سفر به ترکیه
امتیاز ما

قبل از سفر به ترکیه باید این نکات را بدانید. کشور ترکیه با داشتن غذاهای خوشمزه و متنوع و تاریخی غنی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. چه قصد یک سفر طولانی مدت را داشته باشید و چه سفر شما مدت کوتاهی طول بکشد باید این نکات را قبل از سفر به کشور ترکیه بدانید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

کشور ترکیه برای گیاه‌ خواران کشوری ایده‌آل است

اگرچه گفته می‌شود غذاهای کشور ترکیه اغلب با گوشت زیاد طبخ می‌شوند، اما رستوران‌های محلی ترکیه دارای انواع و اقسام غذاهای گیاهی هستند. رستوران‌های «Esnaf lokantasi» غذاهایی که با روغن زیتون طبخ می‌شوند را سرو می‌کنند. رستوران‌هایی که کباب و ماهی را در منوی غذای اصلی خود دارند، سینی‌ مزه‌های گیاهی و بدون گوشت نیز سرو می‌کنند. این مزه‌ها شامل ماست، سبزیجات و سالاد بادمجان هستند.

سفر به ترکیه

همیشه پول نقد همراه خود داشته باشید

در سفر به ترکیه باید بدانید که در شهرهای بزرگی مانند استانبول، آنکارا و ازمیر کارت اعتباری پذیرفته می‌شود اما در شهرهای کوچک‌تر و مکان‌های قدیمی‌تر شهرهای بزرگ باید پول نقد همراه خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید که برای پرداخت کرایه‌ی تاکسی، انعام و پول سرویس بهداشتی عمومی باید پول خرد داشته باشید. خرید بلیط هواپیما تهران استانبول

انتظار دیدن گربه ها و سگ های خیابانی را داشته باشید

کشور ترکیه به حیوان دوستی شهرت دارد. در خیابان‌ها،‌ جلوی در کافه‌ها و حتی سواحل لوکس دریای مدیترانه باید انتظار دیدن سگ‌ها و گربه‌های بی‌سرپناه و خیابانی را داشته باشید. این حیوانات توسط مردم محلی حمایت و نگهداری می‌شوند و رفتار دوستانه‌ای دارند؛ پس نیازی نیست از آنها بترسید. در شهر استانبول، مجسمه‌ی گربه‌ای به نام «تامبیلی» را می‌بینید. این گربه‌ی خیابانی در سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت.

سفر به ترکیه

از شیرهای آب، آب ننوشید

کیفیت آب لوله کشی در هر منطقه متفاوت است اما در هیچ‌جا از این آب به عنوان آب آشامیدنی استفاده نمی‌شود. با این حال، استفاده از آب لوله‌کشی پس از جوشاندن برای پخت و پز، درست کردن چای و مسواک زدن تا زمانی که آب را قورت ندهید مانعی ندارد. سیستم‌های تصفیه‌ی آب در شهرهای بزرگ قرار دارند اما مرم محلی ترجیح می‌دهند از آب لوله‌کشی برای آشامیدن استفاده نکنند.

هنگام عبور از خیابان مراقب باشید

ترافیک در خیابان‌های کشور ترکیه برای رانندگان کلافه‌کننده است اما برای عابرین پیاده هم چندان خوشایند نیست. عبور عابرین پیاده از خیابان چندان اهمیتی ندارد پس توقع نداشته باشید راننده‌ها برای عبور شما از خیابان توقف کنند. بهترین زمان برای عبور از خیابان هنگامی است چراغ راهنمایی این اجازه را به شما می‌دهد. با این حال مطمئن شوید که ماشین‌ها توقف کامل دارند.

زیبایی کشور ترکیه فراتر از استانبول است

زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به ترکیه هستید تنها به شهر استانبول فکر نکنید بلکه مکان‌های تاریخی دیگر این کشور را هم در برنامه‌ی خود قرار دهید. کشور ترکیه مناظر زیبایی دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست؛ از مسیرهای زیبای کوه‌نوردی «لیکیه» و دره‌های دریای سیاه گرفته تا «کاپادوکیه» یا سرزمین اسب‌های زیبا ودریاچه‌ی «وان»، بزرگ‌ترین دریاچه‌‌ی کشور ترکیه در جنوب شرقی این کشور. البته به خاطر داشته باشید که قبل از رفتن حتما آب و هوا را بررسی کنید.

سفر به ترکیه

چای نشانه‌ ی میهمان ‌نوازی است

اگر قصد سفر به ترکیه و محله‌های قدیمی استانبول را دارید، انتظار داشته باشید که هرروز با چند استکان چای از شما پذیرایی شود. مردم ترکیه به چای علاقه‌ی بسیاری دارند و همین باعث می‌شود مغازه‌داران هنگام خرید یا نگاه کردن اجناس به شما چای تعارف کنند. زمانی‌که به یک خانواده‌ی ترکیه‌ای سر می‌زنید، میزبان حتما با یک فنجان چای تازه‌دم از شما پذیرایی می‌کند. این کار نشانه‌ی میهمان‌نوازی است و رد کردن چای و نخوردن آن بی‌احترامی تلقی می‌شود.

سفر به ترکیه

مصرف مواد مخدر ممنوع است

در کشور ترکیه استفاده از مواد مخدر ممنوع است. مصرف، خرید و فروش این مواد در این کشور ممنوع است و هیچ‌گونه بخششی شامل حال فرد خاطی نمی‌شود.

سرویس های بهداشتی ایرانی به وفور یافت می‌ شود

اگر فقط به استانبول سفر می‌کنید ممکن است این سرویس‌های بهداشتی سنتی به چشم‌تان نخورد اما در خارج از شهر یا در شهرهای کوچک‌تر سرویس‌های بهداشتی ایرانی یا شرقی به وفور یافت می‌شوند که اگر شرایط بهداشتی در آنها رعایت شده باشد استفاده از آنها اصلا ایرادی ندارد. با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد سفر بدست بیاورید.