کاستاریکا٬ سرزمین عجایب
امتیاز ما

کاستاریکا به خاطر داشتن سبک زندگی راحت و سواحل گرمسیری٬ سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. علاقه‌مندان به سفر‌های ماجراجویانه برای دیدن آتشفشان‌ها٬ قایق‌ سواری در رودخانه‌ها و بسیاری کارهای ماجراجویانه دیگر به این مکان سفر می‌کنند. این کشور کوچک میان دریای کارائیب و اقیانوس آرام واقع شده که به گردشگران امکان حمام آفتاب گرفتن در ماسه‌های سیاه و سفید سواحل و گشت‌و‌گذار در این منطقه را می‌دهد. زیباترین شهرهای آمریکا

آیا کنجکاوید که درباره‌ی سفر به کاستاریکا بیشتر بدانید؟ این مطلب به ۵ سؤال اساسی درباره این مقصد معروف گردشگری در امریکای مرکزی؟ پاسخ می دهد. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

شما واژه «پورا ویدا» (Pura Vida) را برای کسی که کاستاریکا نبوده است٬ چطور توصیف می‌کنید؟

پورا ویدا که مستقیماْ به زندگی ناب (pure life) در انگلیسی ترجمه شده٬ توصیفی است که مردم کاستاریکا در زندگی روزمره و در زمینه های مختلفی استفاده می‌کنند. کاربرد رایج آن در احوالپرسی عامیانه به عنوان جواب سؤال حالت چطور است؟ دیده می‌شود. این جمله بیشتر از توصیفی عادی٬ دیدگاه واقعی این مردم نسبت به زندگی است. مردم کاستاریکا مردمی خونگرم و با پذیرش بالا هستند و نگاه مثبت و شادی به زندگی دارند.

بهترین زمان بازدید از آتشفشان «پواس» (poas) چه موقع است؟

کاستاریکا٬ سرزمین عجایب

بهترین زمان بازدید از آتشفشان پواس صبح‌هاست. پارک ملی از ساعت ۸ صبح باز می‌شود. بهترین ماه‌ها برای دیدن نمای واضح دهانه آتشفشان٬ ماه‌های فوریه٬ مارس و آوریل است.

آیا تورهای «کانوپای» (canopy) یا زیپ‌لاین گزینه خوبی برای دیدن جنگل بارانی است؟

تورهای کانوپای یا همان زیپ‌لاین‌ها روش فوق‌العاده‌ای برای بازدید از جنگل بارانی هستند. دیدن مناظر با زیپ‌لاین٬ نفس‌گیر و به دلیل ترشح ناگهانی آدرنالین٬ تجربه بی‌نظیری خواهد بود.

کجا می‌شود یک تنبل بغل کرد؟

در کاستاریکا باغ وحش زیادی وجود ندارد ولی پناهگاه‌های حیات وحش و مراکز مراقبت و نجات بسیاری برای حفاظت از حیوانات بیمار یا آسیب دیده وجود دارد. البته این مراکز بعد از بهبودی حیوانات را به حیات وحش برمی‌گردانند. این مراکز نجات با وزارت انرژی و محیط زیست کاستاریکا همکاری دارند. گرچه این اماکن پذیرای گردشگران است٬ اما اغلب اوقات اجازه‌ی بغل کردن تنبل را به گردشگران نمی‌دهند.

وزیر سابق محیط زیست کاستاریکا «رنو کاسترو» (René Castro) می‌گوید: ما می‌خواهیم قفس را کنار بگذاریم و ایده تعامل با تنوع زیستی در پارک‌های گیاه‌شناسی را به گونه‌ای طبیعی تقویت کنیم. ما حیوانات را به اسارت نمی‌گیریم و به هیچ وجه محصور نمی‌کنیم مگر آنکه برای نجات یا حفاظت از آنها باشد.

به هین خاطر مراکز نجات و حفاظت از حیات وحش در بین گردشگرانی که مشتاق از نزدیک دیدن تنبل‌ها هستند شهرت دارند.

اغلب تنبل‌ها موقع عبور مردم از جاده‌ها و شهر‌ها قابل مشاهده‌اند. معمولاْ تنبل‌ها را خوابیده و یا آویزان از درخت در زیست‌گاه طبیعی‌اش می‌توان دید.

دو مسئله ای که اغلب بازدید‌کنندگانی که برای اولین بار به کاستاریکا آمده‌اند٬ نمی‌دانند کدام است؟

کاستاریکا٬ سرزمین عجایب

زبان انگلیسی٬ زبان رایج این کشور است. در نظام آموزشی رایگان به همه بچه‌ها در مدارس٬ زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود. همه بچه‌ها با درک زبان انگلیسی بزرگ می‌شوند. گرچه کاملاْ دوزبانه نمی‌شوند اما اکثراْ درک بالایی از زبان انگلیسی دارند. بعلاوه دولت کاستاریکا برنامه‌های زبان خارجی متنوعی را ارائه می‌دهد.

و در آخر اینکه کاستاریکا بسیاری از بهترین مواد غذایی امریکای لاتین را فراهم می‌کند. محصولات زراعی محلی٬ ارگانیک و با ماندگار بالا در کاستاریکا فراوان است و عمده مواد غذایی کاستاریکا از طریق همین روش از تولید به مصرف فراهم می‌شود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.