جاذبه های گردشگری
امتیاز ما

ایران کشور بزرگی است با معماری خیره کننده، کاخ­های تاریخی و مناظر طبیعی متنوع. در برنامه اولین سفر به ایران اغلب شهرهای اصفهان و تخت جمشید و شاید شیراز به عنوان مکان­ های که حتما باید دیده شود، قرار دارند. در حالی که مکان­ های بسیاری در این لیست نادیده گرفته شده ­اند که قطعا سزاوار این هستند که در بالای لیست قرار گیرند. در اینجا ما لیستی از شهرهای کمتر دیده شده ایران تهیه کرده­ ایم.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جاذبه های گردشگری ایران

جاذبه های گردشگری مشهد

مشهد شهری زیارتی و گردشگری در شمال شرق کشور است و مهم ترین قطب گردشگری مذهبی کشور و نیز دومین شهر مذهبی جهان است. بسیاری معتقدند که که تنها مکان برجسته­ی مشهد، حرم امام رضا(ع)، است. اما بسیار بیشتر از این است. مشهد دومین شهر بزرگ ایران است. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کاروانسرای عزیزالله اف و مقبره نادرشاه اشاره کرد. مشهد همچنین نقطه­ ی عطفی برای سفرهای روزانه دیگری به مکان­ هایی چون نیشابور و فردوسی، محل تولد فردوسی و عمر خیام، است. شما می­توانید از مکان­های دیدنی دیگری چون مسجد گوهر شاد، پارک کوه سنگی، موزه های آستان قدس رضوی و آرامگاه نادر نیز بازدید کنید. از بازارهای شهر از جمله بازار الماس شرق، پروما و… برای خرید سوغات است. از سوغات های معروف شهر می توان به زعفران، تسبیح، مهر، زیره و خشکبار اشاره کرد، صنایع دستی مشهد قالیبافی، شعر بافی، نمدمالی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، حصیربافی، فرآورده های روی چرم و چوب هستند. خرید بلیط هواپیمای تهران مشهد.

جاذبه های گردشگری مشهد

جاذبه های گردشگری ماسوله

شهر تاریخی و توریستی ماسوله، یکی از خوش آب وهوا­ترین نقاط شمال ایران با هوای مه آلود و تابستان­ های خنک است. رنگ اکثر ساختمان ها در ماسوله زرد یا همان به رنگ خاک میباشد تا در مه بهتر دیده شوند چرا که نزدیک به یک سوم سال ماسوله در مه به سر می رود. ماسوله در استان گیلان در شمال ایران و در فاصله ۵ کیلومتری غرب جاده ماسوله به خلخال قرار دارد. ماسوله قدمتی هزار ساله دارد بنابراین به مسافران مناظر دیدنی و تاریخی غنی ارائه می­دهد. ماسوله یکی از زیباترین روستاهای ایران است. ماسوله پر است از بهارخواب­ها که محل مناسبی برای تجدید قوا هستند. ماسوله یک محل عالی برای یک شب اقامت است، زیرا فرصت فوق­ العاده ای برای پیاده روی در کوه­ های اطراف است. معماری بافت و ترکیب سنتی منازل ماسوله جاذبه گردشگری آن محسوبب می شود که امروز بیش از هر چیز دیگر توجه جهانگردان و گردشگران داخلی را به خود جلب می کند، خانه های ماسوله در دو طبقه می باشند که هر خانه در مجموع از دو قسمت تشکیل شده است:

  • قسمت زمستانی که در زبان محلی به سومه معروف است.
  • قسمت تابستانی یا به اصطلاح اتاق پیشخوان پنجره های اروسی چوبی.

