طولانی‌ترین پروازهای جهان
امتیاز ما

تحمل یکی دو ساعت پرواز و نشستن در هواپیما، باوجود اینکه می‌توانید بلند شوید و خستگی در کنید، سخت است. حالا اگر قرار باشد نزدیک ۲۰ ساعت در هواپیما بنشینید چه احساسی خواهید داشت؟ با پیشرفت علم و ساخت هواپیماهای مدرن‌تر امکان پروازهای بسیار طولانی فراهم شده و هواپیماها می‌توانند بدون توقف مسیرهای طولانی‌تری را طی کنند. فکر می‌کنید طولانی‌ترین پروازهای جهان به کدام ایرلاین و کدام مسیر تعلق دارد؟ با ما همراه باشید تا در مجله‌ی گردشگری دورونزدیک طولانی‌ترین پروازهای جهان را به شما معرفی کنیم. برای خرید بلیت هواپیما  به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.

طولانی‌ترین پروازهای جهان

طولانی‌ترین پروازهای جهان را ایرلاین سنگاپور با پروازی از سنگاپور به نیویورک به نام خود ثبت کرد.  پرواز مستقیم مسیر سنگاپور به نیویورک که مسافتی حدود ۱۵ هزار کیلومتر را طی می‌کند پنج سال پیش به دلیل هزینه‌های زیاد سوخت کنسل شد. اما این پرواز امسال انجام گرفت و رکورد طولانی‌ترین پروازهای جهان را از آن خود کرد. این پرواز ۱۸ ساعت و ۲۵ دقیقه از سنگاپور تا نیویورک به طول انجامید و توانست رکورد طولانی‌ترین پروازهای جهان را که پیش از آن به خطوط هوایی قطر (قطر ایرویز) و مسیر دوحه به آوکلند تعلق داشت را نصیب خود کند. البته این پرواز طولانی ارزان نیست! قیمت بلیط برگشت در کلاس اقتصادی این هواپیما از ۱۲۳۰ پوند به ازای هر نفر آغاز می‌شود درحالی که در قیمت بیزنس کلاس، هزینه‌ی بلیط برگشت حدودا ۳۸۰۵ پوند به ازای هر نفر است.

پیش از اینکه پرواز سنگاپور نیویورک به صورت مستقیم انجام شود، مسافران سنگاپور مجبور بودند از طریق فرانکفورت به نیویورک بروند.

این خبر شش ماه پس از اینکه شرکت هواپیمایی «کانتاس» پروازهای مستقیم خود از «لندن» به «پرت» در استرالیای غربی را راه‌اندازی کرد منتشر شد. این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم استرالیا است، ماه پیش اعلام کرده‌بود سرویس‌های پرواز مستقیم از لندن به سیدنی را تا سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی خواهد کرد.

مسیر طولانی‌ترین پروازهای جهان

 طولانی‌ترین پروازهای جهان

این ایرلاین آسیایی،  که قصد دارد در ماه نوامبر پرواز مستقیم تا لس‌آنجلس را راه‌اندازی کند، از پرواز ایرباس A350-900 در مسیر سنگاپور نیویورک استفاده می‌کند. از فرودگاه «چانگی» سنگاپور تا «نیوآرک لیبرتی» سه مسیر وجود دارد که با توجه به مسیر باد یکی از آنها به عنوان مسیر پرواز انتخاب می‌شوند. مسیر Nopac که از اقیانوس آرام عبور می‌کند، مسیر قطبی که از روسیه می‌گذرد و مسیر آتلانتیک که فقط برای پروازهای نیویورک سنگاپور استفاده می‌شود.

کلاس‌های پرواز طولانی‌ترین پروازهای جهان

این پرواز تنها دو کلاس دارد: بیزنس کلاس و کلاس اکونومی. تعداد مسافرانی که در پرواز ایرباس A350-900 جای می‌گیرند از ۲۵۳ نفر که تعداد متوسط مسافران این پرواز است به ۱۶۱ نفر کاهش یافته است. مسافران بیزنس کلاس دارای ۲۶ صندلی  فلت بد در قسمت عقبی هواپیما هستند درحالیکه ۹۴ صندلی کلاس اکونومی حدود ۹۶ سانتی متر تا صندلی جلو فاصله دارند و ۲۰ سانتی‌متر خم می‌شوند.

این هواپیمای مدرن و بزرگ، همچنین دارای پنجره‌های بزرگ‌تر، سقف بلندتر و بدنه‌ی عریض‌تری است. در این ایرباس صدای کمتری در داخل کابین شنیده می‌شود و نورهای «ال‌ای‌دی»باعث می‌شوند تاثیر «جت‌لگ» یا پرواززدگی کاهش پیدا کند. در پرواز ایربایس A350 فشار کمتری در کابین حس می‌شود و این به این معنا است که اکسیژن و رطوبت بیشتری در محیط کابین برای مسافران وجود دارد.

پرسنل طولانی‌ترین پروازهای جهان

دو گروه پرسنل در این پرواز حضور دارند. دو خلبان و دو کمک خلبان. زمانی که هواپیما در نیویورک به زمین می‌نشیند، خلبانان پیش از اینکه به سنگاپور برگردنند سه شب استراحت دارند. در کادر هر مسیر ۱۳ پرسنل در هواپیما حضور دارند.

غذا طولانی‌ترین پروازهای جهان

مسافرانی که در کلاس اکونومی قرار دارند، دو وعده غذا و یک میان‌وعده در طول پرواز دریافت می‌کنند. درحالیکه مسافران بیزنس کلاس، دو وعده‌ی غذایی دریافت می‌کنند و می‌توانند هرزمانی که تمایل داشتند از منوی غذایی هواپیما، غذای اضافی سفارش دهند.

سرگرمی‌های داخل هواپیما طولانی‌ترین پروازهای جهان

۲۰۰ ساعت فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به سیستم اضافه شده‌است و در کل ۱۲۰۰ ساعت برنامه از سنگاپور تا نیویورک برای مسافران فراهم شده‌است. وای‌فای هم برای مسافران قابل دسترس است اما رایگان نیست.

در ادامه لیستی از طولانی‌ترین پروازهای جهان را خواهید خواند:

سنگاپور به نیویورک ( ایرلاین سنگاپور ) : ۱۸ ساعت و ۲۵ دقیقه

آوکلند  به دوحه ( ایرلاین قطر ): ۱۸ ساعت و ۵ دقیقه

لندن به پرت ( ایرلاین کانتاس): ۱۷ ساعت و ۲۰ دقیقه

آوکلند به دوبی ( ایرلاین امارات): ۱۷ ساعت و ۵ دقیقه

لس‌آنجلس به سنگاپور ( ایرلاین یونایتد): ۱۷ ساعت و ۵۰ دقیقه

هیوستون به سیدنی (ایرلاین یونایتد): ۱۷ ساعت و ۳۰ دقیقه

دالاس به سیدنی (ایرلاین کانتاس): ۱۷ ساعت و ۱۵ دقیقه

سان‌فرانسیسکو به سنگاپور ( ایرلاین یونایتد و سنگاپور): ۱۷ ساعت و ۵ دقیقه، ۱۶ ساعت و ۴۰ دقیقه

ژوهانسبورگ به آتلانتا (ایرلاین آتلانتا): ۱۶ ساعت و ۵۰ دقیقه

ابوظبی به لس‌آنجلس ( ایرلاین اتحاد): ۱۶ ساعت و ۳۰ دقیقه