شهر کاندلا
امتیاز ما

آدم اگر نخواهد به مسافرت برود خیلی راحت می‌تواند هزار بهانه و توجیه بیاورید اما اگر به همین آدم بگوییم شهر کوچکی در ایتالیا هست به نام «کاندلا» (Candela) واقع در سواحل شرق منطقه «پولیا» که به هر کسی که به آن شهر مسافرت کند پول هم می‌دهند آن وقت چه!؟ در ادامه‌ی این مقاله با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

بله! درست متوجه شدید. نیکولا گاتا، شهردار شهر کاندلا دستور داده تا به مسافران مجردی که به شهر مسافرت می‌کنند نفری 945 دلار، به زن و شوهر 1418 دلار و به هر خانواده بیش از 2363 دلار پرداخت کنند. برای دریافت چنین پول‌هایی لازم است تا مسافران واجد شرایط خاصی باشند.

شهر کاندلا

نخست این که باید در آن شهر اقامت و خانه اجاره کنید. دوم آن که کسب و کاری در آن جا راه‌اندازی کنید تا سالانه دست کم 8800 دلار حقوق هم دریافت کنید. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، کیست که دلش نخواهد در چنین جایی اقامت نداشته باشد؟ همچنین مسئولان کشور برای مسافران خارجی به شرطی آن که جزو نخبگان باشند تسهیلات ویژه برای اقامت و شروع زندگی در این کشور در نظر گرفته‌اند

این شهر زمانی کلان‌شهری با جمعیت 8000 نفری بود اما اکنون جمعیت این شره به 2700 نفر رسیده است و به همین دلیل مسئولان این شهر به دنبال راهکارهایی برای افزایش جمعیت آن هستند. گاتا، شهردار کاندلا به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفته است: «من هر روز با این امید و آرزو کار می‌کنم که بتوانم روزی کاندلا را به شکوه گذشته‌اش بازگردانم.»

مبالغی که بر جذب مسافران برای سکونت در شهر کاندلا تعیین شده قدری فریبنده است اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود چون این شهر دارای ساختمان‌های ساخته شده باشکوهی به سبک «پیکارسک» است و انواع و اقسام جشنواره‌های هنری در آن برپا می‌شود. از دیگر جذابیت‌های شهر کاندلا باید به تنوع غذا و گل‌های زیبا در آن اشاره کرد. راستی هیچ می‌دانستید کمترین میزان جرم و جنایت در شهر کاندلا اتفاق می‌افتد؟

شهر کاندلا

دیگر چه باید گفت که آدم عاشق این شهر شود؟ نکته پایانی این که وقتی شما شهروند شهر کاندلا شوید این افتخار نصیب‌تان می‌شود که ساکن یکی از زیباترین شهرهای جهان هستید؛ شهری که هر کسی در خواب می‌بیند روزی به آن جا سفر کند و دیرزمانی است که نام کاندلا را در فهرست شهرهایی که حتما باید دیده شود آورده است. فرصتی که نباید از دست داد!

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.