اعمال ممنوعه در امارات متحده عربی
امتیاز ما

هنگام بازدید از هر کشوری لازم است که قبل از خریدن بلیط هواپیما نگاهی به قوانین، مقررات و فرهنگ آن کشور بیاندازید و امارات متحده عربی نیز از این قانون مستثنی نیست. این کشور یکسری قوانین دارد که واضح هستند اما قوانینی نیز هستند که اینگونه نیستند. چیزی که مهم است این است که شما از این مسئله آگاه باشد پس با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا با اعمالی که توریست‌ها نباید در امارات متحده عربی انجام دهند آشنا کنیم.

نوشیدن نوشیدنی‌های غیرمجاز در مکان‌های عمومی

با این که امارات متحده عربی کافه‌های فراوانی دارد که در آن‌ها انواع و اقسام نوشیدنی‌ها سرو می‌شوند، ضروری است که بازدیدکنندگان بدانند که نباید نوشیدنی‌های غیرمجاز را در اماکن عمومی بنوشند. نه تنها نبابد این نوشیدنی‌ها را بنوشند حتی نباید آن‌ها را با خود در خیابان یا ساحل حمل کنند. اما مکان‌های مخصوصی وجود دارند که در آن‌ها نوشیدن این نوشیدنی‌ها آزاد می‌باشد. خربد آنلاین بلیط تهران دبی | بلیط دبی تهران

عکس گرفتن از مردم

عکاسی از مردم |‌ امارت متحده عربی

بر اساس قوانین مربوط به تخلفات فضای مجازی، گفتن عکس از مردم بدون اجازه‌ی آن‌ها جرم محسوب می‌شود. بنابراین گرفتن عکس از شخصی که کاملا راضی به این موضوع نباشد ممکن است منجر به جریمه‌ای ‌۵۰۰٫۰۰۰ درهمی و ۶ ما حبس شود. این موضوع به خصوص درباره عکس‌هایی که در فضای مجازی قرار می‌گیرند صدق می‌کند، زیرا که فرد می‌تواند با مدرک شکایت کند. گرفتن عکس‌هایی نظیر این اگر از بانوان باشد ممکن است با پیگردی همراه با خشونت به دنبال داشته باشد.

خوردن غذا در اماکن عمومی در ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان، جمعیت مسلمان «دبی» (Dubai) هر روز از سحر تا غروب آفتاب روزه می‌گیرند. به عنوان نشانه‌ی احترام بیشتر رستوران‌ها درب‌هایشان را طول این ساعات می‌بندند و یا روی شیشه‌هایشان را می پوشانند. خوردن، آشامیدن، جویدن آدامس و حتی سیگار کشیدن در اماکن عمومی امارات متحده عربی ممنوع می‌باشد. اگر فردی این کارها را انجام دهد بی‌احترامی بزرگی کرده است و ممکن است که فرد مذکور به دردسر بیافتد. این قوانین درمورد بانوان باردار و کودکان صدق نمی‌کند.

خریدن کالاهای تقلبی

خرید کردن در دبی | امارات متحده عربی

هنگام بازدید از بازار طلافروشان یا بازار ادویه‌جات در امارات متحده عربی، اشخاصی به سراغتان خواهند آمد و از شما می‌پرسند که آیا به کیف مارک چنل و یا ساعت «کارتیه» (Cartier) علاقه‌ای دارید یا خیر. خیلی مهم است که توجهی به این افذاد نکنید و به راه رفتنتان ادامه دهید. به همان اندازه که پیشنهاد کیفی مارک اما ارزان وسوسه‌انگیز است، به همان اندازه نیز ممکن است که شما را بابت خرید غیزقانونی به دردسر بیاندازد.

پخش کردن شایعات

این مورد کمی غیرمنتظره است، اما پخش کردن شایعات در امارات متحده عربی کاری غیرقانونی می‌باشد مخصوصا اگر این کار در فضای مجازی انجام شود. انتشار شایعات در فضای مجازی نه تنها آزار و اذیت مجازی تلقی می‌شود، بلکه احتمال دارد تا شما را تا ۳ سال به زندان بیاندازد و جریمه‌ای تا ۱میلیون درهم نیز به دنبال داشته باشد. این موضوع برای افرادی صدق می‌کند که آگاهانه اخبارنادرست و گمراه کننده را انتشار می‌دهند.

ابراز علاقه در اماکن عمومی

با اینکه امارات متحده عربی مقصدی بسیار عالی برای گذراندن ماه عسل می‌باشد، اما باید به این نکته توجه کرد که ابراز علاقه در اماکن عمومی این کشور اصلا جایز نمی‌باشد. حتی گرفتن دست همسرتان ممکن است برای شما جریمه‌ای نقدی به دنبال داشته باشد، پس بهتر است تا از کارهایی از این قبیل پرهیز کنید. این مورد برای تمام اماکن عمومی در دبی حتی کافه‌ها نیز صدق می‌کند. حتی در آغوش کشیدن دوستتان نیز در این کشور معمول نمی‌باشد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.