بلیط هواپیما
امتیاز ما

سفر با هواپیما، لذت تماشای جهان زیر پای شما را به همراه خواهد داشت. با این حال اگر با هواپیما سفر کرده باشید یا به دنبال پیدا کردن پروازی مناسب هستید، واژه‌های مختلفی در رابطه با بلیط هواپیما به چشمتان خورده و شما را گیج کرده است.

فرست کلاس، اکونومی و… واژه‌هایی هستند که هنگام خرید بلیط هواپیما بهتر است، آن‌ها به خوبی بشناسید.

این اصطلاحات متداول روی بلیط، در واقع کلاس‌های پروازی هستند که در چهار دسته کلی قرار می‌گیرند: فرست کلاس، پرمیوم، بیزینس کلاس و اکونومی.

همه از گران قیمت بودن بلیط‌های فرست کلاس اطلاع دارند، اما هیچ گرانی بی دلیل نیست! اگر می‌خواهید با ویژگی‌های بلیط فرست کلاس آشنا شوید، این مطلب برای شماست.

در این مقاله کلاس‌های پروازی به طور مختصر معرفی می‌شوند و امکانات بلیط هواپیما فرست کلاس معرفی خواهد شد. اگر نمی‌دانید چه بلیط هواپیمایی تهیه کنید، خواندن این مقاله شما را راهنمایی خواهد کرد. (بلیط تهران استانبول)

کلاس پروازی، شما را با کلاس می‌کند!

همانطور که گفته شد چهار کلاس پروازی وجود دارد که البته تمام این کلاس‌ها را در یک هواپیما نمی‌توان پیدا کرد. در هواپیماهای ایران معمولاً ۲ یا ۳ کلاس پروازی در دسترس است. اگر بخواهیم کلاس‌های پروازی را بر اساس امکانات و راحتی مرتب کنیم، لیست زیر نتیجه آن است:

  1. فرست کلاس (First Class)
  2. بیزینس کلاس (Business Class)
  3. پرمیوم کلاس (Premium Class)
  4. اکونومی کلاس (Economy Class)

احتمالاً درست حدس زدید. بلیط هواپیما فرست کلاس گران‌قیمت‌ترین و بلیط اکونومی ارزان‌ترین آن است. اما به جز قیمت، تفاوت‌های زیادی در کلاس‌های پروازی وجود دارد.

پرواز اکونومی که به پرواز اقتصادی هم معروف است، رایج‌ترین بلیطی است که افراد برای سفر تهیه می‌کنند. زمانی که بلیط اکونومی خریدید، یک صندلی از هواپیما متعلق به شماست و امکانات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است. خلاصه به اندازه پولی که دادید، آش می‌خورید!

پروازهای پرمیوم در ایران تفاوت محسوسی با بلیط اکونومی ندارد. پرمیوم را به نوعی اکونومی با سرویس بیشتر می‌دانند. صندلی‌های بلیط پرمیوم کمی راحت تر بوده و فضای بین آن‌ها بیشتر است. کیفیت غذای بالاتر و انتخاب بین انواع غذا و نوشیدنی نیز از دیگر ویژگی‌های بلیط پرمیوم است. (بلیط تهران دبی)

با این حال بیزینس کلاس شما را از دنیای بلیط اکونومی جدا می‌کند. بیزینس کلاس که یک پله پایین‌تر از بلیط هواپیما فرست کلاس قرار گرفته، امکانات مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نوشیدنی خوشامدگویی، کیفیت بالای غذا و سرو در سرویس چینی، صندلی‌های تخت‌خواب‌شو، مانیتور بزرگ و سرگرمی‌هایی مثل موسیقی و فیلم، از تجربه‌هایی است که با بلیط بیزینس کلاس به دست می‌آورید. (بلیط تهران بانکوک)

اما هیچکدام از کلاس‌های پروازی به پای بلیط هواپیما فرست کلاس نمی‌رسند. بلیط فرست کلاس تجربه سفری رویایی با هواپیماست. مجلل‌ترین امکانات را با خرید این بلیط تجربه می‌کنید.

