پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar
امتیاز ما

پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar در ۱۵ کیلومتری پایتخت قطر قرار گرفته است. این پارک در واقع یک شهر بازی با ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز است که برای افراد از هر سن و سالی بسیار سرگرم‌کننده و مهیج خواهد بود. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا درباره‌ی پارک آبی دوحه  بیشتر بدانید.بلیط هواپیما را ارزان خریداری نمایید.

درباره پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar

مساحت این پارک در حدود ۵۰ هزار مترمربع است و گنجایش سه هزار نفر بازدیدکننده را دارد. این پارک ابتدا به عنوان یک پارک آبی کوچک فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان تنها چند استخر و سرسره آبی داشت. اما به مرور زمان و در طول سال‌ها به وسعت این پارک افزوده شد. پارک آبی دوحه یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ی مردم محلی و گردشگرانی است. این پارک در فصل تابستان مملو از جمعیتی است که می‌خواهند از گرمای قطر با بازی‌های آبی فرار کنند. سرسره‌های پارک آبی ۱۴ تا ۲۰ متر ارتفاع دارند. استفاده از سرسره‌های بزرگ‌تر هزینه‌ی اضافه در بر خواهد داشت. دهکده‌ی  اگزوتیک، استخر خانوادگی، بار و رستوران و مجتمع تجاری که شامل هایپرمارکت، بوتیک‌ها و رستوران‌ها و اکنون در دست ساخته است.

پارکینگ پارک آبی دوحه

پارکینگ این پارک آبی بسیار بزرگ است و گنجایش ۴۰۰  اتومبیل را در خود دارد. در فازهای بعدی قرار است فضای بیشتری برای خودروها ایجاد شود.

پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar

مسیر رفتن به پارک آبی دوحه

پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar در منطقه‌ی «ابو نخلا» مقابل پمپ بنزین ابو نخلا واقع شده است. از شهر دوحه تا این پارک حدوداً ۱۶ کیلومتر فاصله است.دلیل سفر به دوحه

 محوطه داخلی پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar

پارک آبی دوحه (Aqua Park Qatar) مکان ایده‌آلی برای کودکان و دوستانی است که می‌خواهند آخر هفته‌ی مهیجی داشته باشند. پس از ورود به پارک و خریداری بلیط و گذشتن از نرده‌ها، در سمت راست خود گیفت شاپ‌ها را خواهید دید. در سمت چپ استخر موجی و استخر کودکان وجود دارند. در مرکز پارک یک جزیره دیده می‌شود که توسط رودخانه‌ی تنبل (Lazy River) احاطه شده است. یک استیج برای اجرا و رستوران مرغ سرخ کرده‌ی «بوستون» هم در این پارک به چشم می‌خورد. زمین‌های ورزشی و برج‌های سرسره‌ای در قسمت پشتی پارک دیده می‌شوند.

زمین بازی

زمین بازی با تم دزدان دریایی و استخر کودکان از جمله مکان‌های مورد علاقه‌ی کودکان هستند و معمولاً کودکان تا سن ۱۴ سال می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. در این بخش از پارک ۵ سرسره‌ی رنگی و یک سطل بزرگ آب که هر دو دقیقه هفت هزار لیتر آب را سرازیر می‌کند وجود دارد. از محبوب‌ترین جاذبه‌های این پارک می‌توان به استخر موج اشاره کرد که در میان بازدیدکنندگان از محبوبیت زیادی برخوردار است. استخر موجی با ۶ روش و شدت مختلف موج‌های دریا را شبیه‌سازی می‌کند. ویزای کاری قطر

ممکن است بازدیدکنندگان دوست داشته باشند در برکه شنا کنند یاد در بار آبمیوه و کافه تریا بنشینند. شاید هم بخواهند در طول رودخانه‌ی تنبل شناور باشند. نیازی نیست که گردشگران نگران غرق شدن در رودخانه باشند زیرا آب این رودخانه ساکن است  و بدون پارو زدن نمی‌توان حرکت کرد.

پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar

سرسره آبی

می‌توان گفت عنوان بهترین سرسره این مجموعه متعلق به برج سرسره‌ای است که دارای سه طبقه سرسره چند لاینه است. ارتفاع هر کدام از این سرسره‌ها به ترتیب ۱۴، ۱۶ و ۲۰ متر هستند. گردشگران می‌توانند با بازی در پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar و تجربه این سرسره‌ها اوقات هیجان انگیزی داشته باشند. پیچ و خم‌های سرسره ۲۰ متری و رد شدن از آب هیجان مضاعفی به آن می‌بخشد. قایق فضایی از دیگر وسایل هیجان‌انگیز پارک آبی دوحه است که از ارتفاع ۲۰ متری به یک تونل ۱۵۰ متری سقوط می‌کند.

دهکده‌ی فرهنگی

پارک آبی دوحه علاوه بر وسایل بازی و ورزش‌های آبی دارای جاذبه‌های فرهنگی هم هست. دهکده‌ی فرهنگی که در مرکز این پارک واقع شده است به بخش‌های دیگر پارک مانند پل چوبی متصل است. در طول این دهکده چترهای چوبی زیادی برای گردشگران نصب شده تا بتوانند در سایه به استراحت بپردازند. باغ وحش دوحه

 نکاتی که باید در موزد پارک آبی دوحه بدانید

در داخل پارک آبی یک کافه تریای کوچک وجود دارد که گردشگران می‌توانند فینگرفودهایی مانند مرغ سوخاری و برگر میل کنند.استفاده از دوربین در داخل پارک آبی مجاز است و گردشگران می‌توانند هر چقدر دوست دارند عکس بگیرند. البته اگر دوربین‌تان ضد آب باشد خیلی بهتر است زیر می‌توانید در داخل استخرها هم از خود عکس بگیرید.

هر کدام از سرسره ها و استخرها دارای غریق نجات و مربیان آموزشی هستند.

پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar

قوانین پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar

بهتر است پیش از رفتن به پارک آبی به افراد کوچک‌تر قوانین را توضیح دهید. دویدن و شیرجه زدن در این پارک برای کودکان ممنوع است.

ساعت کاری پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar

پارک آبی دوحه هر روز باز است. روزهای جمعه به عنوان روزهای خانواده و روزهای سه شنبه روز بانوان محسوب می‌شود. دیگر روزهای هفته به روی عموم باز هستند.

هزینه پارک آبی دوحه Aqua Park Qatar

ورودی پارک آبی دوحه ۱۰۰ ریال قطر است. برای افراد ناتوان یا افرادی با بیماری‌های خاص ۶۰ ریال قطر و برای پرستاران کودکان ۴۰  ریال قطر خواهد بود. بلیط هواپیمای تهران دوحه