تاریخچه کشور تایلند
امتیاز ما

تایلند

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. تاریخی ۸۰۰ ساله در کشور تایلند وجود دارد که از ۵ دوره مجزا تشکیل می شود. بقایای فسیلی گیاهان و جانوران در بسیاری از نقاط کشور تایلند پیدا شده است یکی از این نقاط مهم در تایلند فلات کرات می باشد که در شمال تایلند واقع شده است. اکثر فسیل های یافت شده، فسیل دایناسور هستند و همین امر نشان دهنده ی تاریخ قدیمی این کشور است که به دوران ژوراسیک و اواخر تریاسیک باز می گردد.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

اکثریت مردم کشور تایلند زبان مخصوص به خود را دارند و به این زبان صحبت می کنند. زبان تایلندی از زبان های قدیمی شرق آسیاست. زبان گفتاری و نوشتاری مخصوص این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد و کاملاً برای کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، غیر قابل فهم است. دین غالب این کشور بودایی است و ۹۵٪ مردم تایلند بودایی هستند. مسلمانان، بعد از دین بودایی با حدود ۴٪ جمعیت، بزرگ‌ترین گروه مذهبی کشور تایلند هستند. شیخ احمد قمی مذهب شیعه را به تایلند آورده است.هر زمانی برای سفر به کشور تایلند برای مسافران خوشایند است، اما بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرما بهترین فصل سال از نظر پایین بودن میزان گرما و بارش باران است.

تاریخچه کشور تایلند

تاریخچه کشور تایلند

تعداد زیاد مهاجران شامل مونخمر و تایلندی ها به تدریج وارد این سرزمین شده و هم اکنون تایلند نامیده می شود. اولین ساکنان سرزمین تایلند گروه های انسانی شکارچی و جمع آوری کننده غذا بودند و در ۴ هزار سال پیش از میلاد به کشاورزی می پرداختند. برنج نخستین محصولی بود که توسط این افراد کشت می شد. در فاصله قرون دهم تا سیزدهم میلادی اجداد ساکنان امروزی تایلند از مناطق جنوبی چین به این کشور مهاجرت کرده اند. این کشور در قرون ۹ تا ۱۳ میلادی تحت سلطه خمرها بود. این حاکمان در کامبوج امروزی زندگی می کردند. دولت های کوچک در قرن سیزدهم میلادی با یکدیگر اتحاد پیدا کردند و به شکل یک حکومت پادشاهی درآمدند. نخستین سلسله ی تایلند سوخوتاهی است. بعد از آن سلسله ی آیوتهایا ظهور پیدا کرد و در قرن پانزدهم میلادی قدرت بسیاری گرفت. در سال ۱۵۱۱ میلادی اروپاییان برای اولین بار وارد سرزمین تایلند شدند. پس از آن ها آلمانی ها در سال ۱۶۰۵ و انگلیسی ها در سال ۱۶۱۲ و فرانسوی ها در سال ۱۶۶۲ میلادی به تایلند مهاجرت کردند. قرن نوزدهم میلادی قرن جدا شدن تایلند از مستعمره اروپایی و مقاومت در برابر مستعماران اروپایی بود. اما در همین زمان، سرزمین لائوس توسط فرانسوی ها تسخیر شد. در سال ۱۹۱۷ میلادی تایلند در گروه اتحاد مثلث به جنگ جهانی اول پیوست. از اتفاقات مهم دیگر تایلند در سال ۱۹۳۲ این بود که قانون اساسی تایلند تغییر کرد و رژیم حکومتی تایلند به سلطنت مشروطه تبدیل شد.

قرن بیست و یکم

در اولین سال های قرن بیست و یکم، کشور تایلند رشد اقتصادی بی نظیری داشت اما همانند تمام کشورهای دنیا در سال ۲۰۰۹ این کشور نیز دچار بحران اقتصادی شد. در حال حاضر تایلند رشد اقتصادی پایداری داشته و کشوری با آینده ای روشن است. جمعیت این کشور برابر با ۶۷ میلیون نفر است.مجله گردشگری دور و نزدیک

حکومت های مختلف کشور تایلند به ترتیب:

  1. تایی
  2. سوکوتایی
  3. آیوتایا
  4. تانبوری
  5. راتاناکازین