امتیاز ما

شاهرود بهشت عاشقان طبیعت است. در شاهرود تنها کویر، آبشار و جنگل انتظار شما را نمی کشد، بناهای تاریخی و مسجدهای قدیمی از مهم ترین دیدنی های شاهرود محسوب می شود که هر ساله هزاران گردشگر را به سمت خود می کشاند. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

مشهورترین دیدنی های شاهرود

بر طبق بررسی های اخیر در مورد دیدنی های شاهرود متوجه شدیم که این شهر زیباترین شهر استان سمنان شناخته شده است و به نوعی بهشت طبیعت دوستان محسوب می شود. در واقع شاهرود تنها شهری است که کویر و جنگل را یک جا در دل خود جای داده است.

“جنگل ابر” شاهرود یکی از مناطق فوق العاده زیبا و بی نظیر محسوب می شود، قطعاً سفر به شاهرود بدون بازدید از جنگل ابر کامل نخواهد بود. این جنگل از زیباترین و بکرترین جنگل های ایران است. در جنگل ابر فضا به صورتی است که گویی اقیانوسی از ابر ها در هوا در حال موج زدن هستند.

در این فضا می توانید با دستان خود ابرها را لمس کنید، به نوعی قدم زدن در بین ابرها را تجربه خواهید کرد.

“چشمه هفت رنگ مجن” از دیگر دیدنی هایی است که شاهرود را بسیار مشهور کرده است. این چشمه در ۲۵ کیلومتری شاهرود قرار دارد و در جداره های دریاچه آن می توانید تابلویی از نقاشی را نظاره گر باشید. قطعاً بازدید از این فضا شما را در فکر فرو خواهد برد. بلیط تهران استانبول

دیدنی های تاریخی شاهرود

“خانه یغمایی ها” که امروزه جزء میراث فرهنگی و گردشگری شاهرود است، از بناهای تاریخی و بسیار مشهور در شاهرود محسوب می شود. این بنا تنها خانه بادگیر شاهرود است. معمار بزرگ یزدی به نام استاد مهدی حیدریان طراحی و معماری این بنا را بر عهده گرفته است. درختان آلبالوی این بنا بی نظیر است.

“روستای مجن” از دیگر دیدنی های شاهرود محسوب می شود. این روستا به شکل پلکانی طراحی شده و لقب “ماسوله کویر ایران” برای آن در نظر گرفته شده است. در این روستای با صفا و دل انگیز می توانید تفریحی سالم و لذت بخش داشته باشید.

“موزه شاهرود” از دیگر مناطق تاریخی است که قطعاً بازدید از آن به شما این امکان را می دهد تا با فرهنگ قدیمی این شهر آشنا شوید. این موزه در ایام قدیم بلدیه و فرمانداری شهر بوده است. هم اکنون به عنوان موزه ای زیبا و شگفت انگیز شناخته شده است. در این موزه اشیاء و همینطور آثار کشف شده قرار داده می شود. استخوان گوزن موجود در این موزه زیبا مشهور است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

دیدنی های تاریخی شاهرود

معرفی پارک های شاهرود

در شاهرود پارک های مختلفی وجود دارد اما یک سری از پارک ها شهرت خاصی دارند.

“پارک آبشار” از آن دسته دیدنی های شاهرود محسوب می شود که طبیعت به شکلی خاص در آن قرار گرفته است.  آب و هوای مطبوع و بافت خاص این پارک برای عکاسان بهترین انتخاب محسوب خواهد شد.

در بازدید از دیدنی های این شهر زیبا “دشت آفتابگردان” را از دست ندهید. این دشت از زیباترین دیدنی های شاهرود محسوب می شود و عموما زمان بازدید از آن نیز شهریور ماه است. اگر به دنبال تجربه ای جدید هستید این فضای دل انگیز را از دست ندهید.

“دشت شقایق” نیز همانند دشت آفتابگردان از معروف ترین مکان های دیدنی شاهرود محسوب می شود. در این فضا می توانید تصاویر بسیار دل انگیزی را به ثبت برسانید. بلیط هواپیما تهران مشهد

معرفی پارک های شاهرود

مناطق باستانی شاهرود

“موزه آب شاهرود” از مناطق دیدنی و بسیار جذاب در شاهرود محسوب می شود. این موزه نخستین موزه اختصاصی آب در ایران به شمار می رود. شما می توانید قدیمی ترین و جدیدترین اختراعات و تولیدات مربوط به آب را در این موزه مورد بازدید قرار دهید. خرید بلیط هواپیما

“پل سرچشمه” در نزدیکی موزه آب قرار دارد و قدمت آن به دوران پهلوی باز می گردد بنابراین بازدید از این پل نیز خالی از لطف نخواهد بود.

“مسجد جامع” از دیگر دیدنی های شاهرود محسوب می شود که دارای بافت و معماری بسیار خاص و عجیب است. این مسجد به دوران ایلخانان باز می گردد.

در نهایت نیز می توانید از باغ گردشگری اورس دیدن کنید. در این فضا به صرف ناهار مشغول شوید و از چای دودی رایگانی که برای شما فراهم می شود لذت ببرید. برای بازدید از دیدنی های شاهرود فصل بهار بهترین انتخاب خواهد بود. مجله گردشگری دور و نزدیک

مناطق باستانی شاهرود