امتیاز ما

اطلاعاتی در مورد جاذبه های گردشگری اراک

اراک یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان مرکزی می‌باشد. این شهرستان با دارا بودن آثار تاریخی و طبیعی یکی از مراکز گردشگری در ایران می‌باشد. جاذبه های گردشگری اراک شامل بناها تاریخی، مکان ها زیارتی و مناظر طبیعی می‌باشد. تنوع در این جاذبه ها موجب شده تا افراد زیادی به این شهرستان سفر کنند و از گردشگاه های اراک دیدن نمایند که موجب رونق گردشگری اراک شده است. بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید. 

روستای تاریخی انجدان

یکی از جاذبه های گردشگری اراک که طرفداران زیادی دارد روستا تاریخی انجدان در ۳۷ کیلومتری شهرستان اراک می باشد. گیاه انگدان که از آن آبغوزه یا انگرود به دست می آید را می توانید در این روستا پیدا کنید. در این روستا گردش کنید و از مناظر طبیعی و بافت تاریخی آن لذت ببرید. بلیط تهران استانبول

از جاذبه ها گردشگری روستا زیارتگاه میرزا عباس ابن عبدالسلام معروف به شاه غریب است. پیشینه این اثر تاریخی به قرن ششم هجری قمری بر می گردد که به یکی از پیشوایان فرقه اسماعیلیه تعلق دارد.

تالاب میقان اراک

از جاذبه های گردشگری این شهر که به صورت طبیعی است، نمکزار و یا تالاب فراهان می باشد. تالاب فراهان در شمال شرق شهرستان اراک و در فاصله ۱۷ کیلومتری از آن می باشد. از آنجایی که در فصل زمستان آب و هوایی معتدل دارد در فصل سرما پرندگان به این منطقه مهاجرت می کنند و منظره ای دیدنی از پرندگان را می توانید نظاره کنید. جزیره های کریستالین یک، کریستالین در این تالاب می باشند. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

تالاب میقان اراک

غار سفید خانی (عین هو)

در کوه سفید خانی در ۱۸ کیلومتری شهرستان اراک غار سفید خانی یا عین هو قرار دارد از جاذبه ها گردشگری آن می توان به چشمه هایی که در دامنه کوه به وجود آمده اشاره کرد. دیگر جذابیت این غار، دهانه غار دودکش می باشد.

حمام تاریخی چهار فصل

بزرگترین حمام ایران یعنی حمام چهار فصل در اراک قرار دارد و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اراک است. این حمام در دوران قاجاریه احداث شده است که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.

مقبره آقا نورالدین عراقی

از دیگر جاذبه های گردشگری اراک که هم می توان آن را تاریخی دانست و هم زیارتی، مقبره آقا نورالدین ملقب به امین و اویس یکی از مشاهیر شهرستان اراک است که در دروازه قرآن در بین قبرستان قدیمی شهر قرار دارد.

خانه حسن پور

این بنا بعد از بازار چهارسوق قرار دارد. خانه حسن پور از مکان های دیدنی اراک است که از دو عمارت متفاوت از هم تشکیل شده است. بنایی که در ضلع شمالی قرار دارد متعلق به سال ۱۳۳۲ هجری قمری و عمارتی که در ضلع جنوبی قرار دارد به دوران قاجاریه برمی گردد. این بنا به صورت دو طبقه است که از طبقه همکف برای انبار آذوقه و آشپزخانه استفاده می شد. در ورودی در طبقه همکف قرار داشت و شاه و شاه زادگان در طبقه دوم اقامت داشتند.

خانه حسن پور

روستای تاریخی هزاوه

در دل کوه های غربی اراک روستایی تاریخی متعلق به قرن ۸و۷ هجری و دوره ایلخانان قرار دارد. روستای هزاوه محل تولد بزرگانی چون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی است. امامزاده سید احمد از نسل امام سجاد (ع) در این روستا قرار دارد. آب و هوای روستای هزاوه در بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد می باشد. به علت شرایط مساعد هوا و حاصلخیزی خاک، این روستا یکی از مراکز مناسب باغداری مخصوصاً پرورش انگور است. بلیط هواپیما تهران مشهد

روستای تاریخی هزاوه

مدرسه علمیه سپهداری

مدرسه علمیه سپهداری نخستین مرکز علوم دینی اراک و از جاذبه های گردشگری اراک است که در دوران فتحعلی شاه قاجار بنا شده است. مورخان این بنا را الگو گرفته از معماری دوره صفویه می دانند.

کاروانسرا شاه عباسی

در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان اراک کاروانسرا شاه عباسی قرار دارد که با توجه به معماری آن می توان حدس زد مربوط به دوران صفویه باشد. کاروانسرا شاه عباسی از جاذبه های گردشگری این شهر است که طرفدارن مخصوص به خود را دارد. خرید بلیط هواپیما

ارگ حکومتی اراک

از جاذبه های گردشگری اراک می توان ارگ حکومتی اراک را نام برد که متعلق به دوران فتحعلی شاه قاجار می باشد عمارت ارگ حکومتی یا برج شیشه است که در بافت قدیمی شهر اراک قرار دارد.

کلیسای مسروپ

کلیسای مسروپ از جاذبه ها و مکان های دیدنی اراک است که در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسید. این بنا در سال ۱۹۱۴میلادی احداث شده است. در حیاط کلیسا، مدرسه ویژه ارامنه، تالار اجتماعات، منزل کشیش، منزل سرایدار و کلیسا قرار دارد. مجله گردشگری دور و نزدیک