جماتی که نباید در کشور هند به زبان بیاورید
امتیاز ما

با وجود جمعیت زیاد، فرهنگ‌های گوناگون و زبان محلی متفاوت در هر چند ۱۰۰ کیلومتر کاملا طبیعی است که هرکسی قبل از رفتن به هند نگران باشد مخصوصا اگر دفعه اولی باشد که به این کشور رنگارنگ می‌رود. غیرممکن است که تمام رسوم و اعمال تابو در هند را قبل از سفر به این کشور یاد بگیرید و مطمئنا در طول سفر خود بیشتر از یکبار آبروریزی خواهید کرد. اما ندانستن اصول «نمسته» (namaste) یک چیز است و انجام یکسری کارها که باعث به زندان افتادنتان می‌شود چیز دیگری است. در ادامه یکسری از قوانین را برای شما آورده‌ایم که دانستن آن‌ها برای هرکسی که قصد سفر به هند را دارد ضروری است.با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

نوشیدن نوشیدنی‌های غیر مجاز در ساحل «گوا» (Goa)

اگر به ساحل گوا رفته باشید حتما دیده‌اید که نشستن در ساحل با یک نوشیدنی در دست، همه‌گیر شده‌است. اما با قانونی که جدیدا گذاشته شده است این کار پیگرد قانونی خواهد داشت. در چندماه اخیرتعدادی از گردشگران و افراد محلی برای نوشیدن غیرمجاز در این ساحل دستگیر شده‌اند، و اکنون این موضوع در سازمان جهانی گردشگری درحال بررسی است که آیا این گردشگذان مقصر هستند یا خیر.

رعایت نکردن سن قانونی

سن قانونی در هند

این مورد بستگی به شهر و محلی که قصد اقامت در آن دارید نیز دارد نیز دارد. در حالی که در بعضی از ایالت‌ها مانند گوا، «پرادش» (Pradesh) و سن قانونی ۱۸ سال است در بعضی از ایالت‌ها مانند «ماهاراشترا» (Maharashtra) سن قانونی ۲۵ سال است. اگر بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارید بهتر است قبل از هر کاری سن قانونی محل اقامتتان را چک کنید.

استفاده نابه‌‌جا از اصالت

قانون برابری در هند

با وجود اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای برابری جنسیتی و اصالتی شده‌است اما موفقیت چندانی به دست نیامده است. استفاده مکرر از دارایی‌ها مانند محله زندگی، ماشین ،سن و جنسیت برای ارتباط برقرار کردن با دیگران غیرقانونی است جریمه نقدی و زندان تا ۵ سال را در پی دارد.

زیاده‌روی در ابراز احساسات

عفت عمومی هند

باور کنید یا نه ابراز احساسات در اماکن عمومی در هند می‌تواند شما را تا ۳ سال به زندان بیاندازد. بر طبق ماده ۲۹۴ فقط اگر این کار باعث ناراحتی عموم مردم بشود و کسی اعتراضی بکند پیگرد قانونی دارد. در واقع همین بند برای آواز خواندن در مکان‌های عمومی نیز صدق می‌کند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.