فضایی بسیار بزرگ و اختصاصی برای هر مسافر که حتی در بعضی ایرلاین‌ها، کابینی اختصاصی است. صندلی‌هایی راحت و جادار که بی شباهت به مبل راحتی منزلتان نیستند. منو‌ی غذایی بلیط فرست کلاس با تنوع بالا و توسط سرآشپزهای مشهور دنیا تهیه می‌شود که امکان سفارش غذا در هر زمانی را فراهم می‌کند.

سیستم سرگرمی بلیط فرست کلاس، دیگر ویژگی جذاب آن است. مانیتور‌های بسیار بزرگ با سیستم شنیداری پیشرفته که لذتی وصف ناشدنی از سفر را به همراه دارند.

حتی بازی‌های کامپیوتری با خرید بلیط هواپیما فرست کلاس در دسترس هستند. در واقع بلیط فرست کلاس، لوکس‌ترین و راحت‌ترین پرواز را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته نباید هزینه آن را فراموش کرد!

فرست کلاس را معمولاً برای سفرهای طولانی انتخاب می‌کنند. حتماً شنیدید لذت مسیر سفر از رسیدن به مقصد بیشتر است. بلیط فرست کلاس لذت مسیر را برای شما چندین برابر خواهد کرد.

کدام ایرلاین‌ها پرواز فرست کلاس دارند؟

احتمالاً شما هم نام شرکت هواپیمایی سنگاپور را در میان بالاترین کلاس‌های پروازی دیده‌اید. تخصص این ایرلاین ارائه بهترین و مجلل‌ترین خدمات در بلیط هواپیما فرست کلاس است.

علاوه بر سنگاپور، پروازهای فرست کلاس قطر ایرلاین نیز زبانزد است. صندلی ماساژور و حمام شخصی، این شرکت را از لوکس‌ترین شرکت‌های هواپیمایی کرده است.

شرکت هواپیمایی امارات نیز پا به پای رقیب خود، قطر، حرکت می‌کند. تلویزیون شخصی، اینترنت و اتاقک خصوصی را در بلیط فرست کلاس امارات می‌توان تجربه کرد.

ژاپن نیز از جمله کشورهایی است که بلیط هواپیما فرست کلاس آن نگاه‌ها را به خود جذب کرده است. این شرکت هواپیمایی به نوعی هتلی لوکس برای مسافران فرست کلاس خود فراهم می‌کند.

در ایرلاین‌های ایرانی هنوز امکان استفاده از سرویس‌های فرست کلاس فراهم نشده و بلیط اکونومی و بیزینس پرطرفدارترین کلاس‌های پروازی هستند.

خدمات VIP بلیط هواپیما فرست کلاس

جالب است بدانید بلیط فرست کلاس فقط مربوط به آسمان نمی‌شود. ایرلاین‌های معروف دنیا، خدمات ویژه و VIP برای مسافران فرست کلاس خود فراهم می‌کنند. به عنوان مثال ماشین شخصی که آن‌ها را به هتل می‌برد، استراحت در سالن‌های اختصاصی و سرویس غذاخوری عالی برای این مسافران. ایرفرانس و لوفتهانزا که از ایرلاین‌های اروپایی هستند، از این هم جلوتر رفته‌اند. با خرید بلیط فرست کلاس این شرکت‌های هواپیمایی، تجربه پورشه‌سواری تا هتل محل اقامتتان را هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد!

کلام آخر

خرید بلیط هواپیما فرست کلاس، تجربه‌ای تکرار‌نشدنی در زندگی است. لذت اقامت در یک هتل مجلل در آسمان فقط در پروازهای فرست کلاس به دست می‌آید. البته بهتر است بلیط فرست کلاس برای مسیر‌های طولانی‌تر خریداری شود تا لذت شما از مسیر دوچندان باشد.