امتیاز ما

اگر قصد ایران گردی دارید پیشنهاد ما انتخاب شهر سنندج به عنوان یکی از مقصد های ایران گردی شما می باشد. جاذبه های گردشگری و دیدنی سنندج بسیار زیاد بوده و شما محصور زیبایی بی نظیر هر یک از این اماکن و بناها می شوید. ما در این نوشتار تنها قصد داریم با معرفی تعدادی از آن ها شما را برای سفر به این شهر زیبا ترغیب کنیم. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

آبیدر

این کوه با ارتفاع ۲۵۵۰ متر در غرب ایران و در سنندج واقع شده است.

این کوه یکی از تفرجگاه های اصلی شهر سنندج محسوب می شود. از قسمت های مختلف به نام های: کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه), تاقه دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلانه، کچک (سنگ) قرآن، کانی کچک و قله آبیدر تشکیل شده است. تمام این مکان ها، بسیار دیدنی و زیبا می باشند و از جاذبه های گردشگری و دیدنی سنندج که بسیار معروف نیز هستند، محسوب می شوند.

همچنین بزرگترین سینمای روباز جهان نیز در پارک جنگلی آبیدر سنندج واقع شده است. پس لذت تماشای فیلم در این سینمای رو باز را از دست ندهید. بلیط تهران استانبول

آبیدر از جاذبه های گردشگری و دیدنی سنندج

عمارت سالار سعید

یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی سنندج عمارت سالار سعید می باشد؛ که موزه سنندج نیز در آن واقع گردیده است. شما می توانید اشیاء با قدمت کهن را که متعلق به سنندج و یا شهر های دیگر هستند را مشاهده کنید.

این بنا متعلق به دوره ناصرالدین شاه قاجار است و معماری دوران قاجار در آن به چشم می خورد. در سرداب این عمارت حوضی با سقف گنبدی شکل وجود دارد که بسیار زیبا و هنرمندانه می باشد.

همچنین این بنا از سنگ، آجر و چوب ساخته شده است و برای در ها و پنجره ها از ارسی های بسیار زیبا و کار شده استفاده شده است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

عمارت سالار سعید

مسجد دارالاحسان

این مسجد در خیابان امام خمینی و در بافت قدیمی سنندج واقع شده است. مکانی زیبا که از جاذبه های دیدنی سنندج به حساب می آید.

ساخت این بنا به سال ۱۲۲۷ توسط امان الله خان اردلان، والی کردستان باز می گردد.

از ویژگی های این مسجد که آن را از سایر بناهای سنندج متمایز می کند، این است که این مسجد بر روی بلندترین نقطه در شهر ساخته شده است تا گلدسته های آن از تمام نقاط شهر قابل دیدن باشد. ویژگی دیگر آن استفاده گسترده از کاشی کاری می باشد و تقریباً بیشتر قسمت های مسجد کاشی کاری شده می باشند؛ که بر روی برخی از آن ها دو سوم قرآن مجید نگاشته شده است. در ساخت این بنا از تعداد زیادی معمار، کاشی کار، آجر تراش و نجاران اصفهانی استفاده شده است که نشان از بزرگی و عظمت بنا و اهمیت آن دارد. بلیط هواپیما تهران مشهد

مسجد دارالاحسان

عمارت وکیل الملک

این بنای بسیار زیبا و تاریخی که از مهم ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی سنندج به شمار می آید در زمان زندیه ساخته شده است.

بخش های دیگر شامل ساختمان ها، حیاط ها و باغ می باشند. از نکات معماری آن میتوان به ارسی های کار شده و زیبا، همچنین آجر کاری های بی نظیر اشاره کرد. قسمتی نیز به عنوان حمام ساخته شده است که در طراحی دیوار های آن از طرح گل ها، حیوانات و بیشتر طرح طاووس استفاده شده است.

عمارت وکیل الملک

عمارت مشیر دیوان

این بنا در محله قدیمی سنندج به نام سرتپوله واقع شده است. زمان ساخت بنا به دوران قاجاریه باز می گردد و از مکان های دیدنی سنندج می باشد. از ویژگی های این بنا می توان به هفت حیاط آن که هر یک دارای آب ‌نما هستند اشاره کرد. نکته جالب توجه این است که طرح هر یک از این آب ‌نماها متفاوت بوده و هر هفت آب ‌نما به یکدیگر مرتبط می باشند.

پنجره های اتاق ها ارسی شکل بوده و از شیشه های رنگی در طراحی و ساخت آن استفاده شده است که جلوه زیبایی را به نمای این بنای تاریخی می بخشد.

همچنین ستون ها با گچ بری های طنابی تزیین شده اند که زیبایی بنا را دوچندان می کنند. خرید بلیط هواپیما

عمارت مشیر دیوان

عمارت خسرو آباد

این عمارت از بناهای تاریخی شاخص و از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. این بنا در زمان  قاجاریه محل حکومت والی کردستان بوده است. دارای چهار باغ بزرگ با درختان انبوه می باشد که در اطراف هر چهار باغ، خندق هایی حفر گردیده است. از تزئینات این بنا می توان به گچ کاری ها، آجرکاری ها، ارسی های زیبا و حوض چلیپا شکل در وسط عمارت اشاره کرد.

همچنین در طبقه سوم قصر نیز حوض و فواره با آب جاری وجود دارد که یکی از شگفتی های این عمارت زیبا محسوب می گردد.

این موارد تنها گوشه ای از جاذبه های گردشگری و دیدنی سنندج می باشند. سنندج شهری زیبا با قدمتی کهن می باشد پس شما می توانید سفری هیجان انگیز و دلنشین به قلب تاریخ ایران داشته باشید و از دیدن جاذبه های دیدنی و زیبای سنندج لذت ببرید. مجله گردشگری دور و نزدیک