کوچ سرفینگ
امتیاز ما

کوچ سرفینگ یک شبکه اجتماعی جهانی است که گردشگران تمام نقاط دنیا می توانند با استفاده از آن، میزبانی را در مقصد مورد نظر پیدا کرده و از اقامت رایگان بهره مند شوند. کوچ سرفینگ سرویسی است که اعضای خود را به شبکه جهانی گردشگران متصل می کند. با استفاده از این شبکه می توانید مکانی را برای اقامت خود را پیدا کرده و یا خانه و زادگاهتان را با سایر مسافران به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید در حال حاضر ۱۲میلیون نفر از ۲۰۰هزار شهر گوناگون عضو این شبکه هستند و هر سال ۴میلیون نفر به شیوه کوچ سرفینگ مسافرت می کنند. بنابراین کوچ سرفینگ، مسافرت را به یک تجربه کاملا اجتماعی تبدیل کرده است.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ در سال ۲۰۰۴ به صورت یک پروژه کوچک آغاز به کار کرد. ایده و طرح اولیه ی کوچ سرفینگ با فرستادن یک ایمیل به گروهی از دانش آموزان ایسلندی آغاز شد و بنیان گذاران کوچ سرفینگ به این نتیجه رسیدند که افراد در هر کجای دنیا که باشند دوست دارند خانه خود را با گردشگران خارجی به اشتراک بگذارند. بنابراین کوچ سرفرها یا همان اعضای کوچ سرفینگ، از مهمان نوازی افراد خون گرم و مهربان سراسر دنیا، که درب خانه شان به روی مسافران باز است، بهره مند می شوند.

 

کوچ سرفینگ

میزبانان اغلب گردشگران یا مهاجران سابق هستند که دوست دارند ارتباط خود را با دنیای مسافرت و گردشگری حفظ کنند. به بیان دیگر، بیشتر میزبانان افراد بومی هستند که به دنبال پیدا کردن دوستانی از کشورهای مختلف و تمرین زبان انگلیسی هستند. این تعامل بین گردشگران و میزبانان در اکثر موارد به دوستی های طولانی مدت تبدیل می شود.

حتی اگر از ترفندهایی برای صرفه جویی در هزینه اقامت استفاده کنید، معمولا بیشترین هزینه یک سفر را هزینه اقامت آن تشکیل می دهد. چند شب اقامت به شیوه کوچ سرفینگ، هزینه مسافرت شما را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. به خصوص اگر مقصد سفر شما کشوری مانند هنگ کنگ، کره جنوبی و یا سنگاپور باشد که اقامت در آن ها معمولا گران است.

آیا کوچ سرفینگ رایگان است؟

بله، نیازی به مبادله پول نیست.

اگرچه میزبان شما منتظر هدیه نیست، اما بهتر است قبل از سفر یک هدیه خوب برای او آماده کنید. یک یادگاری کوچک از صنایع دستی کشورتان برای این کار کافی است. اگر مجبور شدید دست خالی بروید می توانید میزبانتان را به یک وعده غذا مهمان کنید یا بخشی از خرید خانه را شما انجام دهید.

تنها چیزی که در کوچ سرفینگ نیاز دارید کمی تعامل است. کناره گیر نباشید و خود را بیش از پرمشغله نشان ندهید تا میزبان شما فکر نکند از او سوءاستفاده شده است. از این فرصت استفاده کنید. مهم ترین بخش از تجربه کوچ سرفینگ، داشتن یک راهنمای محلی برای دادن مشاوره و توصیه هایی است که در کتاب های راهنمای سفر پیدا نمی شود.

مزایای کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ علاوه بر پیدا کردن مکانی رایگان برای اقامت، سفر شما را از جنبه های دیگری هم بهبود می بخشد:

  • یک میزبان خوب، شناخت عمیق تری از مقصد گردشگری برای شما ایجاد می کند.
  • دوستان محلی نقاط دیدنی شهر را به خوبی می شناسند و به شما کمک می کنند تا در هزینه های گشت و گذار و بازدیدهایتان صرفه جویی کنید. آن ها بهترین رستوران ها و غذاخوری ها را به شما معرفی می کنند و به شما یاد می دهند که چگونه از کلاهبرداری و تله های گردشگری در امان باشید.
  • کوچ سرفینگ همیشه همراه با سختی نیست. بسیاری از میزبانان، اتاق اضافه خود را در اختیار شما قرار می دهند و ممکن است حتی سرویس بهداشتی اختصاصی داشته باشید.
  • با کوچ سرفینگ، ممکن است یک آشپزخانه در محل اقامت شما وجود داشته باشد. پخت و پز در خانه ارزان تر و سالم تر از این است که بخواهید مانند سایر گردشگران هر روز به رستوران بروید.
  • حتی اگر محل اقامت مشخصی دارید، می توانید از وبسایت کوچ سرفینگ برای پیدا کردن پاتوق گردشگران و ملاقات با آن ها استفاده کنید.
  • کوچ سرفینگ فقط برای مسافرت های انفرادی نیست. میزبانانی هستند که حاضرند خانه خود را در اختیار زوج ها و یا خانواده های دارای فرزند قرار دهند. مجله گردشگری دور و نزدیک

کوچ سرفینگ

 

آیا سفر به شیوه کوچ سرفینگ امنیت دارد؟

اگرچه اقامت در کنار افرادی که کاملا غریبه هستند خطرناک به نظر می سد، اما شبکه اجتماعی وبسایت کوچ سرفینگ به گونه ای طراحی شده که میزبانان و مهمانان نامناسب را برای همیشه از سیستم حذف می کند. برای داشتن یک کوچ سرفینگ امن و مطمئن، راهنمایی ها و پیشنهادات گوناگونی در وبسایت موجود است.

شما می توانید پیش از سفر نوع میزبان خود را انتخاب کنید؛ مثلا: زن، مرد، زن و شوهر و … . همچنین می توانید از طریق پروفایل آن ها اطلاعاتی در مورد شخصیت و علایقشان به دست آورید. قبل از انتخاب میزبان، می توانید بررسی های نوشته شده توسط مسافران قبلی آن مکان را مطالعه کنید و حتی می توانید با آن ها تماس بگیرید تا ببینید آیا تجربه خوبی از بودن در کنار آن میزبان داشته اند یا خیر.