اسکی در کانادا
امتیاز ما

ورزش اسکی یکی از ورزش‌های زمستانی مفرح است که در مناطق پربرف و کوهستانی صورت گرفته و به‌جز اسکی‌بازان حرفه‌ای که در مناطق مخصوصی به اسکی می‌پردازند، خانواده‌ها و افراد مبتدی نیز می‌توانند به پیست‌های مختلف اسکی رفته و از این ورزش لذت ببرند. برخی از کشورها، به دلیل آب‌وهوای زمستانی و فصول سرد که در اکثر اوقات سرد و زمستانی هستند، بستر مناسب‌تری برای ورزش‌های زمستانی محسوب می‌شوند. یکی از این کشورها، کشور کانادا است که باوجود آب‌وهوای زمستانی و پیست‌های اسکی حرفه‌ای و مناسب، همه‌ساله میزبان اسکی‌بازان مختلفی است. در ادامه مقاله قبلی، به معرفی دیگر مناطق مخصوص اسکی در کانادا می‌پردازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

منطقه اسکی کوه کی کینگ هورس

منطقه اسکی «کی کینگ هورس» که در مقیاس بین‌المللی، کمتر شناخته‌شده و خارج از «گولدن بی سی»، با ماشین، تقریباً سه ساعت از شهر «کالگاری» فاصله دارد؛ برای هر دو گروه اسکی‌بازان حرفه‌ای و مبتدی، بسیار مناسب است. این کوه با ۴۱۳۳ فوت ارتفاع، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مخصوص خود است. در بخش شمالی این کوه، برف‌هایی سنگین و گسترده وجود داشته و در اکثر نقاط سال پربرف است. منطقه «کی کینگ هورس»، در حدود ۱۵ دقیقه تا «گلدن» فاصله دارد و اسکی‌بازان می‌توانند خودشان به‌راحتی به این منطقه اسکی دسترسی داشته باشند. کوه‌های این منطقه ازنظر پوشش دهی برف، در سراسر سال تقریباً برفی و برای اسکی مناسب است.

اسکی در کانادا

منطقه اسکی کوه سرخ

منطقه اسکی کوه سرخ، واقع در بخش داخلی «بریتیش کلمبیا» و دارای یک مسیر طولانی است که اسکی‌بازان حرفه‌ای و شناخته‌شده را در خود جای می‌دهد. انواع امکانات پیشرفته در این مکان برای اسکی‌بازان فراهم آمده است. برای استفاده از این پیست اسکی، به کمی زمان‌بندی و برنامه‌ریزی نیاز است. یکی از ویژگی‌های این منطقه، انواع اقامتگاه‌ها و قیمت مناسب آن‌ها است. کوه سرخ، دارای شیب مناسبی برای اسکی است. در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ امکانات دیگری برای اسکی‌بازان مبتدی ایجاد شد. در این سال بیش از ۱۰۰ جریب زمین دیگر به منطقه اصلی اسکی اضافه شد. این پیست شامل دو کوه زیبا است که درمجموع ۴۲۰۰ گستردگی آن بوده و پوشش دهی خاص آن برای انواع اسکی‌بازان مناسب است.

اسکی در کانادا

منطقه اسکی فرین آلفین

منطقه اسکی فرین آلفین، با ویژگی‌های خاص خود، منطقه‌ای مناسب برای انواع اسکی‌بازان است. شما می‌توانید در تعطیلات آخر هفته و به همراه خانواده به این پیست رفته و به تفریح و اسکی بپردازید. این منطقه مانند یک پارک تفریحی است که می‌توانید با خانواده، دوستان و اسکی‌بازان به آنجا بروید. پوشش دهی برف‌های این پیست، دقیقاً قابل‌مقایسه با دیگر مناطق اسکی در غرب کانادا است که این ویژگی به دلیل ترکیب مناسبی از مسیرهای مخصوص اسکی برای اسکی‌بازان است. در بخش دامنه این کوه، یک دهکده کوچک وجود دارد که در این دهکده و در مجاورت پیست اسکی، انواع رستوران‌ها، هتل‌ها و دیگر امکانات به چشم می‌خورد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در منطقه «فرین آلفین» اقامت کنند زیرا امکانات آن بیشتر بوده و قیمت مناسب‌تری دارد.

اسکی در کانادا

منطقه اسکی مونت ترمبلنت

اگرچه رقابت بهترین اسکی‌بازان رقابتی «کِبِک» در کانادا صورت می‌گیرد، اما اسکی در منطقه «مونت ترمبلنت»، هنوز هم یکی از بهترین رقابت‌ها بوده و در مقیاس جهانی صورت می‌گیرد. این منطقه، تنها ۱٫۵ ساعت تا مونترال و کمتر از ۲ ساعت تا اوتاوا فاصله دارد. این پیست، در شرق کانادا یکی از بهترین فرصت‌های ورزش اسکی را برای افراد فراهم می‌آورد. این کوه با دارا بودن ۶۶۵ مسیر اسکی از چهار کوه، بیش از ۲۰۰۰ فوت گستردگی داشته و دارای ظرفیت ۲۷٫۲۳ اسکی‌باز در هر ساعت است. دهکده‌ای به سبک اروپایی و با مسیرهای کامل و امکانات خوبی در این منطقه قرار دارد. امکاناتی مانند مغازه‌ها، اقامتگاه‌های لوکس، ناهارخوری زیبا و مرکز خرید.

اسکی در کانادا

منطقه اسکی کوه آبی

منطقه اسکی کوه آبی انتاریو، بافاصله دوساعته از شمال تورنتو، منطقه اسکی مناسبی برای اسکی‌بازان حرفه‌ای، معمولی و خانواده‌ها است که دارای انواع تسهیلات و تجهیزات است. در یک ارزیابی کلی باید گفت که یکی از اشکالات این منطقه، شیب آن به سمت نیاگارا بوده و اسکی در آنجا کمی مشکل است. اتاق‌های متعدد و رفت‌وآمدهای زیاد در آخر هفته‌ها، ازجمله ویژگی‌های این پیست است. شهر کوچک «اسکی هیل» واقع در این منطقه با امکاناتی مانند هتل، رستوران‌های بزرگ ناهارخوری و مغازه‌ها، این پیست را به یک پیست شیک و مدرن تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای اسکی و تفریح در آخر هفته‌ها به این منطقه زیبا رفته و به همراه دوستان و خانواده از این منطقه لذت ببرید.

اسکی در کانادا

 

برای رزرو هتل خارجی به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.