جاذبه های گردشگری قطر
امتیاز ما

قطر یکی از کشورهای ثروتمند جهان است که زیبایی و فرهنگ آن مردم زیادی را از سراسر دنیا به این کشور می‌کشاند. اگر می‌خواهید درباره‌ی جاذبه های گردشگری قطر بیشتر بدانید با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری نمایید.

جاذبه های گردشگری قطر

مسجد کاتارا Katara Mosque

مسجد «کاتارا» در مرکز دهکده‌ی فرهنگی کاتارا قرار گرفته است. برخی از زیباترین معماری‌های خاورمیانه در این دهکده انتظار شما را می‌کشند. طراحی این مسجد با مساجد دیگر قطر متفاوت است. ساختمان این مسجد بیشتر با کاشی‌های آبی و کمی رنگ زرد و قرمز ساخته شده است. فضای داخلی این مسجد و طراحی زیبای آن قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد. مسجد کاتارا دارای سه مناره‌ی بلند و زیبا است.

مسجد کاتارا Katara Mosque قطر

صحرای دوحه

صحرای دوحه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر است که باید حتما در برنامه‌های خود قرار دهید. این صحرای بکر و دست‌نخورده کیلومترها طبیعت بی‌نظیر و شن‌های نرم است. زیبایی این صحرا و وسعت آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. یکی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در این صحرا انجام دهید سافاری‌های صحرایی است که تجربه‌ی هیجان‌انگیزی برای شما خواهد شد. بهترین غذاهای قطر

قلعه الزباره Al Zubara Fort

درست در وسط ناکجا آباد و شن‌‌زارها یک قلعه‌ی باشکوه به چشم می‌خورد. درواقع همین موضوع است که به زیبایی این قلعه می‌ا‌فزاید. گردشگران می‌توانند در حالی‌که سوار شتر هستند به این قلعه نزدیک شوند. می‌توانید در داخل قلعه بایستید و خود را در زمان‌های گذشته تصور کنید. برای اینکه گردشگران بیشتر با تاریخ انقلاب آشنا شوند، نمایشگاه‌هایی در همین مکان برگزار می‌شود.

قلعه الزباره Al Zubara Fort قطر

حکاکی های الجساسیه

«الجساسیه» یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری قطر است. در این منطقه حکاکی‌ها و نقاشی‌های سنگی و پیچیده‌ای از زمان‌های دور دیده می‌شود که به ندرت در جهان دیده شده‌اند. ‌این حکاکی‌ها نشانه‌ای از گونه‌های خاص به شکل حیوانات، قایق‌ها و گل‌ها هستند. خیلی از این نقاشی‌ها قابل شناسایی نیستند و معنای آن‌ها هنوز ناشناخته باقی مانده است. قدمت این نقاشی‌ها صدها سال تخمین زده شده و یکی از شگفتی‌های این کشور محسوب می‌شود. پارک انگری بردز دوحه

موزه الوکره

موزه «الوکره» دارای برخی از بهترین معماری‌های قطر است. نمایشگاه‌هایی که در این روز برگزار می‌شوند، اشیای باستانی و جزئیاتی از تاریخ قطر را به نمایش می‌گذارد. برای درک زیبایی‌های این موزه نیاز نیست به داخل موزه بروید بلکه خود ساختمان موزه هم زیبایی منحصربه‌فردی دارد.

موزه الوکره قطر

موزه ملی قطر

موزه‌ی ملی قطر یکی از شاهکارهای معماری و یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری این کشور محسوب می‌شود. طراحی این موزه بسیار پیچیده است به گونه‌ای که در ابتدا با یک شاهکار اوریگامی اشتباه گرفته می‌شود. صفحات مدوری  که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند، بنای این ساختمان را به وجود آورده‌اند. معماری این ساختمان از رز بیابانی الهام گرفته شده است. این گل درواقع یک پدیده‌ی طبیعی است که توسط کریستال‌ها در آب و هوای خاصی تشکیل می‌شود. این موزه محل ایده‌آلی برای آشنایی بیشتر با تاریخ کشور قطر است. مرکز خرید ویلاجیو قطر

موزه‌ی ملی قطر

برج برزان

این برج دارای معماری بسیار زیبایی است اما برای این که با زیبایی‌های آن بیشتر آشنا شوید، باید به بالاترین نقطه‌ی برج بروید. در آن‌جا می‌توانید منظره‌ی فوق‌العاده‌ای مشاهده کنید. در بازدید از این برج حتما با خود دوربین ببرید زیرا این مکان به مکانی فوق‌العاده برای عکاسی شهرت دارد.

برج برزان قطر

قلعه دوحه

این قلعه‌ی نظامی که در قلب دوحه واقع شده است، در سال ۱۹۲۷ ساخته شد. اکنون این قلعه به یک موزه تبدیل شده و نمایشگاه‌هایی در آن برگزار می‌شود تا اشیایی مانند لوازم تزئینی چوبی، تجهیزات ماهیگیری، نقاشی‌های رنگ و روغن و عکس‌های قدیمی را به نمایش بگذارند. اگر دوست دارید با تاریخ و سبک زندگی قطر بیشتر آشنا شوید، این موزه همان جایی است که باید بروید. بلیط هواپیما تهران دوحه

موزه هنرهای اسلامی

موزه‌ی هنرهای اسلامی قطر در میان آب‌های زلال و آبی رنگ قرار گرفته است. برای رفتن به این موزه باید از پلی که روی آب قرار دارد عبور کنید. ساختمان سفید موزه در تضاد با رنگ آبی دریا زیبایی خاصی به وجود آورده است. در زیر نور آفتاب این موزه به زیبایی می‌درخشد و منظره‌‌ی جالب و باشکوهی به وجود می‌آورد. زمانی‌که به داخل موزه قدم می‌گذارید، از پیچیدگی‌های فضای داخلی و تضاد آن با سادگی فضای بیرون متعجب خواهید شد.

موزه هنرهای اسلامی قطر