اقدامات پیش از سفر به کشوری
امتیاز ما

فکر استقرار پیدا کردن در کشوری دیگر هر کسی را دچار هول و ولا می‌کند. از این رو، لازم است تا به منظور پیشگیری از غافلگیر شدن در دیار غربت دست به انجام کارهایی بزنید و تکالیفی را به اتمام برسانید. با این همه، به یاد داشته باشید که شما نخستین کسی نیستید که آغاز زندگی در کشوری دیگر را تجربه می‌کنید. بنابراین اگر قرار است تا به زودی رهسپار خارج شوید، عقل حکم می‌کند تا از دیگرانی که پیش از شما این راه را رفته‌اند درس‌هایی بگیرید و بدانید که باید آشنا با کدام دستور العمل‌های محافظتی باشید. در مجله‌ی دور و نزدیک

اقدامات پیش از سفر به کشوری دیگر باید انجام دهید را فهرست کرده‌ایم که می خوانید.

اقدامات پیش از سفر به کشور دیگر

قیمت مسکن و اقامت را مد نظر داشته باشید

یکی از اقدامات پیش از سفر به کشوری  دیگر این است که، پیش از سفر به کشور مورد نظر تحقیق کنید که متوسط هزینه اقامت در آن کشور و به طور مشخص محله و منطقه مشخص شده چه قدر است. همچنین بررسی کنید که وضعیت اجاره مسکن چه اوضاعی دارد. اگر قبل از روانه شدن به دیار غریب اطلاعاتی از این دست در اختیارتان باشد، در کاهش استرس و اضطراب شما نقش بسزایی دارد. چگونه آسوده سفر کنیم؟

دوست اینترنتی پیدا کنید

به طور قطع چنان چه دوست اینترنتی در کشور مقصد داشته باشید می‌توانید اطلاعات زیادی را از دریافت کنید. راهش این است که با کسی یا کسانی که در کشور مورد نظر شما چندین سال اقامت دارند ارتباط دوستی برقرار کنید و با او صمیمی شوید تا هنگامی که پا به خاک غریب گذاشتید دچار حس تنهایی و غم غربت نشوید.  بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

پیش از سفر

شیوه‌های مسافرت را بررسی کنید

یکی از مهم ترین اقدامات پیش از سفر به کشوری دیگر بررسی نحوه حمل و نقل شهری و یا بین شهری است. به محض این که وارد کشور جدید می‌شوید، بلافاصله به برنامه و طرحی برای چگونگی انتقال از کشور مبدا به کشور مقصد نیاز پیدا می‌کنید. هزینه‌های حمل و نقل عمومی را پرس‌وجو کنید و یا در صورت امکان از خودروی شخصی استفاده کنید.

پیش از سفر

روش تبدیل ارز را یاد بگیرید

یادتان باشد که در کشور جدید شما نمی‌توانید از پول رایج موطن خود استفاده کنید. در جریان قیمت‌ ارز قرار بگیرید و با واحد و ارزش پول کشور مقصد آشنا شوید تا یک وقت مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت نشوید.

پیش از سفر

زبان خارجی بیاموزید

هر قدر هم که به زبان جهانی انگلیسی آشنایی مسلط باشید به شما توصیه کنیم تا دست کم کلمات و جملات کلیدی زبان کشور جدید را یاد بگیرید.

پیش از سفر

با فرهنگ غذایی کشور جدید آشنا شوید

این نکته درخور ذکر است بین غذاهایی که در رستوران کشور خودتان می‌خورید تا غذاهای موجود در فهرست رستوران کشور جدید تفاوت از زمین تا آسمان است. بنابراین بهتر است پیش از سفر  به محل زندگی جدید با فرهنگ غذایی جامعه مقصد آشنایی حاصل کنید.

پیش از سفر

حساب‌های بانکی کشور مبدا را مسدود کنید

اگر خیال ندارید در کشور دیگر بابت انتقال پول‌های خود به حساب جدید وقت‌تان تلف شود، به شما توصیه می‌کنیم پیش از ترک وطن خود حساب‌های بانکی کشور مبدا را مسدود کنید. مطمئن باشید که در کشور جدید کارهای مهم زیادی هست که باید سروسامان بدهید. از این رو، قویا و شدیدا توصیه اکید می‌کنیم تا همه حساب‌های بانکی خود را در کشور مبدا تعیین تکلیف کنید.

پیش از سفر

دوستان و بستگان را در جریان سفر خود قرار دهید

پس از سفر به کشور مقصد، قرار نیست و اصلا نمی‌توانید دوستان خود را فراموش کنید. از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا تماس تلفنی به همه اطلاع دهید که به کشور دیگری مهاجرت یا مسافرت کرده‌اید. همچنین اطلاعاتی از موقعیت زمانی و مکانی کشور جدید در اختیار دوستان و بستگان خود قرار دهید.