سفر به لهستان
امتیاز ما

لهستان جواهری روی تاج اروپای شرقی است. سرزمینی که با اسطوره و تاریخ پر شده و در شهرهای دل­ انگیز و مدرن پیچیده شده است. کشوری شگفت انگیز با خلیج ­های شسته شده در نمک دریای بالتیک. جاذبه‌های گردشگری در لهستان بسیار گوناگون هستند و از کوه‌های جنوبی تا سواحل شنی در شمال، با پیشینه­ ای از هر سبک معماری، مقصد جذابی برای گردشگران است. پرطرفدارترین شهر این کشور کراکوف است که قبلا پایتخت لهستان بوده است. اینجا فقط چند نکته را که هر مسافری باید قبل از اینکه پا در خاک لهستان بگذارد باید بداند، آورده شده است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

نکات سفر به لهستان

لهستان می­تواند سرد شود

به طور معمول اروپای شرقی هر سال از برف پوشیده می­شود و دمای هوا در این گوشه از جهان کاهش می­یابد. اما بسیاری از مسافران نمی­دانند لهستان چقدر می­تواند سرد باشد تا برای آن آماده شوند. اگر در طول ماه­های دسامبر تا مارس به ورشو سفر می­کنید،بدانید دمای هوا به زیر صفر می­رسد.

سفر به لهستان

گرمای لهستان

همانطور که در لهستان برف ، یخ و سرما را می­بینید، تابستان هم به خوبی نقش خود را بازی می­کند. از می تا سپتامبر آب و هوای قاره­ ای در جنوب هوای گرمی را برای شهرهای  «کراکو» و «وروکلا» با ارمغان می­ آورد. این هوا نه تنها درجه دماسنج را بالا می­برد بلکه همه جا را گرم و مرطوب می­کند.

سفر به لهستان

شما می­توانید در تراموا بلیط خریداری کنید

تراموا در شهرهای لهستان یکی از بهترین راه های گردش است، این بدان معنی است که بین موزه ورشو و کوه ­های کراکوف به حمل و نقل مسافران می پردازد. در حالی که گردشگران بیرون به منتظر بلیط مانده اند شما سوار تراموا شوید و مطمئن شوید که دو سکه همراه خود دارید تا از داخل تراموا بلیط تهیه کنید.

لهستان زیباتر ار آنچه که فکر می کنید

در اولین سفر به لهستان دوربین را فراموش نکنید. تصور غلط رایج این است که در این گوشه از قاره فقط با انبارهای کارخانه ­ها و پسماندهای جنگ روبرو می­شوید. شهرهای تاریخی که ۱۲۰۰ سال در این کشور گسترده شده ­اند از شاهکارهای بزرگ گوتیک هستند. «گدانسک» دارای آثار قرون وسطایی است. پس از آن مناظر طبیعی از کوه ­های «تاترا»  تا تپه­ های «اسلووینسکی» در لهستان قرار دارد.

سفر به لهستان

 

فراتر از کراکف و ورشو بروید

در حالی که اکثر بازدید کنندگان برای سفر به پایتخت فرهنگی کشور، «کراکف» (با قلعه­ هایش و شهر قدیمی یونسکو) ویا کلان شهر مدرن  ورشو (پایتخت واقعی لهستان) برنامه­ ریزی می­کنند، خجالت ­آور است که تعداد کمی از گردشگران قالب شکنی می کنند تا سایر شهرهای زیبای لهستان را ببینند. یک بار به گدانسک بروید: شهری خنک با کافه­ های عالی و بندرگاه­ های تاریخی. یا به شهر لودز یا وروکلو با رودخانه­ ها و کلیساهای زیبا سفر کنید.

 سفر به لهستان

گیاهخواران در سفر به لهستان

غذاهای لهستانی برای سالم بودن، راحت بودن، کربوهیدرات­ ها و گوشت درون آنها مشهور هستند. سفر به لهستان برای گیاه خواران جذاب نیست چرا که فرقی نمی­کند که سوسیس یا تاس کباب باشد، گوشت خوک باشد یا شتر مرغ، معمولا در غذا گوشت وجود دارد. البته چند انتخاب وجود دارد مانند «پیروگی دامپلینگز» (فقط مطمئن شوید که آنها غذا را با پیاز درست می­کنند نه تکه­ های گوشت خوک) و ورژن بدون گوشت سوپ «زورک» (درخواست کنید که سوپ را بدون سوسیس درست کنند).

 

کوه­ها  به سمت جنوب هستند

اغلب تصاویری از «تاترا»ی مخروطی شکل یا قله ­های گرد «بسکیدی» را به اشتراک می­گذارند تا مردم رابه سفر به لهستان جذب کنند. اما واقعیت این است که کوه ­های لهستان عمدتا صاف هستند و با یک سطح صاف از مرز اسلواکی تا دریای بالتیک کشیده شده است. کوه­ ها فقط در جنوب کشور ظاهر می­شوند. به سمت مقاصدی مانند «زاکوپان» (دو ساعت خارج ورشو) برای دیدن قله­ های برفی حرکت کنید.

 

ممکن است لازم باشد یک ماشین اجاره کنید

چیزی که در نگاه اول به نقشه لهستان روشن است این است که این کشور بزرگ است. یک تکه بزرگ از اروپای مرکزی-شرقی، ۳۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع و نهمین کشور بزرگ قاره. این بدان معنا است که برای مسافرانی که می­خواهند از مناظر فوق ­العاده از سواحل بالتیک در شمال تا جنگل­ های رام نشده در شرق و تا شهرهای غنی از فرهنگ جنوب دیدن کنند، شاید ارزشش را داشته باشد که یک ماشین اجاره کنید.  مجله گردشگری دور و نزدیک