فرودگاه های کامبوج
امتیاز ما

کامبوج یک کشور شگفت انگیزین کشورها در جنوب شرقی آسیاست، که در سطح جهانی برای معابد انگکور و رژیم سرخ خمر معروف شده است. این مکان توسط PolPot دیکتاتور رهبری می شد و برای این کشور از سال ۱۹۷۹- ۱۹۷۵ قانونگذاری می کرد و سرانجام مسئول ۳ میلیون مرگ شد. امروزه در حدود ۴ سال بعد از آزادی همه چیز تغییر کرده و توریست های بیشتر و بیشتری، بخصوص برای بازدید از معابد انگکور وات از سیئه م رئاپ به کامبوج می آیند. بزرگترین فرودگاه های کامبوج پنوم پنه، سیئه م رئاپ هستند که نقشی مهم در این پیشرفت را داشته اند. شرکت فرانسوی خطوط هوایی VINCI مسئول اجرائیات است. فرودگاه پنوم پنه و فرودگاه سیئه م رئاپ هر دو ۵ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۸ جابه جا کرده اند. هواپیمایی انگکور کامبوج بزرگترین خطوط هوایی را در این کشور دارد، که ۵۱ درصد دارایی آن توسط حکومت کامبوج و ۴۹ درصد آن توسط خط هوایی ویتنام اداره می شود. با مجله گردشگری دورونزدیک  همراه باشید. قیمت بلیط هواپیما

فرودگاه های کامبوج

فرودگاه پنوم پنه

پنوم پنه پایتخت کامبوج است، که روی رودخانه مکونگ و تونل رودخانه ساپ واقع شده است. اینجا یک شهر شلوغ با ۵/۱ میلیون جمعیت و تعداد زیادی ساختمان در حال ساخت است. پنوم پنه هیچوقت یک جاذبه توریستی بزرگ نبوده است، اما حالا همه چیز تغییر کرده است و به یک منطقه توریستی تبدیل شده است. به همین دلیل فرودگاه جدیدی در ۳۰ کیلومتری جنوب این شهر نیز افتتاح شده است. جاذبه های گردشگری کامبوج

کامبوج دو فرودگاه بین المللی اصلی دارد، هر دو توسط شرکت هواپیمایی فرانسوی VINCI مشغول بکار است. یکی دیگر از فرودگاه های کامبوج فرودگاه سیئه م رئاپ نزدیک معابد انگکور است.

فرودگاه پنوم پنه در کجا واقع شده است؟

این فرودگاه در غرب پایتخت کامبوج واقع شده است. راه ماشین رو تا فرودگاه پنوم پنه با سرعت ۱۱ مایل بر ساعت به آسانی در دسترس است.

فرودگاه های کامبوج

فرودگاه پنوم پنه چند پایانه دارد؟

فرودگاه پنوم پنه یک ساختمان پایانه دو طبقه مدرن دارد. در طبقه همکف سالن ورود و سالن کنترل در قسمت پیشخوان و سالن عزیمت در طبقه بالایی قرار دارد که یک بخش کوچک برای سفرهای محلی تقسیم شده است (ورودی ۳-۱) و یک بخش بزرگتر برای عزیمت های بین المللی (ورودی ۲۱-۴). رستوران ها درفرودگاه پنوم پنه در گالری غذاخوری (Dining Gallery)در مجاورت ترمینال واقع شده است. هتل های کامبوج

فرودگاه سیئه م رئاپ

سیئه م رئاپ در کامبوج به عنوان نزدیکترین شهر به معابد انگکور شناخته شده، و همچنین هشتمین شگفتی جهان بشمار میرود. سیئه م رئاپ به دلیل وجود هتل ها، تفریحگاه ها به عنوان شهر اصلی برای گردشگری شناخته می شود.

کامبوج دارای ۲ فرودگاه بین المللی اصلی است که هر دو توسط شرکت هواپیمایی فرانسوی VINCI مشغول به فعالیت هستند.

سیئه م رئاپ در کجا واقع شده است؟

این فرودگاه در ایالت سیئه م رئاپ در فاصله کوتاهی از شهر سیئه م رئاپ و معابد انگکور است. فرودگاه سیئه م رئاپ شامل دو ترمینال مدرن، یکی برای پروازهای بین المللی (T1) و یکی برای پروازهای داخلی (T2). ترمینال ۱ شامل سالن ورود و سالن عزیمت به مراتب بزرگتر از ترمینال ۲ است. تنها چند دقیقه پیاده روی بین دو ترمینال وجود داردف ترمینال بین المللی کمی بیشتر بسمت جنوب است. رزرو هتل در کامبوج

فرودگاه های کامبوج

انواع ویزاهای کابوجی برای ایرانیان

  • ویزای توریستی کامبوج:
    برای ملیت های ایرانی و ساکنان دائمی کامبوج که برای یک دوره کوتاه برای فرصت مسافرت یا دیدار دوستان و خانواده در کامبوج برنامه ریزی شده و اجازه هیچگونه فعالیت تجاری داده نشده است. ویزای کاری در کامبوج برای شهروندان ایرانی و ساکنان دائمی در کامبوج برای شرکت در دوره کوتاه فعالیت کاری در نظر گرفته شده است.
  • ویزای کار کامبوج:
    برای شهروندان ایرانی و کسانی که اقامت دائمی کامبوج را دارند با این ویزا می توانند به صورت موقت در اکامبوج به فعالیت بپردازند.
  • ویزای ترانزیت کامبوج:
    برای ملیت های ایرانی و کسانی که اقامت دائم ایران را دارند ویزای ۳ روزه ای برای انتقال کالای خود به مقصد سوم استفاده کنند.