امتیاز ما

هر والدینی برای تأمین رفاه و آینده فرزند خود می کوشد و سعی دارد تا به نوعی آینده کودک خود را از خطرات احتمالی در امان نگه دارد. یکی از راه های محبوب برای دریافت پاسپورت دوم تولد فرزند در کشورهای تابع اصل خاک می باشد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

مزایای دریافت پاسپورت دوم از طریق تولد فرزند

یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توانید نسبت به تابعیت و دریافت پاسپورت دوم اقدام نمایید، تولد فرزند در خاک آن کشور می باشد. امروزه والدین با پی بردن به اهمیت تابعیت یک کشور توسعه یافته با انجام برنامه ریزی و دریافت اقامت موقت، فرزندان خود را در کشورهای دیگر به دنیا می آورند. دریافت پاسپورت دوم به این طریق چند مزیت دارد که از جمله آن ها می توان به تضمین آینده فرزند از خطرات احتمالی و افزایش پیشرفت و همچنین رفت و آمد آسان به کشورهای حوزه شینگن اروپایی را ذکر نمود. علاوه بر این دریافت تابعیت و حق شهروندی برای فرزند برای والدین هم مزیت هایی دارد که از جمله آن ها می توان به زایمان در بیمارستان های پیشرفته، دریافت اقامت و بهره مندی از امکانات رفاهی در دوران بازنشستگی اشاره نمود.

اصل خاک چیست

اصل خاک همان طور که از نام آن مشخص است به معنی اعطای تابعیت شهروندی به نوزادانی است که در کشورهای تابع این قانون به دنیا می آیند. بنابراین دریافت پاسپورت دوم و حق شهروندی در کشورهای دیگر به راحتی ممکن است و دیگر لازم نیست در آینده مراحل پیچیده و دست و پاگیر را طی نمایید. در حال حاضر از ۱۹۴ کشور جهان تنها ۳۰ کشور قانون اصل خاک را اجرا می نمایند و لغو قانون اصل خاک برای دریافت پاسپورت دوم فرزندان خارجی از هزاره دوم میلادی به علت هجوم مهاجران به تدریج کم رنگ تر یا مشروط شده است و یا با جایگزینی اصل خون به جای آن به طور کلی در بعضی از کشورها لغو گردیده است که از جمله آن ها می توان به کشورهای اروپایی و بعضی از کشور های آسیایی اشاره نمود.

اصل خاک و پاسپورت دوم

چه کشورهایی تابع قانون اصل خاک می باشند

در حال حاضر علاوه بر دو کشور توسعه یافته کانادا و آمریکا که نسبت به اصل خاک پایبند هستند و نسبت به اعطای پاسپورت به مهاجرین اقدام می نمایند، کشورهای دیگری نیز شامل این شرط می باشند: آرژانتین- برزیل- کاستاریکا- پاناما- پرو- بلیز- بولیوی- دومینیکو- اکوادور- السالوادور- فیجی-گرانادا- گواتمالا- گویانا- هندوراس- جامائیکا- مکزیک- نیکاراگوئه- پاکستان- پاراگوئه- سنت کیتس و نویس- سنت لویسا- سنت وینسنت و گرنادینس- ترینیدادوتوباگو- تووالو- اروگوئه و ونزوئلا.

اعطای پاسپورت دوم برای کشورهای توسعه یافته ای همچون آمریکا مزایایی نیز دارد که از جمله آنها تعلق مالیات به این گونه شهروندان می باشد. دریافت مالیات دولت آمریکا از شهروندان مشمول اصل خاک حتی اگر در ایالات متحده نیز زندگی نکنند انجام می شود. بنابراین تولد نوزاد در کشورهای کمتر شناخته شده علاوه بر موارد بالا امتیازهایی برابر و حتی بیشتر از آمریکا یا کانادا دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-این کشورها دارای امکانات رفاهی فراوان و پیشرفته ای جهت تولد نوزاد می باشند.

-دارندگان پاسپورت دوم بعضی از این کشورها نظیر آرژانتین، کاستاریکا، مکزیک پاسپورت خوبی دارند و می توان بدون ویزا به کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی و کشورهای حوزه شینگن اروپایی نیز سفر کرد.

نکته: اصل خون در کشورهای اروپایی جایگزین اصل خاک شده است و تنها در صورتی پاسپورت دوم به فرزندان مهاجران تعلق می گیرد که یکی از والدین تابع آن کشور باشد و یا از میزان اقامت دائم یکی از والدین ۸ سال گذشته باشد. مجله گردشگری دور و نزدیک