سفر به لبنان
امتیاز ما

لبنان کشوری زیبا در خاورمیانه است که جاذبه‌های گردشگری زیادی برای گردشگران دارد. فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ی زیادی در لبنان وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. این فعالیت‌ها آنقدر زیاد هستند که ممکن است وقت کم بیاورید. از سواحل گرفته تا موزه‌ها و جاذبه‌های طبیعی این کشور همه را در خود جای داده است. اگر محدودیت زمانی دارید و به دنبال یک برنامه‌ی مناسب برای گردش در لبنان هستید در این مطلب در مجله گردشگری دور و نزدیک راهنمای سفر به لبنان را بخوانید.

پاراگلایدینگ را تجربه کنید

 سفر به لبنان پاراگلایدینگ

اگر فرد ماجراجویی هستید و به دنبال فعالیت‌های هیجان‌انگیز می‌گردید، «پاراگلایدینگ» می‌تواند یک فعالیت پرهیجان و سرگرم‌کننده برای شما باشد. خیلی از نقاط در لبنان برای پاراگلایدینگ مناسب هستند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و این ورزش هیجان‌انگیز را تجربه کنید. برای مثال می‌توانید از کوه به سمت ساحل پاراگلایدینگ انجام دهید تا شاهد زیباترین مناظر این کشور باشید. تجربه‌ی پاراگلایدینگ در لبنان زیبایی‌هایی از این کشور را به شما نشان می‌دهد که هرگز فراموش نخواهید کرد.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

به دیدن غار جعیتا بروید

 سفر به لبنان غار جعیتا

غار «جعیتا» در سال ۱۸۳۸ توسط کشیشی به نام «ویلیام تامسون» کشف شد. نام این غار از محل قرارگیری آن که شهری در خارج از بیروت است گرفته شده است. این غار در طی جنگ داخلی لبنان در سال ۱۹۷۸ آسیب دید اما در سال ۱۹۹۵ بازگشایی شد. آن‌چه این غار را منحصربه‌فرد می‌سازد ساختار طبیعی سنگ‌های آن است و بدون دخالت انسان به همین شکل باقی مانده است. تنها جایی که دست انسان به آن رسیده است مسیری به سمت داخا غار برای سهولت رفت‌وآمد بوده است. غار جعیتا ۲ قسمت دارد قسمتی که می‌توانید پیاده بروید و قسمتی که می‌توانید سوار قایق شوید و از این مکان زیبا لذت ببرید. زمان بازدید از این غار روزهای سه‌شنبه تا یک‌شنبه از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است. خرید بلیط هواپیما تهران بیروت

از شمال لبنان دیدن کنید

 سفر به لبنان شمال لبنان

شمال لبنان مخصوصا «عکار» وسیع‌ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی این کشور را تشکیل می‌دهد. عکار که هنوز خیلی از قسمت‌های آن توسط گردشگران کشف نشده است جواهری در کشور لبنان است که دوست‌داران طبیعت را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند. از آن‌جایی‌که هماهنگی‌های زیادی برای حضور گردشگران انجام نشده است، رفتن به نقاط مختلف کمی مشکل است اما همیشه جایی برای ماندن پیدا می‌شود. اتومبیلی کرایه کنید و مناطق ییلاقی که مشابه آن را کم‌تر خواهید دید بگردید.  کشورهای بدون نیاز به ویزا و یا صدور ویزا در مرز ورودی برای ایرانیان

از آبشار باتارا جرج بازدید کنید

 سفر به لبنان آبشار باتارا جرج

آبشار «باتارا جرج» از ساختار طبیعی سنگ‌ها به وجود آمده است. این آبشار در تنورین یکی از بهترین مکان‌های لبنان واقع شده است. این آبشار که توسط «هنری کویفیت» در سال ۱۹۵۲ کشف شد اخیرا با بازدید گردشگران و مردم محلی به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. زمین‌شناسان عقیده دارند که این مکان میلیون‌ها سال عمر دارد و در دوران دایناسورها نیز وجود داشته است.

