بهترین رستوران‌های تفلیس غذاهای گرجستانی
امتیاز ما

رستوران‌های زیادی در تفلیس وجود دارند که غذاهای سنتی گرجستان را سرو می‌کنند اما اگر به دنبال بهترین رستوران‌های تفلیس برای گذراندن شبی خاص با بهترین غذاهای محلی باشید، انتخاب کمی سخت می‌شود. امروز در مجله‌ی گردشگری دورونزدیک چند نمونه از بهترین رستوران‌های تفلیس را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید بهترین غذاهای گرجستان را در آنجا میل کنید.

بهترین رستوران‌های تفلیس با غذاهای گرجستانی و بین المللی

رستوران پاسانائوری

 بهترین رستوران‌های تفلیس غذای گرجستانی

رستوران «پاسانائوری» یکی از بهترین رستوران‌های تفلیس است که می‌توانید «خینکالی»، غذای معروف گرجستان را امتحان کنید. فضای داخلی این رستوران با میزهای چوبی به سبک روستایی تزئین شده است که برای حفظ حریم خصوصی با دیوارهای چوبی ضخیمی از یکدیگر جدا شده‌اند. تصاویر سیاه و سفید از تفلیس قدیم بر روی دیوارها دیده می‌شود و یک مجسمه از سفره‌ی غذای گرجستانی از روی سقف آویزان است. خرید بلیط هواپیما تهران تفلیس

رستوران شاویلومی

بهترین رستوران‌های تفلیس غذای گرجستانی 

رستوران «شاویلومی» یکی از اولین رستوران‌هایی بود که غذای سنتی گرجستان را با سبکی مدرن سرو کرد. این رستوران دنج دارای ظروف قدیمی و وینتیج، فرش‌های قدیمی و وسایلی است که مردم گرجستان قرن‌ها در خانه‌هایشان استفاده می‌کردند. اگر دوست دارید از هر غذایی ذره‌ای را تست کنید، گوبی را سفارش دهید. این غذا یک بشقاب بزرگ از «پخالی»، نان ذرت، ترشی و پنیر است.

آمرا

 بهترین رستوران‌های تفلیس غذای گرجستانی

«آمرا» نام یک رستوران کوچک و دنج در تفلیس است که غذاهای خوشمزه‌ی کشور «آبخاز» و نوع محلی غذای «خاچاپوری» که غذایی شبیه به لازانیای پنیر است سرو می‌کند. اگر پیش از رفتن به این رستوران غذاهای گرجستانی را امتحان کرده‌اید، در آمرا غذاهای آبخازی ر امتحان کنید که در پایتخت کمتر پیدا می‌شود. بهترین زمان سفر به گرجستان

رستوران ماپشالیا

«ماپشالیا» یک جواهر پنهان در تفلیس است. در این رستوران می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ی خانگی گرجستانی را میل کنید. ماپشالیا بیشتر شبیه به یک غذاخوری است تا یک رستوران بزرگ و معمولا شلوغ است. در این رستوران «الارجی»، که یک غذایی است که از ذرت و پنیر درست شده است، «اوستری»، یک نوع خورش گوشت را امتحان کنید.

رستوران تسیسکویلی

 بهترین رستوران‌های تفلیس غذای گرجستانی

رستوران «تسیسکویلی» یکی از رستوران‌های محبوب تفلیس برای صرف غذای گرجستانی است. این رستوران در خارج از مرکز شهر واقع شده و علاوه بر سرو غذا، رقص‌های سنتی را برای آشنایی بیشتر با فرهنگ گرجستان به نمایش می‌گذارد. منوی این رستوران متنوع است و غذاهای اروپایی و گیاهی در کنار غذاهای محلی سرو می‌شود.

رستوران زاخارزاخاریچ

معروفترین غذاهای گرجستانی به نام خینکالی را کمتر می‌توان به شکل اصلی و قدیمی خود در تفلیس پیدا کرد و رستوران «زاخارزاخاریچ» ممکن است تنها جایی باشد که آن را به این شکل سرو می‌کند. به علاوه خمیر خینکالی در این رستوران با دست تهیه می‌شود درحالیکه در دیگر رستوران‌های شهر این چنین نیست. پس این دامپلینگ‌ها چسبناک‌تر و پفکی‌تر هستند.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

رستوران شاخاچاپور

 بهترین رستوران‌های تفلیس غذای گرجستانی

اگر به دنبال انواع متنوع‌تری از خاچاپوری هستید به رستوران «شاخاچاپور» بروید. منوی این رستوران دارای قیمت‌های مناسب است درحالیکه مقدار غذاها زیاد است. به علاوه برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای تفلیس را در این رستوران می‌توان خورد. علاوه بر خاچاپوری غذاهای دیگری مانند پیتزا، سوپ، سالاد و دسر نیز سرو می‌شود.

رستوران دادیانی

رستوران «دادیانی» یکی دیگر از بهترین رستوران‌های تفلیس برای غذاهای گرجستانی است. این رستوران تقریبا بزرگ است و منویی متنوع دارد. البته کمی گران‌ است. اگرچه این رستوران گران است اما تجربه‌ی غذاهای آن ارزش پرداخت این هزینه را دارد. غذاهایی مانند الاریج مشتریان زیادی را به این رستوران می‌کشاند.

رستوران باربارستان

 بهترین رستوران‌های تفلیس غذای گرجستانی

«باربارستان» یکی دیگر از رستوران‌های معروف تفلیس است که به دلیل محبوبیت زیاد به‌سختی در آن می‌توان جای خالی پیدا کرد. این رستوران توسط یک خانواده با ۱۰ فرزند اداره می‌شود که دستورغذاهای خود را از کتاب معروف آشپزی قرن نوزدهم که توسط سرآشپز «باربارا جوجادزه» نوشته شده بود، می‌گیرند. این رستوران دارای محیطی خانوادگی و صمیمی است و می‌توان گفت از جمله رستوران‌هایی است که بهترین غذاهای گرجستانی را سرو می‌کند.

رستوران سالوبی بیا

خورش لوبیای سیاه یا «لوبیو» یکی دیگر از  معروفترین غذاهای گرجستانی است. این رستوران این غذا را با سبزیجات مزه‌دار شده سرو می‌کند. البته به غیر از این غذا می‌توانید غذاهای دیگر گرجستانی را در «سالوبی‌بیا» امتحان کنید.

در ادامه با ما هوراه باشید تا بهترین کافه های گرجستان را به شما معرفی کنیم.