امتیاز ما

با راهنمای ما در مورد جاذبه های توریستی کوبا ، تاریخ ، فرهنگ و سواحل زیبای این بهشت ​​کارائیب آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید و در کامنت پیشنهاد خودتان را با مجله گردشگری دور و نزدیک به اشتراک بگذارید.  قیمت بلیط هواپیما

جاذبه های توریستی کوبا

هاوانا قدیمی 

هاوانا قدیمی (لاهابانا ویجا) قلب پایتخت کوبا و مرکز فرهنگی آن است. هاوانا در سال ۱۵۱۹ توسط اسپانیایی ها تأسیس شد که از ابتدا این شهر دیوار داشت. بسیاری از دیوارهای قدیمی اکنون از بین رفته اند، اما در حدود ۳۰۰ ساختمان که از شهر حفاظت می کردند، هنوز به جا مانده است که از مهمترین اماکن فرهنگی و جاذبه های توریستی کوبا محسوب می شود. حمل ونقل عمومی در کوبا

در میان خیابان های باریک هاوانای قدیمی، پلازا ویجا که در سال ۱۵۵۹ تاسیس شد، ساختمان ملی پایتخت، تئاتر بزرگ هاوانا و موزه هنرهای زیبا این شهر، کلیسای جامع هاوانا ، موزه انقلاب و La Floridita  که پاتوق ارنست همینگوی بوده قرار دارد.

ال ملکان El Malecón

آبشار نمادین هاوانا بهترین مکان برای دیدار با ساکنان محلی در یک محیط آرام است. ملکان به فاصله پنج مایل در امتداد خط ساحلی کارائیب هاوانا از دهانه بندرگاه تا اسکله قدیمی هاوانا کشیده شده است. هنگامی که در اینجا قدم می زنید می توانید ماهیگیران ، دونده ها، توریست ها را در طول روز و شب ببینید.

گشت و گذار در زیر آفتاب درخشان و غروب دل انگیز آفتاب بسیار لذت بخش خواهد بود. در کنار آن اماکن دیدنی و جالب مانند هتل بزرگ Nacional de Cuba ، بنای یادبود قربانیان انفجار USS Maine در سال ۱۸۹۸ ، مجسمه قهرمان ملی گرای کوبا و خوزه مارتو در Plaza de la Dignidad.، برای دیدن وجود دارد.

جاذبه های توریستی کوبا

موزه انقلاب The Museum of the Revolution

موزه انقلاب هاوانا داستان انقلاب موفقیت آمیز کوبا را برای براندازی دیکتاتوری Fulgencio Batista در دهه ۵۰ را نشان می دهد. این موزه که در کاخ ریاست جمهوری سابق باتیستا تاسیس شده است، انواع آثار باستانی از این انقلاب را از جمله تانک های روسی و هواپیمای جنگنده ساخت آمریکا که در این انقلاب شرکت داشتند، وجود دارد. رستوران های هاوانا

برجسته ترین اثر این موزه، قایق بادبانی گرانما است که در آغاز جنگ توسط فیدل و رائول کاسترو، چه گوارا، کامیلو سیفوفگو و رفقای انقلابی آنها برای رفتن از مکزیک به کوبا استفاده می شد. این موزه شامل سلاح های حمل شده توسط گوارا و سیان فوئگوس، موتور هواپیمای جاسوسی U2 ایالات متحده که در طی بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ سقوط کرده و تلفن طلای باتیستا است.

جاذبه های توریستی کوبا

غارهای بلامار Bellamar Caves

این غار مشهور در ماتانزاس که یکی از قدیمی ترین جاذبه های توریستی کوبا واقع شده است که هنوز هم یکی از محبوب ترین جاذبه ها به حساب می آید. این غارهای آهکی بیش از ۳۰۰۰۰۰ سال پیش در نزدیکی منطقه تفرجگاهی وارادرو واقع شده که در سال ۱۸۶۱ کشف شده اند.

غارهای بلامار پر از استالاکتیت ها، استالاگمیت ها، گالری ها و یک رودخانه زیرزمینی جالب است که دارای چراغ ها و پله هایی برای بازدید کنندگان دارد. این غار برخلاف بیشتر غارها، در داخل آن کاملاً گرم و مرطوب است. این مجموعه همچنین شامل یک موزه، کافه، زمین بازی و فروشگاه هدایا است. تورها را می توان از هتل هاوانا یا وارادرو رزرو کرد. فرودگاه بین المللی کوبا

جاذبه های توریستی کوبا

ترینیداد Trinidad

شهر زیبای ترینیداد در کوبا که قبلا مستعمره اسپانیا بوده است، بازدید کنندگان را به سال های گذشته می برد. ترینیداد واقع در استان مرکزی کوهستانی کوبا در Sancti Spíritus واقع است.  ترینداد یک میراث جهانی یونسکو است. این شهر در سال ۱۵۱۴ تأسیس شده و نمونه خوبی از یک شهر تولید کننده قند در کارائیب در قرن ۱۹ است (منطقه اطراف آن به عنوان دره شوگرمایلز شناخته می شود) ، پر از عمارتهای استعماری اسپانیایی، قصرها و کلیساها است.

