ثروتمندترین کشورهای دنیا
امتیاز ما

دوست دارید با ثروتمندترین کشورهای دنیا آشنا شوید؟ ثروتمندترین بودن براساس شاخصه‌هایی تعیین می‌شود. مثلا بررسی میزان رفاه، رضایت یا درآمد در هر کشور. در این فهرست که ثروتمندترین کشورها را در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد از شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی به عنوان عاملی در انتخاب ثروتمندترین کشورها استفاده شده است. سرانه تولید ناخالص داخلی به معنای سهم هر نفر از شاخص تولید ناخالص داخلی است و تولید ناخالص داخلی هم دربرگیرنده مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی عنوان می‌شود که در یک دوره معین معمولا یک ساله در یک کشور به تولید می‌رسد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ثروتمندترین کشورهای دنیا

۱.قطر Qatar

براساس سرانه تولید ناخالص داخلی، قطر ثروتمندترین کشور دنیا به حساب می‌آید. عمده ثروت این کشور مدیون نفت و منابع گاز طبیعی است. قطر تلاش می‌کند تا وابستگی اقتصاد خود را به نفت کاهش دهد و با توسعه تولید و فناوری در زمینه‌های دیگری هم منابع درآمد برای خود به وجود بیاورد. شادتذین کشورهای جهان

قطر

۲.لوکزامبورگ Luxembourg

لوکزامبورگ از آن کشورهای کوچکی است که به خاطر ارائه خدمات مالی و بانکی در شمار ثروتمندترین کشورها قرار می‌گیرد. صنعت تولید مواد شیمیایی، پلاستیگ و فولاد هم در این کشور پررونق و درآمدزاست. این کشور کوچک، درآمد و جایگاه خوبی در میان کشورهای اروپایی دارد.

لوکزامبورگ Luxembourg

۳.سنگاپور Singapore

سنگاپور یکی از بهترین مراکز مالی و تجاری دنیاست. سیاست درآمدزایی در این کشور مبتنی بر واردات و فروش مجدد کالاها و خدمات پیش می‌رود. این کشور از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از بُعد استراتژی‌های اقتصادی است و از نظر فناوری هم در دنیا پیش‌تازانه حرکت می‌کند. یعنی تولید فناوری‌های جدید و استفاده از آنها در سنگاپور بسیار رایج است. غمگین ترین کشورهای جهان

۴.برونِئی Brunei

با زندگی در کشور کوچک برونئی نیازی به پرداخت مالیات نخواهید داشت. برونئی دارای منابع گاز طبیعی و نفت بسیار زیادی است و همین باعث شده تا با وجود یک اقتصاد متکی بر نفت به درآمدهای بسیار زیادی دست پیدا کند و از نظر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی هم بتواند مشارکت‌های پرسودی در دنیا داشته باشد.

برونِئی Brunei

۵.ایرلند Ireland

آیا می‌دانستید که گوگل و فیس‌بوک، دفاتر اروپایی خود را در کشور ایرلند تاسیس کرده‌اند؟ علت علاقه شرکت‌های بزرگ به فعالیت در این کشور، روند آسان سیستم مالیاتی این کشور است. حضور شرکت‌های بزرگ در ایرلند باعث افزایش تولید ناخالص داخلی و ثروتمند شدن آن می‌شود.

ایرلند Ireland

۶.نروژ

علت ثروتمند شدن نروژی‌ها، ماهی و نفت است. منابع بزرگ نفتی این کشور، آن را ثروتمند کرده و در زمینه صادرات و معرفی محصولات دریایی مانند ماهی هم بسیار موفق عمل کرده‌اند. برای مثال، ماهی سلمونی که برای استفاده در سوشی بسیار معروف است، نخستین بار از سوی نروژی‌ها به ژاپن معرفی شد. مجله گردشگری دور و نزدیک

در آخر ثروتمندترین کشورهای دنیا

شاخص‌های مختلف دیگری هم برای تعیین ثروتمندترین کشورهای دنیا وجود دارد. برای مثال، میزان پول موجود در کشور می‌تواند یکی از شاخصه‌هایی باشد که برای تعیین این کشورها استفاده می‌شود. اگر براساس پول و سرمایه یک کشور بخواهیم، ثروتمندترین کشورها را شناسایی کنیم باید به فهرست زیر دقت داشته باشیم:

  • آمریکا؛
  • چین؛
  • ژاپن؛
  • آلمان؛
  • انگلستان؛
  • هند؛
  • فرانسه؛
  • برزیل؛
  • ایتالیا؛
  • کانادا.

در هر حال، براساس عناوین و شاخصه‌های مختلف هم که ثروتمندترین کشورها را تعیین کنیم باز هم در تمام فهرست‌ها برخی از گزینه‌ها مدام تکرار می‌شوند.