جاذبه های توریستی استانبول
امتیاز ما

اگر می‌خواهید از شلوغی به دور باشید، در فصل زمستان به استانبول سفر کنید. زمستان تنها زمانی است که می‌توانید با آرامش در خیابان‌ها و موزه‌های تاریخی استانبول قدم بزنید زیرا با سرد شدن هوا دیگر خبری از توریست‌های بی‌شمار نیست. اما اگر می‌خواهید بدانید که جاذبه‌های گردشگری استانبول در زمستان چیست، با مجله دور و نزدیک برای بررسی ۵ فعالیت محبوب در زمستان‌های استانبول همراه باشید.

نوشیدن ثعلب در هتل‌های سنتی استانبول

ثعلب (salep) نوشیدنی سنتی ترکی است که از دانه‌های نوع خاصی از گیاه ارکیده تهیه می‌شود. ثعلب ترکیبی از شیر و دانه‌های پودر شده‌ی این گیاه است. این نوشیدنی گرم که مناسب فصل زمستان است، همراه با دارچین سرو می‌شود و طعم شیرین و دلچسبی در سرما دارد. با خرید آنلاین بلیط تهران استانبول در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

از کاخ توپکاپی یا توپقاپی بازدید کنید

کاخ «توپقاپی» (Topkapı Palace) که امروزه تبدیل به موزه شده در گذشته، به مدت حدود ۴ قرن قصر اصلی پادشاهان عثمانی بوده است. موزه توپکاپی آثار هنری و تاریخی متعددی در خود جای داده است. این قصر یکی از پربازدیدترین مکان‌های ترکیه به حساب می‌آید. شاید با خود بگویید که در زمستان امکان لذت بردن از حیاط زیبای پادشاهان عثمانی را از دست خواهید داد اما در مقابل دیگر لازم نیست در صف‌های طولانی برای ورود به این قصر وقت خود را تلف کنید. توپکاپی در زمستان هم زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ به ویژه اگر برف ببارد.

حمام سنتی ترکی در حمام کلیچ علی پاشا

چه چیزی دلچسب‌تر از یک حمام داغ در سرد‌ترین روز‌های سال است؟ مسجد «کلیچ‌ علی پاشا» (Kılıç Ali Paşa Hammam) که به دستور دریا سالاری به همین نام توسط «سینان» معمار مطرح قرن ۱۶ میلادی ساخته شده، مجموعه‌ای از مسجد، حوزه علمیه، مقبره، مدرسه و در نهایت یک حمام ترکی است. این حمام در نوع خود بهترین حمام استانبول است. اگر به دنبال از بین بردن خستگی‌های خود هستید،‌ این حمام را فراموش نکنید. بعد از حمام به خاطر داشته باشید که نوشیدنی معروف این مجموعه یعنی شربت بِه را نیز امتحان کنید. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

ماهی‌های بیبک باکلی را از دست ندهید

اگر با خوردن ماهی مشکلی ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتما به «بیبک باکلی» (Bebek Balıkçı) بروید، محلی برای سرو تازه‌ترین ماهی‌ها در کنار مناظری بی‌نظیر که در لغت به معنی «ماهی‌گیر عزیزم» است. خوب است بدانید نوع خاصی ماهی وجود دارد که فقط در دریای مرمره زندگی می‌کند و از اقبال خوب زمان صید این ماهی‌ها دقیقا در فصل زمستان است. در منو رستوران به دنبال ماهی «لوفر» و «پالاموت» بگردید. بهترین روش پخت این غذا، کبابی و بعد از آن به شکل سرخ شده است.

خرید از بازار بزرگ استانبول را فراموش نکنید

قبل از هرچیز باید بدانید که گم شدن در این بازار اتفاقی عادی است. اگر می‌خواهید گم نشوید باید با دقت تمام مسیری که طی کرده‌اید را به خاطر بسپارید. بازار بزرگ استانبول قدیمی‌ترین مرکز خرید جهان به حساب می‌آید. این بازار از تعدادی خیابان باریک و سرپوشیده تشکیل شده که بخش اصلی آن مربوط به حجره‌های فروش جواهر، فرش، اشیا سنتی و همچنین محصولات چرمی است. ