بلیط
امتیاز ما

دایره اطلاعاتی شما در مورد هواپیما و بلیط هواپیما تا چه اندازه است؟ به‌خوبی از چم‌وخم کار مطلع هستید؟ در این مطلب با اطلاعاتی در مورد انواع بلیط‌های هواپیما آشنا می‌شویم.

بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس دارای امکانات بی‌شماری است که بعضاً بر بسیاری پوشیده است و از آن خبر ندارند. اما بااطلاع داشتن از هرکدام می‌توانید یک سفر متفاوت، ارزان و مقرون‌به‌صرفه را امتحان کنید. با خواندن این مطلب یک‌قدم در راستای آسایش سفری خود گام بردارید.

آیا چاپ بلیط‌هایی که به‌صورت آنلاین خریداری کرده‌ایم، لازم است؟

این روزها اکثر مسافران زمینی، هوایی و ریلی ترجیح می‌دهند که به‌صورت آنلاین مبادرت به خرید آن بکنند. با این کار علاوه بر این که در وقت خود صرفه‌جویی نموده‌اند به لیست انبوهی از ساعت‌ها، ایرلاین‌ها و موارد دیگری دست می‌یابند. در این صورت تصمیم درست و البته به‌صرفه‌تری را می‌گیرند. به‌طور مثال مسافران برای خرید بلیط هواپیما و قطاری می‌توانند به سایت دور و نزدیک مراجعه کنند تا مناسب‌ترین بلیط را انتخاب نمایند.

 خرید آنلاین از کاغذبازی‌های گذشته کاسته و همه‌چیز را به‌صورت دیجیتال تبدیل کرده است. مسافران بعد از خرید آنلاین می‌توانند فایل PDF بلیط را دریافت کنند. شما هم می‌توانید آن را پرینت گرفته و یا برای حفظ محیط‌زیست تصویر دیجیتال آن  را به همراه داشته باشید تا از گیت‌های مورد نظر عبور کنید. اما در مورد بلیط هواپیما اگر پروازتان کنسل شود؛ جهت مهر زدن و استرداد نیاز به نسخه چاپی پیدا می‌کنید که این امر بیشتر در مورد بلیط های چارتری صادق است.

عدم چاپ بلیط در مورد بلیط اتوبوس و قطار هم کارساز است.

خرید آنلاین پر ترددترین مسیرهای پرواز:

بلیط تهران به تبریز

بلیط تهران استانبول

بلیط تهران مشهد

بلیط نیم‌بها برای ایثارگران عزیز

ایثارگران و آزادگان محترم می‌توانند، هنگام سفر از تخفیفات ویژه‌ای برخوردار شوند. بدین صورت که این عزیزان با ارائه معرفی‌نامه از بنیاد شهید و یا داشتن کارت ایثارگران می‌توانند از تخفیفات شرکت‌های دولتی و خصوصی هواپیمایی، کشتیرانی و راه‌آهن بهره‌مند شوند.

واجدین شرایط می‌توانند در پروازهای داخلی ۵۰ درصد و در پروازهای خارجی برای یک‌بار در سال با نصف قیمت سفر، تخفیف بگیرند. شرکت هواپیمایی هما و آسمان در پروازهای داخلی و شرکت ریلی رجا در مقصدهای بین‌شهری ارائه‌دهنده این خدمات هستند.

این عزیزان می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت‌ها و وارد کردن اطلاعات مربوطه،  بلیط مورد نظر خود را دریافت کنند.

در خرید بلیط یک‌طرفه خارجی دقت کنید

به بلیط‌هایی که فقط زمان رفت مشخصی دارند و زمان بازگشت نامشخص است؛ بلیط یک‌طرفه گفته می‌شود. در مسیرهای داخلی برای خرید این نوع هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد اما در مسیرهای خارجی داستان کمی فرق می‌کند.

خرید بلیط یک‌طرفه در مسیرهای خارجی شرایط پیچیده‌تری دارد و تنها مسافرانی که دارای ویزای دانشجویی، ویزای کار، ویزای مولتی، اقامتی و دیپلماتیک هستند می‌توانند بلیط یک‌طرفه از ایران به مقاصد خارجی را دریافت کنند.

البته این محدودیت برای مسیرهای نزدیک همانند ترکیه و ارمنستان وجود ندارد.

بلیط های خریداری شده به‌صورت آنلاین هم قادر به کنسلی هستند

همان‌طور که خرید بلیط‌های آنلاین سهل است، کنسلی آن‌هم راحت می‌باشد. برای این کار کافی ست به‌حساب کاربری خود مراجعه کرده و گزینه کنسلی بلیط را زده تا مبلغ به شما استرداد شود.

البته فراموش نکنید قبل از خرید تمام قوانین کنسلی و شرایط بعد از آن را مطالعه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

خرید آنلاین پر ترددترین مسیرهای ریلی:

قطار تهران مشهد

قطار تهران زاهدان

قطار تهران شیراز

آیا کودکان قادر به خرید بلیط هواپیما بدون حضور والدین هستند؟

ایرلاین‌ها تعاریف گوناگونی از گروه سنی کودکان دارند و آن‌ها را ۰ تا ۲ سال (نوازد) و ۲ تا ۱۲ سال (کودک) تقسیم‌بندی می‌نمایند.

امری مسلم است که افراد با این حدود از سن توانایی و قدرت ادارکی درستی از محیط پیرامون خود ندارند. لذا نیاز به یک سرپرست برای کودکان الزامی است. به همین خاطر اکثر ایرلاین‌ها اجازه ورود این کوچولوها را بدون بزرگ‌تر صادر نمی‌کنند. با این وجود برخی ایرلاین‌ها مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند.

برخی شرکت‌های هواپیمایی شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرده‌اند که کودکان ۲ تا ۱۲ سال حتی بدون حضور والدین سوار هواپیما شوند و سفر مستقل خود را تجربه نمایند. البته قبل از آن سرپرست این کوچولوها باید فرم‌های مربوطه را با دقت کامل پر کنند.