جاذبه های گردشگری ایران
امتیاز ما

هر کشوری در فصل پاییز زیبایی‌های خاص خودش را دارد. البته با شروع فصل پاییز و باز شدن مدارس می‌توان گفت پایان سفرهای خانوادگی و به همراه کودکان فرا می‌رسد اما آغاز سفرهای زوج‌های جوان، دوستان و افرادی است که تنهایی سفر کردن را ترجیح می‌دهند. کشور ما ایران (۱۰ مکان دیدنی برای سفرهای زمستانی در ایران ) هم در فصل پاییز چهر‌ه‌ی زیبایی به خود می‌گیرد و رنگ‌های زیبای طلایی، نارنجی، زرد و قرمز برگ‌ درختان در طبیعت و آب و هوای خوب باعث می‌شود در فصل پاییز هم گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور بازدید کنند. با مجله‌ی دور و نزدیک  همراه باشید تا برخی از برترین مقاصد گردشگری در ایران در فصل پاییز را به شما معرفی کنیم. بلیط هواپیمارا ارزان خریداری کنید.

جاذبه های گردشگری ایران

روستای یوش – نور

 روستای یوش - نور

«یوش» روستایی زیبا و خوش‌ آب‌و‌هوا از توابع بخش «بلده» در نور در استان مازندران است. علت شهرت این روستا این است که شاعر نامدار و معاصر ایرانی به نام «نیما یوشیج» در این روستا متولد شده‌است. طبیعت بکر این روستا در همه‌ی فصول بخصوص فصل پاییز بسیار دیدنی است. این روستا در فاصله‌ی ۱۰۵ کیلومتری از «آمل» و در دامنه‌ی رشته‌ کوه‌های البرز واقع شده‌است. روستای یوش دارای چهارده چشمه و باغ‌های زیبای گردو، زردآلو و گیلاس است. علاوه بر روستای زیبای یوش، آنچه می‌تواند در پاییز زیبایی شگفت‌آوری را به شما نشان دهد، جاده‌ای است که به این روستای زیبا می‌رسد. در سفر تنها مقصد نیست که اهمیت دارد بلکه مسیری که تا رسیدن به مقصد طی می‌کنیم بخش مهمی از سفر محسوب می‌شود. حالا اگر این مسیر جاده‌ی زیبایی در شمال ایران باشد که از دیدن هر قسمت آن لذت ببرید، سفرتان را بسیار خاطره‌انگیزتر می‌سازد. جاده‌ای که از نور تا یوش باید از آن بگذرید، یکی از زیباترین جاده‌های شمال ایران است. این جاده‌ی باریک که ۱۰۰ کیلومتر طول دارد، یوش را به نور متصل می‌کند. این جاده‌ی زیبا با درختانی پوشیده‌شده که در پشت آنها می‌توانید منظره‌ی فق‌العاده‌ای از تپه‌ها و کوه‌ها را ببینید. از آنجاییکه این جاده پیچ و خم زیادی دارد، گردشگران زیادی از آن عبور نمی‌کنند. فقط افرادی که به دنبال طبیعت دست‌نخورده‌ی ایران هستند و حاضرند زحمت زیادی برای دیدن آن به خودشان بدهند از این جاده می‌گذرند.  جاذبه های گردشگری جنوب ایران

استان گلستان

 استان گلستان

شاید انتخاب یک استان با داشتن تعداد زیادی شهر، شهرک و روستا کمی غیرمعمول به‌نظر برسد اما استان گلستان مکانی است که دیدن آن در فصل پاییز ارزش دارد.  استان گلستان دارای جنگل‌های زیبایی است که هرکدام در فصل پاییز به رنگ‌های پاییزی در‌آمده  زیبایی چشمگیری را به نمایش می‌گذراند. آبشارها به همراه طبیعت زیبای این استان، آن را به مقصدی محبوب برای گردشگری در فصول بهار تا پاییز تبدیل کرده‌است. استان گلستان دارای قدیمی‌ترین پارک ملی در ایران است. این پارک ملی دارای بیش از ۳۰۰ گونه‌ی جانوری و ‍‍۱۳۵۰ گونه‌ی گیاهی متنوع است. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری باعث شده‌است این منطقه از لحاظ اکولوژیکی در میان مناطقی قرار گیرد که بیشترین میزان نگهداری و محافظت در ایران از آنها انجام می‌شود. پارک ملی گلستان در سال ۱۳۵۵ به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در یونسکو به ثبت رسید. در میان آبشارهای استان گلستان، آبشار «شیرآباد» که در جنگلی متراکم در ۶۰ کیلومتری مرکز استان گلستان یعنی گرگان واقع شده‌است، زیباترین و معروف‌ترین آبشار در این استان است.

