جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
امتیاز ما

آذربایجان به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین زیبایی این کشور به یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است. کوه ها و دشت ها و شهرهای نیمه تاریخی، حیات وحش و سواحل زیبا، همگی از آذربایجان یک کشور زیبا را ساخته‌اند. امروز در  مجله گردشگری دور و نزدیک زیباترین مکان‌های گردشگری آذربایجان را که در سفر به این کشور حتما باید ببینید به شما معرفی خواهیم کرد.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان

باکو

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان

باکو یکی از زیباترین مکان‌های آذربایجان است که ترکیبی از بافت قدیمی و تاریخی و بافت مدرن و جدید است. برج‌های شعله که پس از غروب خورشید روشن می‌شوند، از بناهای زیبای این شهر هستند. «ایچری‌شهر» دارای بافتی قدیمی و قرون وسطایی است  و دارای معماری‌هایی با سبک اسلامی است درحالیکه نمادهای اروپایی نیز در شهر دیده می‌شوند. زیباترین جاذبه‌های شهر در بلوار باکو، دریای خزر و شهرداری قرار گرفته‌اند. جاذبه های گردشگری باکو

پارک ملی آب شوران

در ۶۰ کیلومتری شرق باکو، پارک ملی « آب‌شوران» قرار دارد. به دلیل آب و هوای نیمه بیابانی، در حدود ۲۰۰۰ هکتار دشت خشک در این منطقه قرار دارد که در کنار آب‌های نیلگون و پاکیزه‌ی دریای خزر واقع شده‌اند. منظره‌ی زیبای این پارک ملی تنها جاذبه‌‌ی این منطقه نیست. بیش از ۵۰ گونه‌ی جانوری ازجمله فُک، عروس دریایی در دریای خزر و آهو، گورکن و شغال در این پارک ملی دیده می‌شوند.

آستارا 

مردم آذربایجان اعتقاد دارند «آستارا» زیباترین مکان در آذربایجان است. کوه‌هایی که اطراف شهر و در مرز ایران قرار دارند، جنگل‌های سرسبز و انواع گونه‌های گیاهی و جانوری مانند پلنگ قفقازی که در پارک ملی «هیرکان» قرار دارد ازجمله زیبایی‌های این منطقه هستند. خرید بلیط هواپیما تهران باکو

دریای خزر

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان

دریای خزر، بزرگ‌ترین دریاچه در دنیا است و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آذربایجان به‌شمار می‌آید. خط ساحلی به طول ۵۰۰ کیلومتر از مرز ایران تا داغستان در شمال کشیده شده‌است. برخلاف بیشتر سواحل باکو که درگیر آلودگی هستند، در بخش شمالی شبه‌جزیره‌ی «آب‌شوران» می‌توانید تفریحگاه‌های زیبایی پیدا کنید. در جنوب باکو و به سمت مرز ایران در «لانکاران» نیز می‌توانید چند تفریحگاه‌ پیدا کنید.

پارک ملی شیروان

پارک ملی نیمه‌بیابانی «شیروان» که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی باکو قرار دارد، دارای ترکیب زیبایی از حیات‌وحش، تپه‌ها و خط ساحلی است. گردشگران می‌توانند از مناظر و تنوع حیواناتی مانند غزال، گربه‌های وحشی و لاک‌پشت‌ها لذت ببرند. بیش از ۲۰۰ گونه مختلف از پرندگان در پارک ملی شیروان زندگی می‌کنند که ۳۲ گونه‌ی آن از گونه‌های نادر هستند. برای افرادی که قصد دارند شب را در این پارک بگذرانند خانه‌های ییلاقی و محل‌های کمپینگ نیز وجود دارد.

پارک ملی آغ گل

دریاچه‌ی «آغ‌ گل» دومین دریاچه‌ی بزرگ و از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان است و در پارک ملی آغ گل قرار دارد. زمین‌های خشک این پار محیط مناسبی برای پرندگان مهاجر فراهم کرده درحالیکه دریاچه پر از ماهی است. مناظر این پارک بسیار زیبا هستند. یک دریاچه‌ی سبز-آبی را می‌بینید که با درختان احاطه شده و کوه‌ها در دوردست خودنمایی می‌کنند. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید حتما کمی زبان آذربایجانی را یاد بگیرید.

شهر شکی

در قسمت جنوبی کوه قفقاز بزرگ شهری به نام «شکی» قرار دارد. این شهر دارای ۶۰۰۰۰  نفر جمعیت است  و قدمت آن به بیش از دو هزار سال پیش باز می‌گردد. شهر شکی یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های قفقاز است. شهرت شکی به دلیل ابریشم، پارچه و گلدوزی بود و یکی از بخش‌های مهم جاده‌ی ابریشم به‌شمار می‌رفت. امروز این منطقه‌ی تاریخی با مساجد، قلعه‌ها و کاخ‌هایی که به قرن هجدهم بازمی گردند در کنار کوه‌های سرسبز به یک از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آذربایجان تبدیل شده‌است.

قبله

شهر «قبله»، پایتخت سابق آلبانیایی‌های قفقاز در شمال آذربایجان، ترکیب فوق‌العاده‌ای از تاریخ و زیبایی‌های طبیعی است. قدمت این شهر به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌کردد و کوه‌ها، دره‌ها و آبشارها به همراه پیست‌های اسکی، قبله را یه یکی از زیباترینجاذبه‌های گردشگری آذربایجان تبدیل کرده است.

قوبا

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان

«قوبا» در شمال شرقی آذربایجان قرار گرفته و قطب فرهنگی این کشور است. این شهر یک شهر کوهستانی است و دارای رودخانه و یک دهکده‌ی ساکت و دورافتاده و تاریخی است. کوه‌ها و دره‌ها این جامعه‌ی فرهنگی کوچک را احاطه کرده‌است. روستای «خینالیق» در ارتفاع ۲۳۵۰ متری منظره‌ی فوق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد.

دریاچه گویگول

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان

دریاچه‌ی «گویگول» یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آذربایجان است. نام این دریاچه به معنای «دریاچه‌ی آبی» است. دریاچه‌ی گویگول تقریبا ۱۰۰۰ سال پیش پس از وقوع یک زلزله شکل گرفت و به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شد. در منطقه‌ی گویگول در کل ۱۹ دریاچه وجود دارند. از منطقه‌ی «گنجه» تا دریاچه و به سمت کوه‌ها نقاط بسیار زیبایی برای عکاسی وجود دارد.