زیبا و اسرار آمیز
امتیاز ما

کشور برزیل دارای طبیعتی زیبا و سحر و انگیز و مناطق دورافتاده و زیبایی است که هرکدام از آن‌ها دریایی از رمز و راز کشف نشده است. مردم محلی و بومی در برخی از مناطق کشور برزیل، هنوز با آداب‌ورسوم کهن سال‌های گذشته زندگی کرده و دارای اعتقادات و آداب خاص خود هستند. زیبایی‌های طبیعی برزیل به‌گونه‌ای است که این کشور را در زمره بهترین منطقه گردشگری و گزینه مناسبی برای بازدیدکنندگان کرده است. با سفر به این منطقه پررمزوراز، قدم در جهان شگفتی‌ها و عجایب تاریخی می‌گذارید. در ادامه مقاله قبلی به معرفی دیگر مناطق منحصربه‌فرد در کشور برزیل می‌پردازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

رئیس‌جمهور فیگوئیدو

بیش از ۱۰۰ آبشار، در این گوهر پنهان در جنگل آمازون وجود دارد که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از چند روش برای ورود به جنگل آمازون به‌وسیله ماشین و از راه «مانائوس» است، در این منطقه، فرصت پیاده‌روی، قایقرانی و صعود از درختان وجود داشته و این یک فرصت بی‌نظیر برای کشف جنگل‌های آمازون بدون سفر طولانی از طریق قایق است و حتی باید گفت که فرصت گذراندن یک‌شب زیبا در دل طبیعت نیز در اختیار بازدیدکنندگان است.

واله داس وینیداس

شاید شراب برزیل زیاد معروف نباشد، اما یک دره زیبا و شگفت‌انگیز در آن وجود دارد که مرکز اصلی تبدیل آب آشامیدنی است. این منطقه زیبا، «واله داس وینیداس» و یا دره ویزا نام دارد. این منطقه درگذشته مستعمره ایتالیایی‌ها بوده و در حال حاضر ازنظر تولید شراب‌های مرغوب معروف است. شما می‌توانید با یک تور دوچرخه‌سواری از این زمین زیبا لذت ببرید.

اوروبیچی

این شهر کوچک واقع در جنوب برزیل، در حال حاضر به‌عنوان یک مرکز گردشگری و کاوش گری شناخته‌شده است. این مسیر از طریق دره‌ها و کوه‌ها تا چند مایل گستردگی داشته و شما می‌توانید یک آبشار و دیگر زیبایی‌های طبیعی را در این منطقه مشاهده کنید. شما می‌توانید در اتاقک‌های کوهستانی اقامت کرده و در کنار شکار لحظه‌های خاص، در رستوران محلی به‌صرف غذا مشغول شوید. با این کار، شما می‌توانید در حال غذا خوردن از مناظر اطراف نیز لذت ببرید.

فرناندو دو نورون

سواحل و شهرهای سراسر برزیل هر یک به‌نوعی دارای شگفتی‌های خاصی است، اما منطقه «فرناندو دی نورون»، گویی تمام این شگفتی‌ها را در خود جمع کرده است. این منطقه، از مناطق موردعلاقه مردم برزیل است و بیشتر آن افرادی که می‌خواهند از همه‌چیز دور شوند. تقریباً می‌توان گفت که راه‌های ارتباط اینترنتی در این مسیر خیلی ضعیف است و احتمال قطع ارتباط وجود دارد. آنچه در این منطقه انسان را به شگفتی وامی‌دارد، سواحل بی‌نظیرترین این کشور است. پس بهتر است از فرصت‌های غواصی در این مناطق استفاده کنید.

پرایا دو روسا

برزیل یکی از کشورهایی است که شگفتی‌های زیادی در سواحل خود دارد و می‌توان گفت که در این میان، «پرایا دو روسا»، یکی از پرطرفدارترین نقاط گشت‌وگذار در جنوب برزیل است. این دریای مواج با طول‌موج‌هایی با ارتفاع نیم متر و تا سه متر، یکی از بهترین نقاط گردشگری محسوب می‌شود. گذشته از سواحل زیبای و شکاف‌های بزرگ، این منطقه دارای رستوران‌ها و مغازه‌های جذاب و پرطرفداری است.

مونت روریما

با حرکت به سمت شمال و در مرز ونزوئلا و گویان یکی دیگر از بهترین مناظر طبیعی برزیل، یعنی «مونت روریما» به چشم می‌خورد. گفته می‌شود که این کوه، جزء قدیمی‌ترین سازه‌های زمین‌شناسی روی زمین است. با بارش باران که تقریباً هر روز در این منطقه وجود دارد، این بارش سبب ایجاد آبشارهای خیره‌کننده‌ای می‌شود که بعضی از بزرگ‌ترین آبشارها در جهان است.

 

لنکوئیس مارانس

ماسه‌های سفیدرنگ ابریشمی و باران‌های فصلی، چیزی شبیه به یک دشت بیابانی را در ایالت شمالی برانا در «مارانائ»، به وجود آورده است. باوجوداینکه چندین مایل‌ها از آن را تپه‌های شن و ماسه‌ای تشکیل داده است، اما «مارانس»، درواقع یک بیابان نیست، این منطقه خارج از منطقه آمازون واقع‌شده است و مسافرانی که در این مسیر حرکت می‌کنند، از تماشای تالاب آبی سبزرنگی که در میان تپه‌های شنی قرار دارد لذت می‌برند.

پانتانال

جنگل آمازون ازنظر شگفتی‌های طبیعی در برزیل معروف بوده و در این میان منطقه «پانتانال» فرصت مشاهده حیات‌وحش و کاوش‌های ماجراجویانه است. این منطقه دارای بزرگ‌ترین تالاب در جهان بوده و شگفتی‌های طبیعی بی‌نظیری در پیش روی افراد قرار دارد.

کاراوا

در این روستای کوچک ماهیگیری همانند الهامی از پیوند انسان و طبیعت است در این منطقه. هیچ خودرویی وجود ندارد، برق فقط به‌اندازه کافی و برآوردن نیازهای اولیه وجود دارد و مردم این منطقه به‌نوعی به این سبک زندگی دل‌بسته‌اند. ساکنان «کاراوا»، در خانه‌های کوچک خود احساس غرور داشته و از زندگی خود راضی هستند. در مسیری که رودخانه محلی به اقیانوس اطلس می‌ریزد، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده و این مسیر راه ساده‌ای به‌منظور حفظ ارتباط با طبیعت است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.