جاذبه‌های گردشگری یزد

 جاذبه‌های گردشگری یزد

یزد که به شهر بادگیرها شهرت دارد، به علت آب‌و‌هوای گرم‌و‌خشکی که دارد، با خنک شدن هوا می تواند مقصد مناسبی برای سفرهای پاییزی باشد. بادگیرهای زیبا و بی‌شمار، خانه‌های آجری و آثار تاریخی و قدیمی یزد، آن را به مکانی تبدیل کرده که هر فرد اهل سفری باید حتما از آن دیدن کند. این شهر کویری که با کوه‌ها احاطه شده، در میان دشت «کویر» در شمال و دشت «لوت» در جنوب قرار گرفته است. شاید در نگاه اول جاذبه‌های گردشگری یزد به اندازه‌ی اصفهان یا شیراز به نظر‌ نرسد اما کوچه‌های قدیمی آن و قرن‌ها تاریخ این شهر باعث می‌شود سفر به آن را هرگز فراموش نکنید. بافت قدیمی شهر یزد یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری یزد است. چایخانه‌های سنتی و خانه‌ها و کوچه‌های قدیمی و کاشیکاری‌های بی‌نظیر شهر ازجمله جاذبه‌های بافت قدیمی یزد هستند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری یزد می‌توان از «امیرچخماق»، «مسجد جامع»،«خانه‌ی لاری‌ها»،«باغ دولت‌آباد»،«برج خاموشان»،«زندان اسکندر» و … نام برد. بلیط هواپیما تهران یزد.

نایبند استان خراسان جنوبی

 نایبند استان خراسان جنوبی

آب‌و‌هوای خشک و بیابانی به همراه باغ‌ها، چشمه‌های آب گرم و آب سرد، روستاهای زیبا، کویر و قلعه‌های تاریخی، خراسان جنوبی را به یک مقصد ایده‌آل برای سفر در فصل پاییز تبدیل می‌کند. آنچه امروز به عنوان یک مقصد گردشگری در خراسان جنوبی به شما معرفی می‌کنیم، روستای «نایبند» است. این روستای زیبا یک روستای تاریخی است که در تقاطع دشت، کویر و کوه واقع شده‌است. روستای نایبند در دامنه‌ی کوه قرار گرفته و از آنجا به راحتی می‌توان به دشت‌های سرسبز دسترسی پیدا کرد. افرادی هم که کمی ماجراجو هستند می‌توانند ۲۰۰ کیلومتر به سمت «طبس» رانندگی کنند و در قلب کویر قرار بگیرند. نایبند در نزدیکی یک پناهگاه حیات‌وحش به همین نام قرار گرفته که خانه‌ی جمعیت بزرگی از غزال‌ها است. طبس و نایبند به دلیل محبوبیتی که در میان گردشگران جوان دارند، در بروشورهای هر آژانس هواپیمایی‌ای پیدا می‌شوند. البته به دلیل اینکه در مناطق دورافتاده‌ای قرار گرفته‌اند، به گردشگران توصیه می‌شود حتما با تور به این مناطق سفر کنند. بلیط هواپیمای تهران مشهد.

روستای اولسبلنگاه

 روستای اولسبلنگاه

روستای زیبای «اولسبلنگاه» به معنای ارتفاعات پوشیده از درخت، یکی از زیباترین روستاهای شمال ایران است که در فصل پاییز می‌تواند یه مقصد رویایی و خاطره‌انگیز برای شما باشد. اولسبلنگاه در ماسال در استان گیلان واقع شده‌است. طبیعت سرسبز و زیبای گیلان و مناظر شگفت‌انگیزی که با بازدید از این روستا قابل دیدن است و البته دسترسی آسان به این روستا از دلایلی است که آن را به یکی از پربازدیدترین روستاهای ایران تبدیل کرده‌است. دشت‌های پر درخت تا جایی که چشم کار می کند دیده می‌شوند. طبیعت اولسبلنگاه مناسب افرادی است که قصد چادر زدن دارند و می خواهند اقامتی متفاوت داشته باشند. دشت‌های سرسبز، کلبه‌های چوبی و آسمان پر از ابر، اولسبلنگاه را در نگاه اول شما را به یاد دهکده‌های شمال اروپا می‌اندازد.