سفر به عمان
امتیاز ما

عمان پایتخت کشور اردن است و بیش از ۴ میلیون جمعیت دارد. این شهر بر روی تپه ای شیبدار قرار گرفته که اغلب خانه ها در عمان با سنگ سفید تزیین شده اند. ترکیب مدرنیته و سنت، ترکیب کافه های تراس دار، مراکز خرید مدرن با کوچه های باریک وخانه هایی که بادگیر دارند عمان را به شهر تضادها تبدیل کرده است.

دیدنی های سفر به عمان

۱٫ ارگ عمان: یک بنای دیدنی Amman Citadel

ارگ امان در بالای ارتفاعات تپه شهر جبل القلاء قرار دارد که ارتفاع آن از سطح دریا در حدود ۲٫۸۰۰ پا است که در قدیم محل سکونت رباط آمون بوده است. این ارگ در عصر نقره ای مورد اشغال قرار گرفت و در تاریخ بلند خود در زمان رومیان و امپراتوری بیزانس چیزهای زیادی را به چشم دیده است. در واقع یکی از قدیمی ترین قسمت های جهان است. در این منطقه آثار ویرانه های باستان شناسی زیادی به چشم می خورد. در سال ۷۲۰ میلادی این ارگ در اختیار حاکمان عمان بود اما در زلزله سال ۷۴۹ میلادی ویران شد. در این منطقه ویرانه های معبد هرکول و موزه ملی باستان شناسی نیز قرار دارد.

ارگ عمان: یک بنای دیدنی Amman Citadel

۲٫ آمفی تئاتر رومی Roman Amphitheatre

این آمفی تئاتر۶۰۰۰نفره زیبای رومی یادآور شهر روم فیلادلفیا است به قرن دوم میلادی زمانی که این منطقه را به اشغال خود در آورده بودند، بر می گردد. این آمفی تئاتر امروزه میزبان کنسرت های زیادی است.

آمفی تئاتر رومی Roman Amphitheatre

۳٫ معبد هرکول ویرانه ای بیاد ماندنی Temple of Hercules

معبد هرکول در سال۱۶۰ میلادی در زمان سلطنت امپراتور روم مارکوس اورئلیوس ساخته شد. امروزه، تنها دو ستون سنگی عظیم از سنگ مرمر بر جای مانده است که گمان می رود بخشی از مجسمه ویران شده هرکول باشد. این معبد در سال ۱۹۹۳ دوباره بازساری شد. بهترین زمان برای بازدید از این اثر باستانی در زمان غروب خورشید است، زمانی که مردم محلی برای دعا به این معبد می آیند. خرید بلیط تهران عمان

معبد هرکول ویرانه ای بیاد ماندنی Temple of Hercules

۴٫ موزه باستان شناسی اردن ordan Archaeological Museum جایی که تاریخ را می توانید دنبال کنید.

شما می توانبد در سفر به عمان از موزه باستان شناسی اردن را بازدید کنید. موزه باستان شناسی اردن در ارگ عمان قرار گرفته است که شامل اشیائی از دوران ماقبل تاریخ تا سده پانزدهم است. این موزه بر اساس تاریخ طبقه بندی شده است که در هنگام بازدید از آن سیر گذشت تاریخ را کامل متوجه می شوید.. این مجموعه شامل اشیاء خانگی روزمره مانند سفال به همراه جواهرات و سکه ها است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

موزه باستان شناسی اردن ordan Archaeological Museum

۵٫ موزه رویال اتومبیل Royal Automobile Museum

در سفر به عمان از اتومبیل های ملک حسین بازدید کنید. موزه رویال اتومبیل در پارک ملک حسین در عمان قرار گرفته است. این موزه وسایل نقلیه شخصی پادشاه ملک حسین را در خود جای داده و عشق او به اتومبیل ها را نشان می دهد. این مجموعه شامل اتومبیل ها و موتور سیکلت هایی است که از سال ۱۸۸۶ تا دهه ۱۹۴۰ خریداری شده اند. این موزه برای دوستداران اتومبیل و کسانی که می خواهند نگاهی به نحوه زندگی و سفر خانواده سلطنتی و داستان های پشت هر وسیله نقلیه داشته باشند، بسیار هیجان انگیز و جذاب است. رزرو هتل در عمان

موزه رویال اتومبیل Royal Automobile Museum

راه های سفر به عمان

هواپیما

در این شهر فرودگاه بین المللی Queen Alia (AMM) قرار دارد که پروازهای داخلی و خارجی زیادی دارد.

عمان اِیر Oman Air
ماشین

اردن یک کشور جمع و جور و دارای شبکه جاده ای خوب است علائم جاده به دو صورت عربی و رومی است.

اتوبوس

دو ایستگاه اصلی اتوبوس عمان عبارتند از Tabarbour و JETT است که اتوبوس ها از مرز وارد عمان می شوند.