات متحده و اروپا روزهای دوشنبه تمامی موزه‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند. پس قبل از سفر به چنین کشورهایی مراقب روزهای دوشنبه باشید. همیشه در هنگام سفر از راهنمای سفر استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از اپلیکیشن‌های موجود استفاده کنید.

چگونه آسوده سفر کنیم

آماده هر نوع اتفاقی در سفر باشید

برخی اوقات ممکن است با تمام برنامه‌‌ریزی‌های دقیق اتفاقاتی ناخواسته رخ بدهد که باعث بر هم خوردن تمام برنامه‌های شما شوند. در چنین لحظاتی هرگز نباید هراس به دل خود راه دهید. همیشه یک برنامه جایگزین در کنار برنامه خود داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که اتفاقات ناخواسته باعث می‌شوند که بهترین خاطره‌ها بر جا بمانند.

اگر قصد سفر به خارج از شهر را دارید همیشه یک دستگاه تصفیه آب کوچک به همراه داشته باشید تا دیگر مجبور به حمل آب آن هم به مقدار حجم زیاد نباشید. چنین دستگاه‌های کوچکی بهتر و سریع‌تر از قرص‌های تصفیه آب عمل می‌کنند و دیگر این که مزه آب را تغییر نمی‌دهند.

در انتخاب همسفر دقت کنید

بسیاری از افراد با این که با همسر و یا بهترین دوست خود به سفر می‌روند باز هم سفر آنها کسل کننده می‌شود. اگر می‌خواهید که از سفر خود لذت ببرید یک روز بعد از ظهر تنها به گشت و گذار بروید. ممکن است شما قصد انجام کارهایی را داشته باشید که همسفر شما هیچ علاقه‌ای به انجام دادن آنها ندارد. خاطر جمع باشید که پس از بازگشت خاطرات خوش زیادی را در هنگام خوردن شام برای همسفر خود تعریف خواهید کرد.

در انتخاب همسفر دقت کنید

بیمه مسافرتی به همراه داشته باشید

به همراه داشتن کمک‌های اولیه که شامل پماد آنتی باکتریال، آنتی هیستامین، آسپرین، پدهای تاول، مسکن و کرم ضد آفتاب بسیار ضروری است. فراموش نکنید که حادثه هرگز خبر نمی‌کند.

قبل از مسافرت باید بیمه سلامت خود را بررسی کنید. بیمه سلامت مخارج اورژانس پزشکی و روند بهبود شما را پوشش می‌دهد و دیگر این که بیمه شما باید بیمه مسافرتی داشته باشد. بیمه شما باید شامل گم شدن چمدان و یا لغو بلیت پرواز هم باشد.

از خدمات هتل خود پیش از سفر اطلاعات کسب کنید

قبل از اقامت در هتل به برنامه‌های مشتریان وفادار هتل بپیوندید. چنین برنامه‌هایی شامل امتیازهای خوبی مانند چند شب اقامت رایگان و یا کم شدن هزینه اتاق می‌شود. از دیگر امتیازهای این نوع برنامه‌ها اینترنت پر سرعت رایگان است. نبود اینترنت در این دوره و زمانه هر انسانی را کلافه می‌کند.