امتیاز ما

امروزه سفر با هواپیما و تهیه بلیط هواپیما بسیار مرسوم شده است. صرفه جویی در زمان و طی کردن مسافت های زیاد در زمان کمتر از جمله دلایل محبوبیت این وسیله شده است. همچنین سفر با هواپیما نیز از سفر با ماشین و اتوبوس بسیار امن تر می باشد. تهیه بلیط هواپیما نیز از جمله مواردی است که طی این عمل باید انجام شود و به طبع دارای هزینه می باشد. اما گاهی در خرید بلیط متوجه می شویم با توجه به این که مسیر یکسان است اما قیمت بلیط هواپیما متفاوت می باشد. در این متن به بررسی علت این موضوع خواهیم پرداخت. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

بلیط هواپیما چارتری

کلمه‌ چارتر به معنای اجاره به‌طور دربست می باشد که برای اجاره هر مکان و هر چیزی کاربرد دارد. مثلاً شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی همه‌ بلیط های هواپیما را خریداری می کنند که چون این خرید به صورت عمده می باشد از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است. بلیط های چارتری را فقط می توانید از شرکت ها و آژانس های چارتر کننده خریداری و تهیه نمایید. به دلیل خرید همه یا قسمتی از پروازهای هوایی توسط این شرکت ها قیمت بلیط چارتری را این شرکت ها تعیین می کنند نه آژانس های مسافرتی! پروازهای پر رفت و آمد به صورت سالیانه توسط این شرکت ها خریداری می شوند، بنابراین اگر نتوانند بلیط ها را بفروشند تخفیفات ویژه ای برای کمتر شدن ضررشان در نظر می گیرند. توجه داشته باشید که این تخفیفات در لحظات آخر داده می شود و به همین دلیل امکان برنامه ریزی برای سفرتان از قبل وجود ندارد. همچنین نمی توانید این پرواز و بلیط هواپیما را کنسل کنید. قیمت بلیط هواپیما برای کودکان و بزرگسالان نیز در این نوع بلیط یکسان می باشد. خرید بلیط هواپیما

بلیط هواپیما چارتری

مواقع خاص در قیمت بلیط هواپیما

از دیگر دلایلی که باعث می شود قیمت بلیط هواپیما در مسیر یکسان تفاوت داشته باشد میزان مسافر برای آن سفر و تقاضای بلیط هواپیما می باشد. مثلا در تعطیلاتی مانند سال تحویل قیمت بلیط هواپیما با افزایش رو به رو خواهد شد و علت آن نیز تعداد زیاد مسافران است. بنابراین اینکه چه موقع از سال می خواهید بلیط هواپیما را تهیه نمایید نقش مؤثری در قیمت آن دارد. همچنین از دیگر نکاتی که باعث تفاوت قیمت می شود این است که هزینه بلیط برای کودکان در سنین مختلف با بزرگسالان متفاوت است مگر اینکه بخواهید بلیط چارتری را خریداری کنید.

مواقع خاص در قیمت بلیط هواپیما

کلاس پرواز

درجه و نوع هواپیما تأثیر زیادی در هزینه بلیط دارد. کلاس هواپیما مانند اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس از عوامل مهم در تغییر قیمت بلیط هستند. اکونومی یعنی پرواز ارزان قیمت و به قسمتی از هواپیما گفته می شود که صندلی های زیادی دارد و خدمات کمتری به مسافرین در این بخش داده می شود. صندلی های این قسمت معمولی است و در کنار یکدیگر واقع شده اند. لازم به ذکر است که در این کلاس اکونومی اگر پرواز در شب باشد پتو و بالشت در اختیار مسافرین قرار داده می شود و در سفرهای طولانی نیز فیلمی کوتاه برای سرگرمی پخش می شود.

بیزینس کلاس از دیگر انواع کلاس پرواز است که سطح خدمات در آن متوسط می باشد. صندلی های این کلاس به صورت مبله می باشد و در رو ردیف چیده شده اند. سیستم صوتی و تصویری کوچکی را دارا می باشند که به صورت عمومی استفاده می شود. این کلاس پرواز دارای کترینگ و غذای گرم و کامل است. هزینه این کلاس از اکونومی بیشتر و از فرست کلاس نیز کمتر می باشد.

فرست کلاس نیز مجلل ترین کلاس پروازی محسوب می شود که هزینه آن نیز از همه بیشتر است. تعداد کل صندلی های این پرواز ۲۰ عدد است و فضای بیشتری را دارا می باشد. صندلی های این کلاس تک نفره و دارای فضایی خصوصی است و به شکل تخت نیز در می آید. تلویزیون خصوصی، لپ تاپ، اینترنت از جمله این خدمات هستند. مجله گردشگری دور و نزدیک