جاذبه های گردشگری ماسوله

جاذبه های گردشگری یزد

پزد مانند یک داستان پریان قدیمی است. یزد شهری است با خیابان­ هایی پیچ در پیچ، گنبدهای خیره کننده آبی رنگ ، برج ­های بادی و خانه ­های گلی. اینجا یک شهر غنی فرهنگی با مکان­ هایی از قبیل «خانه لاری» است. این خانه در محله فهادان و مجاورت عمارت کلاه‌فرنگی قرار دارد.که از ۶ باب خانه با معماری مختص مناطق کویری ساخته شده که متعلق به یکی از تجار مشهور یزد به نام حاج محمد ابراهیم لاری بود که از زمان «پادشاهی قاجار» باقی مانده است. از جاذبه های گردشگری یزد می توان به مسجد جامع یزد، مجموعه میدان امیر چخماق، آب انبار شش بادگیر، کاروانسرای زین الدین، هشت باغ دولت آباد، حمام خان، آب‌انبار رستم گیو، موزه آیینه و روشنایی و……نام برد. جاذبه های گردشگری یزد بسیار زیاد است به همین دلیل بهترین کاری که می توانید در یزد انجام دهید این است که خود را به خیابان­ های دلفریب این شهر بسپارید. خرید بلیط هواپیما تهران یزد.

جاذبه های گردشگری یزد

جاذبه های گردشگری کاشان

کاشان که در میانه راه تهران و اصفهان قرار گرفته است، یک آبادی در کناره «دشت کویر» است. کاشان شهری با اصالت و با مشاهیر علمی و ادبی زیادی است . عده‌ای از مورخین کاشان را اصیل­ ترین و اولین شهر ایران و جهان می‌دانند. جاذبه های گردشگری کاشان که دارای دو بخش کوهستانی و کویریست آن را به یکی از سکونت گاه‌های مهم در ایران تبدل کرده است. آداب و رسوم گلاب‌گیری و قالیشویی از مراسم سنتی این شهر است که سالانه بازدیدکنندگان و جهانگرادن بسیار زیادی را به این شهر می کشاند. این مکان دیدنی با بازار سرپوشیده و خانه ­های قرن نوزدهمی، به راستی بسیار حیرت انگیز است. «شاه عباس اول» اصرار داشته است که بجای اصفهان در این شهر به خاک سپرده شود. کاشان یک مرکز مهم برای تولید فرش، منسوجات و گلاب است. که به عنوان مهم ترین سوغاتی این کاشان محسوب می شوند. مجله گردشگری دور و نزدیک

جاذبه های گردشگری کاشان

جاذبه های گردشگری بم

بم یک شهر کویری است با هزاران درخت خرما، که شهرت خود را وام دار این درختان خرما است. شاید شما بم را بخاطر زلزله ­ای که در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد بشناسید، زلزله­ ای که ۲۶،۲۰۰ نفر در آن جان خود را از دست دادند. بم اکنون بازسازی شده است و دارای یک بازار مقاوم در مقابل زلزله است. به عنوان یک شهر کویری تجربه متفاوتی را در برنامه سفر جهانگردان و گردشگران داخلی به ایران ارائه می­دهد. از جاذبه های گردشگری بم می توان به ارگ بم، تل آتشین دارستان بم، دهبکری،  کوه بی‌سوخته اشاره کرد. خرید بلیط هواپیما تهران کرمان.

جاذبه های گردشگری بم

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

مسافران برای بازدید از جزیره کیش نیاز به ویزا ندارند، یکی از دلایلی که باعث می­شود این شهر ارزش سفر کردن را داشته باشد. این شهر بخاطر کیفیت مرواریدش شناخته شده است، به طوری که حتی مارکوپولو نیز به آن اشاره کرده است. ساحل و مراکز خرید را برای بازدید به شما توصیه می­کنیم. بسیاری از گردشگران داخلی برای گزراندن تعطیلات به این شهر سفر می­کنند. جاذبه های گردشگری تاریخی که برای جهانگرادن بسیاری جذابیت دارد مانند آب انبار سنتی، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر تاریخی حریره و… است. البته در کیش نباید از کارتینگ، پلاژ، پارک دلفین، سافاری، آکواریوم و دیگر جاذبه های تفریحی آن غافل ماند. تفریحات آبی در کیش جایگاه ویژه ای دارند، از نمونه تفریحات آبی پرطرفدار می توان به شاتل، اسکوتر زیردریایی، فلای بورد، کیبل اسکی، بنانا، پاراسل اشاره کرد. خرید بلیط هواپیمای تهران کیش.

جاذبه های گردشگری کیش