تاریخچه کشور سوئد
امتیاز ما

تاریخچه کشور سوئد فراز و فرود های بسیاری دارد. اما با وجود این تغییرات همواره کشور توسعه یافته و رو به پیشرفتی خود را نشان داده است. اما در دوره ای نیز به شدت رو به زوال قدم برداشته است که البته در این دوران بیش تر کشورهای اروپایی همین مسیر را طی کرده اند. اما ما در این مقاله می خواهیم بیش تر درباره ی تاریخچه سوئد صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را نیز در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم دوست دارید درباره ی تاریخ سوئد بیش تر بدانید با ما همراه باشید.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

قدمت حضور انسان در سوئد به ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. در این زمان عصر یخبندان به پایان رسید. مردمی که در ابتدا وارد سوئد شدند، در کنار آب زندگی می کردند و پیشه اصلی آن ها در آن زمان شکار بود. پس از این دوران یعنی ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح عصر برنز آغاز شد و مردم به کشاورزی نیز مشغول شدند. اما این دوران از تاریخچه سوئد نیز سپری شد و سپس در ۵۰۰ سال قبل از میلاد عصر آهن شروع شد. در این هنگام مردم با مبادله کالا با دیگر افراد و سرزمین ها به امرار معاش می پرداختند.

مهاجرت به کشور سوئد

تاریخچه سوئد در دوره ی وایکینگ ها

تاریخچه سوئد در دوره ی وایکینگ ها به قرن ۹ پس از میلاد باز می گردد. در این دوران جنگ های زیادی در سراسر اروپا اتفاق افتاد، اما سوئد در این زمان به هیچ وجه در این جنگ ها مداخله نمی کرد و بیش تر به دنبال پیشرفت خود و ثروت اندوزی بود. صلح سوئد ادامه داشت تا این که در قرن ۱۱ میلادی به دین مسیحیت گرویدند. آن ها با کشورهای مختلفی وارد جنگ صلیبی شدند و توانستند بر فنلاند و روسیه چیره شوند. البته جنگ با روسیه در خاک فنلاند اتفاق افتاد و بیش تر برای حفظ فنلاند توسط سوئد این جنگ انجام گرفت.

مهاجرت به کشور سوئد

تاریخچه سوئد در قرون وسطی

در دوره قرون وسطی سوئد با فراز و نشیب های زیادی رو به رو شد. در ابتدا همه چیز خوب و عالی پیش می رفت. کشاورزی، صنایع و … در حال پیشرفت و توسعه بودند. شهرها روز به روز گسترش پیدا می کردند و همه چیز خوب بود تا این که در اواسط قرن ۱۳ میلادی بیماری طاعون سراسر اروپا را فرا گرفت، در آن زمان این بیماری مهلک دامن گیر سوئد نیز شد. در این بیماری فراگیر بسیاری از مردم سوئد کشته شدند و شرایط سختی به وجود آمد.

تاریخ سوئد در هیچ زمانی این خاطرات را فراموش نخواهد کرد. این پایان ماجرا نبود در چند دهه بعد عده ای از مردم بر علیه پادشاه وقت قیام کردند و او را سرنگون ساختند. پس از آن تاریخ ، کشور سوئد یک پادشاه زن را برای اولین بار به خود دید. در این دوران از تاریخچه کشور سوئد ، این کشور بسیار سقوط کرد.

تاریخ مدرن سوئد

تاریخچه سوئد در قرن های جدید دست خوش تغییر شد و این شکوفایی از قرن ۱۹ و با انقلاب صنعتی رو به پیشرفت گذاشت. شروع پیشرفت و توسعه این کشور از دهه ۱۹۲۰ میلادی آغاز شد. در دهه بعدی  اقتصاد سوئد کمی سقوط کرد. اما دوباره در دهه ۱۹۹۰ این کشور رشد چشم گیری پیدا کرد و جهش بزرگی رو به توسعه و صنعتی شدن برداشت. در حال حاضر سوئد یکی از کشور های توسعه یافته اروپا و جهان می باشد که به عضویت اتحادیه اروپا نیز درآمده است. مجله گردشگری دورو نزدیک