جماتی که نباید در کشور هند به زبان بیاورید
امتیاز ما

هند کشور زیبایست که با فرهنگ ها و رسوم گوناگونی عجین شده است که بعضی از آن‌ها بسیار قدیمی هستند. در حالی که بعضی قسمت‌های هند قابل قبول و آرام هستند بعضی اماکن غیرقابل تحمل می‌باشند. به هر حال یکسری قوانین هستند که قبل از اینکه بخواهید با بومیان هند صحبت کنید حتما باید آن‌ها را بدانید.

«وای! تو بلدی انگلیسی صحبت کنی؟»

هر فرد طبعه هند که این جمله را بشنود به دوران استعمار هند تسط انگلستان برمی‌گردد. این جمله آنقدر در آن زمان استفاده شده است که مردم در این زمان دیگر نباید از آن استفاده کنند و باید این ار قبول کنند که زبان انگلیسی الان یک زبان بین‌المللی است و این که هندی‌ها به این زبان صحبت می‌کنند اصلا چیز عجیبی نیست.

«قرار است که یک ازدواج از پیش تعیین شده داشته باشی، نه؟»

رسم و سوم هندوستان | هند

این دیدگاه که اکثر ازدواج‌ها در هند از قبل تعیین شده‌است، فقط و فقط توسط بالیوود به خورد مردم سراسر دنیا داده‌است. هنوز هم ازدواج‌های سنتی در هند صورت می‌گیرند اما این دلیل نمی‌شود که انتخاب‌های یک فرد هندی محدود شود به سایت‌های همسریابی. همچنین برنامه‌هایی نظیر «تیندر» (Tinder) در هند مورد تایید نمی‌باشند.

«آیا شما گاوها را می‌پرستید؟»

گاوها در بسیاری از فرهنگ‌های موجود در هند به دلایل زیادی مقدس شمرده می‌شوند. گاوها پرستش نمی‌شوند اما به دلیل استفاده زیادی که در کشاورزی دارند و به دلیل طبیعت آرامشان مورد احترام مردم هستند. مردم هند روی این موضوع بسیار حساس هستند پس بهتر است که از صحبت کردن درباره‌ی این موضوع بپرهیزید.

«خیلی شبیه به هندی‌ها نیستی، خیلی زیبایی که بخوای یک هندی باشی.»

این یک مثال خوب برای دیدگاه‌های اشتباه درباره مردم هند است که ریشه‌ی آن نامعلوم می‌باشد. اصلا یعنی چه؟ مثلا یک نوع تعریف است؟ اگر بله، پس منظور شما این است که مردمی که شبیه به هندی‌ها هستند خیلی فوری به جراحی (جراحی فک و صورت) زیبایی احتیاج دارند. با این کارها در هند به زندان می افتید

«من طرفدار کریکت نیستم.»

اجازه بدهد که در این مورد با شما صادق باشیم. هندی ها اصلا برایشان مهم نیست که شما طرفدار ورزش کریکت باشید یا نه، البته تا زمانی که تیم‌های کریکت هند را با هیچ تیم دیگری در دنیا مقایسه نکنید. مخصوصا تیم‌های پاکستانی یا استرالیایی.

«آیا مطمئنی که به عنوان یک زن می‌خواهی تنها در هند سفر کنی؟»

سفر بانوان در هند

این دیدگاه درباره هند واقعا بد است، هر کشوری خطرات خود را برای بانوان دارد. مانند هر کشور دیگری برای سفر به هند نیز کتاب‌های راهنمای گوناگونی وجود دارد که شما را به دیدن محل‌هایی تشویق و از رفتن به یکسری از مکان‌ها باز می‌دارند. بانوان باید همیشه قبل از رفتن به سفر و اماکنی که نمی‌شناسند جوانب احتیاط را رعایت کنند.

«عاشق لهجه‌ات شدم»

خیلی ممنون، اما هندی‌ها لهجه ندارند. هند کشوری است که زبان‌های گوناگون زیادی مانند «پاهاری» (Pahari)، «ملایالام» (Malayalam) و یا «پنجابی» (Punjabi) در آن صحبت می‌شود که تمام این زبان‌ها به صوت و آوای کلمات بستگی زیادی دارد. هندی‌هایی که به زبان انگلیسی صحبت ‌می‌کنند علاقه دارند تا با تشدید بر کلماتشان صحبت کنند. غذاهای معروف هند

«به بیداری روحانی خیلی نزدیک شده‌ای»

توریست‌ها در هند به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروهی فیلم «بخور دعا کن و عشق بورز» را بارها دیده‌اند و گروهی نیز به این باور دارند که اکثر هندی‌ها در کو‌های هیمالیا به مدیتیشن مشغولند. این درست است که «آیورودا» (Ayurveda) از هند شروع شده است و نوعی قدیمی از یوگا است، اما این دلیل نمی‌شود که تمام کسانی که در این کشور ملاقات می‌کنید طرفدار «دالای لاما» (Dalai Lama) باشند. غذاهای معروف هند

«تو خیلی مرموز هستی.»

مطمئنا شما هم برای هندی‌ها مرموز و غریب هستید.  جاذبه های گردشگری دهلی

«بهترین محل برای خوردن مرغ تیکا را معرفی کن»

غذاهای هندی | هند

ادویه‌جات پایه و اساس غذاهای هندی در سرتاسر این کشور هستند. بعضی از تندترین غذاهای دنیا مخصوص هند هستند اما همه غذای تند نمی‌خورند، درست مانند این نکته که همه در هند چای دوست ندارند. نکات سفر به هندوستان

«چطور این هوای خفقان‌آور و کثیفی را تحمل می‌کنید؟»

این مردم به دنبال چیزی که در فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» دیدند در هند می‌گردند. اما چهره واقعی هند با آن تفاوت زیادی دارد. از موضوعاتی چون گرمای هوا، مترو‌های عرق‌آلود، آب آشامیدنی بی‌کیفیت و غذاهایی که در فروشگا‌ه‌های محلی فروخته می‌شوند دوری کنید.
کار آسانی نیست که یک هندی را عصبانی کنید اما غیرممکن هم نیست. رایج ترین جشن های هند

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد هند به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.