بلژیک بروکسل
امتیاز ما

شهر بروکسل پایتخت بلژیک به عنوان پایتخت اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. شهر بروکسل در ابتدا یک قلعه نظامی بود؛ تدریجا تبدیل به میدان بازار شد و سپس و با گذر سال‌ها، پایتخت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مردم هلندی‌زبان بلژیک گردید. حالا، مقر اصلی اتحادیه اروپا در آنجا واقع شده و از این شهر به عنوان قلب تپنده اتحادیه اروپا یاد می‌شود. این شهر کوچک جاذبه‌های توریستی زیادی دارد که در این مقاله ۳ مورد آن را به شما معرفی خواهیم کرد. با دور و نزدیک همراه باشید.

‌«گرند پلس» (Grand-Place)

بلژیک بروکسل

این میدان، میدان اصلی شهر بروکسل است که یکی از میراث‌های یونسکو نیز هست و جاذبه توریستی اصلی این شهر است. گرند پلس با ساختمان‌های بلند و مهمی محاصره شده است. این‌جا میدانی قدیمی است که در حال حاضر مرکز سیاسی شهر نیز به حساب می‌آید. در گذشته مراسم استقبال رسمی از امپراطورها و پادشاهان در این میدان اجرا می‌شد و در عین حال اعدام‌ها نیز دراینجا صورت می‌گرفت.

در بین ماه‌های مارس تا اکتبر معمولا بازار روزانه گل در این میدان به راه می‌افتد و گاهی کنسرت‌های کوچکی نیز در گوشه و کنار آن برگزار می‌شود.

هر دوسال یک بار در ماه آگوست، فرش گل بزرگی برای چند روز در این میدان پهن می‌شود. برای ایجاد این فرش گل از حدود چند صدهزار گل «بگونیا» در رنگهای مختلف استفاده می‌شود و فرشی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. اولین بار این فرش در سال ۱۹۷۱ ساخته شد و این سنت ادامه یافت. فرش گل این میدان توریست‌های زیادی را به بروکسل می‌کشاند.

هتل «دو ویل» (Hôtel de Ville – Town Hall)

بلژیک بروکسل

وقتی در میدان بزرگ هستید، بازدید از هتل «دو ویل» که به سبک «گوتیک» ساخته شده را فراموش نکنید. ساخت این هتل به سال ۱۴۰۲ میلادی برمی‌گردد. این هتل ساختمانی جذاب با پنجره‌هایی زیباست که با مجسمه‌های مختلفی از جمله مجسمه «سنت مایکل» تزئین شده است. اگر دوست دارید می‌توانید به بالای برج «گوتیگ برابانتین» که ۹۶ متر ارتفاع دارد بروید و از آن بالا، چشم انداز زیبای شهر را تماشا کنید.

مجسمه «مانکن پیس» (Manneken-Pis)

بلژیک بروکسل

این مجسمه، در حقیقت مجسمه پسر بچه‌ای است که در داستان‌های «فولکلور» بروکسل جایگاه ویژه‌ای دارد و به نوعی سمبل این شهر به حساب می‌آید. این مجسمه‌ای ۶۰ سانتی متری و کوچک است که «ژروم دوکسنوی» طراحی کرده، در واقع یک فواره کوچک به حساب است. این مجسمه از جنس برنز است و درسال ۱۶۱۸ یا ۱۶۱۹ در تقاطع دو خیابان مرکزی شهر نصب شده است..

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.