امتیاز ما

زیباترین جزایر جهان در اختیار یونان قرار دارد. امروزه در صفحه‌ی اینستاگرام هر فرد اهل سفری حداقل یک تصویر از سواحل یونان دیده می‌شود. باید بدانید که یکی از این جزایر به نام «لالاریا» در خطر تخریب قرار دارد. این جزیره ی زیبا در یونان هر سال قربانی محبوبیتی می شود که در میان گردشگران دارد. یک سال پس از اینکه مقامات یونان بازدید از جزیره‌ی «سانتورینی» را در فصول شلوغ سال ممنوع اعلام کرد، جزیره‌ی «لالاریا» و سواحل زیبایش ‍نیز به لیست جزایر حفاظت شده اضافه شدند. علت این امر این است که خطرات زیادی از جانب گردشگران این جزیره را تهدید می‌کند زیرا گردشگران به عنوان سوغاتی و یادگاری تکه‌هایی از ساحل این جزیره را با خود می‌برند. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا بدانید که کدام سوغاتی غیر قانونی این جزیره زیبا می باشد.

جزیره لالاریا، جواهری در کشور یونان

جزیره‌ی لالاریا یکی از زیباترین جزایر کشور یونان است که تنها با قایق قابل دسترسی است. به علاوه، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری «اسکیاتوس» است. اگر آب و هوا مناسب باشد گردشگران می‌توانند با قایق به این جزیره بروند و از مناظر فوق‌العاده‌ی آن لذت ببرند. یکی از ویژگی‌های این جزیره طاق سنگی و طبیعی بسیار زیبایی است که مردم محلی آن را «تریپیا پترا» می‌نامند. این طاق زیبا را در عکس‌های بیشتر گردشگران دیده می‌شود. با این حال، این طاق آن بخشی از جزیره که در خطر تخریب قرار دارد نیست؛ بخشی که خطر زیادی آن را تهدید می‌کند، سنگ‌های موجود در ساحل هستند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

سوغاتی غیر قانونی زیباترین جزایر جهان

کمپینی برای حفاظت از سنگ‌های ساحل زیباترین جزایر جهان

سواحل لالاریا قرن‌ها است که توسط صخره‌های سفید و عظیم احاطه شده‌اند. این صخره‌‌ها در تمام این مدت بادهای شدید این منطقه را تحمل کرده‌اند. این سنگ‌ها در انواع و اقسام اندازه و رنگ وجود دارند. ویژگی جالب این سنگ‌ها این است که به دلیل تابش خورشید کاملا سفید رنگ شده‌اند. هر روز صدها گردشگر از این سواحل دیدن می‌کنند و برخی از آنها چند سنگ را با خود به عنوان سوغاتی و یادگاری برمی‌دارند. ساکنین این جزیره به همراه مقامات محلی با سازمان‌های فرهنگی اسکیاتوس کمپینی برای حفاظت از این سنگ‌ها راه‌اندازی کرده‌اند و از گردشگران درخواست میکنند سنگ‌ها را با خود نبرند. پوسترهایی که برای این کمپین نصب شده‌ است با جمله‌ی «عکس بگیرید نه سنگ‌ها را. جزیره‌ی لالاریا را حفظ کنید» از گردشگران می‌خواهند که در حفاظت از جزیره با آنها همکاری کنند.

سوغاتی غیر قانونی زیباترین جزایر جهان

چرا این سوغاتی ها با ارزشند؟

اما دلیل با ارزش بودن این سنگ‌ها چیست؟ جواب ساده است. طبق گفته‌ی سخنگوی سازمان فرهنگی اسکیاتوس،  این سنگ‌ها تنها در این جزیره به این‌گونه ساخته می‌شوند. اما با دیدن تصاویر قدیمی این جزیره در آرشیو عکس‌های قدیمی، اعضای سازمان متوجه شدند که شکل ظاهری و مناظر طبیعی این جزیره در طول سال‌ها به دلیل برداشته شدن سنگ‌ها توسط توریست‌ها تغییر کرده است. در سال ۲۰۱۴،  کمپینی راه‌اندازی شد تا این جزیره را از خطرات آینده حفظ کند. هدف این کمپین نه تنها گردشگران، بلکه مردم محلی نیز هستند. خیلی از مردم این سنگ‌ها را از جزیره خارج می کنند تا باغچه‌های خود را تزئین کنند یا سوغاتی خاص از این جزیره به همراه داشته باشند. پوسترهای این کمپین در میان ماهیگیران و مسئولین تورهای قایق‌سواری توزیع شده تا به مسافران هشدارهای لازم داده شده باشد. با این حال، اگر به این جزیره سفر کردید و تمایل زیادی برای برداشتن یکی از این سنگ‌ها داشتید به خاطر داشته باشید که بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو جریمه خواهید شد که قیمت بسیار بالایی برای سوغاتی کوچک است. به شما توصیه می‌شود در سفر به جزیره‌ی لالاریا از قوانین پیروی کنید و تنها با گرفتن عکس با خودتان از این جزیره یادگاری ببرید. با این کار به مقامات و مردم این جزیره کمک می‌کنید زیبایی و شکوه این مکان زیبا را حفظ کنند. به علاوه از تخریب شدن یکی از بهترین و زیباترین نقاط یونان جلوگیری خواهید کرد.