شهردار پلازا قلب ترینیداد است و نقطه عالی ای برای تورهای پیاده است و در مکانهای مهمی مانند کلیسای قدیمی سان فرانسیسکو (که اکنون یک موزه است) و عمارتهای زینتی که زمانی متعلق به بارونهای قند بوده است، قرار دارد. تپه نوردی، مزارع تاریخی و آبشارهای دره شوگر مایلیز را می توان با قطار بخار یا اسب بخار دید. خرید بلیط هواپیمای تهران هوانا

جاذبه های توریستی کوبا

وارادرو Varadero

سواحل وارادرو در جهان بسیار مشهور است و بیشتر اقامتگاه های جهان در آن قرار دارد. وارادرو واقع در یک شبه جزیره باریک در شرق هاوانا است که ۱۲ مایل اسکله دارد و امروز دارای ده ها هتل بین المللی است که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از آن بازدید می کنند. و از جاذبه های توریستی کوبا به شمار می آید. از جاذبه ها و فعالیت های آن می توان به سفرهای آفرودی به آبشار ال نیچو، غارهای بلامار و پارک طبیعی مونتمار در شبه جزیره زاپاتا اشاره کرد.

 سانتیاگو دو کوبا Santiago de Cuba

قلعه San Pedro de la Roca ، یک قلعه اسپانیایی است که متعلق به سال ۱۶۳۸ است و یکی از نقاط دیدنی تاریخی در دومین شهر بزرگ کوبا، سانتیاگو است که ارزش یکبار دیدن را دارد. این شهر قدمت ۱۵۱۵ ساله دارد که به عنوان یک شهر بندر کارائیب، صحنه نبرد معروف سن خوان هیل در طول جنگ اسپانیا و آمریکایی و همچنین حمله به پادگان های مونکادو توسط انقلابیون به رهبری فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۳ (اتفاقی که جرقه اولیه انقلاب کوبا) بوده است.

سانتیاگو یکی از پایتخت های فرهنگی کوبا است که شامل موزه هایی است که مجموعه هنری خانواده روم باکاردی (که پس از انقلاب به پورتوریکو گریختند)، آثار تاریخی موسیقی ، و فرهنگ پر جنب و جوش افرو-کارائیب  است. از دیگر جاذبه های برتر خیابان های باریک این شهر می توان به موزه روم، تعداد زیادی پارک و منطقه بی نظیر فرانسوی-هائیتی به نام تیوولی اشاره کرد.  رزرو هتل در هاوانا

جشن کارناوال سانتیاگو دو کوبا بهترین تفریح در کوبا است که نشان دهنده این است که شهری بسیار گرم و پرسروصداست. برای استراحت می توانید به ساحل بروید یا از پارک بزرگ طبیعت باکوونا مه در همان نزدیکی است، دیدن کنید.

 

دره وانیلا Vinales Valley

این دره خیره کننده و زیبا که به دلیل شکل منحصر به فرد سنگ های آن و کشت سنتی دخانیات (بیشتر آن برای سیگارهای قیمتی کوبایی استفاده می شود) یک مکان میراث جهانی یونسکو است.

آرامش در کوههای Sierra de los ganrganos از استان Pinar del Rio، متمایزترین ویژگی منطقه است.

بارزترین ویژگی های چشم انداز این منطقه، صخره هایی است که در دره قرار دارند و معروف به موگوت ها که  نتیجه فرسایش سنگ آهک در دره کارست است.

جاذبه های توریستی کوبا

کایو لارگو دل سور Cayo Largo del Sur

کایو لارگو یک بهشت ​​جزیره ای است که در فاصله ۵۰ مایلی ساحل جنوبی کارائیب واقع در کوبا است که به دلیل سواحل زیبا و ماسه های سفیداش به عنوان جاذبه های توریستی کوبا مشهور است. چند استراحتگاه کوچک دارد که بسیاری از آنها پذیرای مهمانان با هر لباسی هستند. Playa Paraiso بهترین سواحل جهان را دارد پس کرم های ضد آفتاب خود را آماده کنید.

این جزیره ساکنان دائمی ندارد و تعداد کمی رستوران ها ، مغازه ها دارد و مکانی عالی برای ناپدید شدن کوتاه مدت در گوشه ای دورافتاده از کوبا است.

جاذبه های توریستی کوبا

سانتاکلارا Santa Clara

شهر سانتا کلارا یکی از جبهه های مهم جنگ در انقلاب کوبا بود و اکنون نیز آرامگاه چه گوارا در آن قرار دارد. در نبرد سانتا کلارا در سال ۱۹۵۸، دو گروه از سربازان انقلابی – یکی به رهبری چ ، و دیگری توسط کامیلو Cienfuegos – علیه نیروهای دولتی وفادار به ژنرال Fulgencio باتیستا کسی که به سرعت شکست خورد،  در این شهر با یکدیگر مبارزه کردند.

باتیستا فقط ۱۲ ساعت بعد از شکست از کوبا گریخت و پیروزی این نبرد را به فیدل کاسترو و متحدانش سپرد. امروز، بازدید کنندگان می توانند از مقبره چه دیدن می کنند، از قطار زرهی سربازان شورشی بازدید می کنند یا از زیبایی های این شهر ۳۰۰ ساله همچون Parque Vidal لذت ببرند.

صحنه فرهنگی جالب شهر شامل جشنواره راک و موزه های هنر مدرن است. سواحل محبوب Cayo سانتا ماریا، در نزدیکی این شهر قرار دارد که از طریق جاده قابل دسترس است.

جاذبه های توریستی کوبا