امتیاز ما

مقاصد ارزان دنیا کجاست؟ دل‌تان می‌خواهد به اندازه پولی که در جیب دارید دنیا را ببینید؟ با این حساب بد نیست که همین حالا دست به کار بستن چمدان خود شوید تا به یکی از ارزان‌‌ترین شهرهای جهان سفر کنید. باورتان نمی‌شود اگر به شما بگوییم که در ایتالیا شهری هست که به خاطر سفر به آن جا حتی به شما پول هم می‌دهند! ممکن نیست!؟ با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا از چند و چون ماجرا آگاه شوید.

مجله اکونومیست به تازگی در گزارشی فهرستی از گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورهای جهان را برای زندگی منتشر کرده است. شاخص‌ها و ملاک‌های تعیین این کشورها عبارت از میزان حقوق، قیمت غذا و هزینه تردد بوده است که در پایان 133 کشور براساس هزینه زندگی انتخاب شدند.

لوساکا

جای تعجب نیست اگر بگوییم که شهرهایی مانند نیویورک و لندن در صدر گران‌ترین شهرها هستند. همچنین اگر بخواهیم مبلغ حداقل اجاره خانه را در این دو شهر و شهرهای نظیر آنها برایتان بازگو کنیم چه بسا اشک‌تان سرازیر شود! پس فروتنانه از خیرشان می‌گذریم.

اما اگر به دنبال شهری هستید که هزینه سفر یا اقامت در آن افزایش روزانه نداشته باشد باید از ارزان‌ترین شهر جهان برای زندگی نام ببریم که براساس گزارش مجله اکونومیست شهری است با نام «لوساکا» در کشور زامبیا واقع در مرکز قاره آفریقا. لوساکا از آن جا که پایتخت کشور زامبیا است مرکز تمامی امورات مالی دولت به شمار می‌آید و به همین دلیل هزینه‌های زندگی برای ساکنان این شهر پایین است. ولی از آن جا که شما غریبه محسوب می‌شوید باید اندکی مراقب باشید چون برخی از کسانی که در شهر لوساکا در کار اجاره دادن منزل، تامین وسایل تردد و نیز آموزش هستند همین که بو ببرند طرف‌شان غریبه است ممکن است به قول قدیمی‌ها دولا و پهنا با او حساب کنند.

بر اساس گزارش اکونومیست، دو شهر «بنگلور» و «بمبئی» در کشور هند نیز از جمله شهرهای ارزان جهان هستند. اگرچه بنگلور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شهر مدرن است اما هزینه‌های زندگی در این شهر هنوز مناسب است و می‌توان با حداقل حقوق در این شهر سفر و یا حتی زندگی کرد. از سوی دیگر، شهر بمبئی به رغم این که میزبان میلیونرها و میلیاردرها است و بیشتر مردم این شهر وضع مالی خوبی دارند اما هزینه غذا، تردد و دیگر مسایل زندگی در این شهر نسبتا مناسب است.

بمبئی

البته هدف این مطالب آوردن دلیل برای سکونت در این شهرها نیست بلکه منظور سفر ارزان قیمت به آن‌ها است. چنان چه شما درصدد هستید تا جوری سفر کنید که همه پول‌تان خرج نشود، این شهرهای ارزان قیمت می‌توانند مقاصد خوبی باشند بدون این که ذره‌ای از شان شما کاسته شود چراکه دیده شده حتی افراد پولدار و ثروتمند نیز به این شهرها سفر کرده‌اند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.