اثار باستانی شهر استانبول
امتیاز ما

شهر استانبول

شهر استانبول در کشور ترکیه از جمله مقاصد اصلی گردشگران از سراسر دنیا می باشد. از ویژگی های اصلی این شهر وجود اماکن تاریخی و باستانی متعدد می باشد. شهر استانبول یکی از پر گردشگر ترین شهر های منطقه خاورمیانه و دنیا می باشد. این شهر زیبا با داشتن مساجد و بنا های تاریخی زیاد شهرت زیادی در جهان دارد. در این مقاله راجع به جاذبه های گردشگری معروف شهر استانبول صحبت می کنیم.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

شهر استانبول یکی از سه شهر معروف و بزرگ کشور ترکیه که جزء اصلی ترین مراکز اقتصادی و سیاسی این کشور است. این شهر از جمله شهر های پر گردشگر می باشد که سالیانه میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند. مردم این شهر اکثرا دارای دین اسلام بوده و به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند. مساجد قدیمی و کلیسا های زیبا از جمله بهترین جاذبه های این شهر است. بیشتر درآمد مردم این شهر از صنعت گردشگری بدست می آید اگر چه تعدادی از مقیمان اطراف شهر به کشاورزی مشغول هستند.

اثار باستانی شهر استانبول

جاذبه های گردشگری شهر استانبول

یکی از دلایل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به استانبول بازدید از بناهای تاریخی و جذاب این شهر می باشد. شهر استانبول دارای مکان های دیدنی باستانی و طبیعی مختلفی می باشد که هر یک دارای ویژگی های خاص خود می باشد. سواحل زیبا و بازار های مجلل و بزرگ از دیگر مناطق گردشگری مهم این شهر می باشد. یکی از ساختمان های با شکوه و بزرگ استانبول کاخ توپ قاپی می باشد. این کاخ زیبا مربوط به دوره عثمانی است و  در قرن ۱۵ ام میلادی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است. کاخ توپ قاپی جلوه ای بسیار درخشان و منحصر به فرد از هنر اسلامی را به نمایش گذاشته است. این کاخ از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر یک دارای کاربرد خاصی می باشد. بازدید از این کاخ زیبا با توجه به وسعت فضا خارجی و گستردگی فضای داخلی زمان زیادی از شما می گیرد.

یکی دیگر از مساجد مهم و بزرگ شهر استانبول که نمایانگر معماری اسلامی این شهر است مسجد آب استانبول است. مسجد آبی توسط سلطان احمد و در قرن ۱۷ ام میلادی  ساخته شده است. طراحی داخلی و معماری این مسجد با تزییناتی زیبا و چشم نواز و کاشی کاری های فوق العاده طراحی شده است. بازدید از بازار پشت این مسجد و موزه موزاییک را به شما پیشنهاد می کنم. محیط  بیرونی و باغ بین این مسجد و مسجد ایاصوفیه یکی از بهترین اماکن برای قدم زدن و لذت بردن از محیط سرسبز اطراف می باشد. با توجه به فاصله بسیار کم این مسجد با مسجد ایا صوفیه شما می توانید با اندکی پیاده روی از هر دو مسجد بازدید کنید.

مسجد ایا صوفیه

شاید بتوان گفت اصلی ترین جاذبه تاریخی و باستانی شهر استانبول مسجد ایا صوفیه باشد. این مسجد زیبا و تاریخی که در گذشته به عنوان کلیسا شناخته می شد. اما بعد از تسخیر این شهر توسط عثمانی ها تبدیل به مسجد شده است. مسجد ایا صوفیه در سال ۵۳۲ میلادی توسط امپراتور ژوستینین ساخته شده و تا به امروز یکی از ساختمان های جذاب و پیچیده دنیا می باشد. این مسجد بزرگ که در زمان های گذشته به عنوان مرکز دنیا شناخته می شد امروزه تبدیل به موزه آثار هنری و فرهنگی شده است. بازدید از این بنای تاریخی را به شما پیشنهاد می کنیم.مجله گردشگری دور و نزدیک