غذاهای سنتی کوبا
امتیاز ما

غذاهای سنتی کوبا ترکیبی از تأثیرات غذاهای بومی آمریکا Taino ، غذاهای آفریقایی ، اسپانیایی و کارائیبی است. به همین دلیل بسیاری از غذاها مشابه سایر کشورهای دیگر هستند، به عنوان مثال برخی غذاهای سنتی کوبا از ادویه و تکنیک های اسپانیایی، آفریقایی و کارائیبی استفاده می کنند.  برخلاف بیشتر آمریکای لاتین، غذاهای سنتی کوبا تند نیستند. اما اگر دوس داشتید غذایی تند تجربه کنید salsa picante  را بچشید. بسیاری رستوران های کوبایی یک بطری سس بسیار تند را در آشپزخانه برای آنهایی که غذای تند دوست دارند، نگه می دارند. در ادامه با ما همراه باشید و در کامنت پیشنهاد خودتان را با مجله گردشگری دور و نزدیک به اشتراک بگذارید.  قیمت بلیط هواپیما

غذاهای سنتی کوبا

تامالس Tamales

مزه تامالس شبیه به طعم های مکزیکی است که طرز تهیه آن در کوبا در به این صورت است که گوشت را با خمیر مخلوط می کنند به جای آنکه به عنوان پر کننده از آن استفاده کنند.

مدیانوچ Medianoche

مدیانوچ به معنای “نیمه شب” است که یک ساندویچ است که معمولاً در کلوپ های شبانه در هاوانا سرو می شود. این غذا در کوبا از نان تخم مرغی شیرین پر از ژامبون، گوشت خوک ، پنیر و ترشی تشکیل شده است.

غذاهای سنتی کوبا

Pernil Relleno de Moros y Cristianos

این غذای کوبایی از آنجایی که با یک غذای دیگر کوبایی پر می شود، جالب خواهد بود! دست خوک را در آب پرتقال، سیر ، پونه کوهی و فلفل ترشی خوابانده شده و سپس با برنج و لوبیا پر می شود و در فر پخته می شود. حمل ونقل عمومی در کوبا

واسا فریتا

واسافریتا به معنای “گاو سرخ شده” است، این غذا را با گوشت گاو خوابانده شده در لیمو، سیر و نمک تهیه می کنند تا تقریباً ترد شود.

 

غذاهای سنتی کوبا

میگو در سس نارگیل

باراکوا در استان گوانتانامو، پایتخت خوشمزه کوبا محسوب می شود. سس نارگیل (که به صورت محلی به لچیتا معروف است) با شیر نارگیل، رب گوجه فرنگی، سیر و مخلوطی از ادویه ها تهیه می شود و بر روی میگو، هشت پا یا حتی خرچنگ ریخته می شود. و یکی از غذاهای سنتی کوبا محسوب می شود.

غذاهای سنتی کوبا

Arroz con polo (برنج با مرغ)

نسخه کوبایی پائلا ، اما بدون مواد اولیه دریایی تهیه می شود. پائلا یک غذای برنجی اسپانیایی است که در اصل از والنسیا آمده است.

غذاهای سنتی کوبا – لچون آسادو

بچه خوکی که در شیر خوابانده شده و بر روی سیخ پخته می شود، تا پوست آن ترد شود. این غذا غالباً با یک ماریناد تند کوبایی به نام موجو سرو می شود. . رستوران های هاوانا

پالپتا

پالپتا در کوبایی به معنای گوشت گاو است. این غذا مخلوط گوشت چرخ کرده ای است که به خوبی با چاشنی، ژامبون و تخم مرغهای آب پز پر می شود و در کوره و نه در اجاق گاز پخته می شود.

غذاهای سنتی کوبا

Tamal en cazuela

غذایی است که از ذرت با گوشت و ادویه جات پخته شده تشکیل شده است و مستقیم در ظرف سرو می شود. وقتی در پوسته سرو می شود به آن tamales گفته می شود.

غذاهای سنتی کوبا

Costillitas

دنده های پشت خوک با ترکیبی از آب پرتقال ترش، آب لیموترش ، پونه کوهی، سیر و روغن زیتون پرمی شود، سرو می شوند. این غذا شیرین و مقوی است و بسیار خوشمزه است. خرید بلیط هواپیمای تهران هوانا

غذاهای سنتی کوبا

مرغ سرخ شده

این غذای محلی ترینیداد به سختی نظر کسی را جلب می کند. در واقع یک بشقاب از مرغ سرخ شده است که به آرامی در یک سس غلیظ با گوجه فرنگی و پیاز پخته می شود و به آن عطر و طعم شیرین اما تند می دهد.

غذاهای سنتی کوبا لومو آهومادو

فیله گوشت خوک که به آرامی دودی می شود تا زمانی که گوشت پر از عطر و طعم و در عین حال آبدار شود.

غذاهای سنتی کوبا

روپا ویجا

روپا ویجا غذای ملی کوبا است. از آنجا که یافتن گوشت گاو در کوبا دشوار است، زیرا بخش اعظم آن به استراحتگاه ها و رستوران های گردشگری می رود. روپا ویجا به معنای لباس های قدیمی است اما غذایی پرطرفدار در کوبا است. این غذا با تکه های گوشت گاو که به آرامی همراه با گوجه فرنگی و پیاز طبخ می کنند تا اینکه نرم شود.

فیلتر اروگوئه

گوشت خوک را با ژامبون و پنیر پر می کنند، سپس در تخم مرغ های هم زده و پودر سوخاری می غلتانند و سرخ می کنند. نتیجه آن یک غذای کاملا خوشمزه می شود. رزرو هتل در هاوانا