قدم زدن در حمراء را تجربه کنید

 سفر به لبنان حمراء

«حمراء» در بیروت مرکز فرهنگ و دانش است. با بزرگ‌ترین مجموعه‌ی دانشگاه‌های لبنان و فرهنگ و تاریخ غنی تعجبی ندارد که قدم زدن در حمرا باید در برنامه‌ی سفر به لبنان قرار بگیرد. اتمسفر جالب این مکان با وجود دانشجویان، گردشگران و مردم محلی ساعات خاطره‌انگیزی را برای شما رقم می‌زند.

بازار بیروت

 سفر به لبنان بازار بیروت

اگر در پایتخت خاورمیانه به دنبال خرید کردن هستید، بازار بزرگ بیروت همان جایی است که باید بروید. این مکان پر از بوتیک‌هایی از برندهای بین‌المللی مطرح مانند «کنزو» و « DKNY» است. به علاوه در بازار بیروت رستوران‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای صرف غذا به آن‌جا بروید. این مکان همیشه پر از جمعیت است و رویدادهای زیادی در آن برگزار می‌شود.

 

 

از طرابلس دیدن کنید

 سفر به لبنان طرابلس

اگر دوست دارید بدانید زندگی در «طرابلس» در قرن بیستم چگونه است سری به بخش «التل» در طرابلس بزنید. معماری‌های خیابان‌های این منطقه شگفت‌آور است و این جواهر پنهان لبنان را به مکانی تبدیل کرده است که دیدنش برای هر فردی که از لبنان دیدن می‌کند واجب است. زمانی که به طرابلس می‌روید از مغازه‌های محلی همان‌گونه که مردم خریداری می‌کنند غذا و خوراکی بخرید.

از کوچه های قدیمی جبیل دیدن کنید

 سفر به لبنان  کوچه های قدیمی جبیل

در سفر به لبنان باید بدانید که کوچه‌‌های قدیمی «جبیل» یکی از مکان‌هایی است که باید حتما در برنامه‌ی خود قرار دهید. این کوچه‌های تاریخی در هنگام روز جزو میراث فرهنگی شهر هستند و در شب مکانی زیبا و پرانرژی برای گشت‌و‌گذار و صحبت با دوستان. در این کوچه‌های پرانرژی و شاد قدم بزنید، عکس‌های زیبا بگیرید و خاطرات زیبایی برای خود بسازید.

از بعلبک دیدن کنید

 سفر به لبنان بعلبک

خرابه‌های رومی «بعلبک» چیزی نیست که در سفر به لبنان بتوان از دست داد. از معماری‌های شگفت‌انگیزی که عظمت و زیبایی آن‌ها باعث سردرگمی تاریخ‌دانان در طول تاریخ شده است دیدن کنید و در اتمسفر دنیای قدیم غرق شوید. از همان مسیرهای قدیمی که زمانی مردم روم باستان از آن‌جا عبور می‌کردند تا «ژوپیتر» و «ونوس» را عبادت کنند عبور کنید. این مکان که پر از تاریخ و داستان است قطعا ارزش یک روز بازدید را دارد.

 

 

از حریصا دیدن کنید

 سفر به لبنان حریصا

«حریصا» مکانی مذهبی در لبنان است که به خانه‌ی بانوی لبنان شهرت دارد. این مکان مجموعه‌ای از کلیساهای چهارگانه است که بر بالای یک کوه قرار دارد. سفر به این مکان و دیدن این زیارت‌گاه تجربه‌ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. یکی از روش‌هایی که می‌توانید به وسیله‌ی آن به این کلیسا بروید تلکابین است. زمانی که با تلکابین به سمت این کلیسا می‌روید مناظر شگفت‌انگیزی را مشاهده می‌کنید. مجسمه‌ی بزرگ بانو نمادی برای حفاظت از «جونیه» است و هنگامی که از آن‌جا بازدید می‌کنید قدرت معنوی قوی‌ای را در آن‌جا حس می‌کنید.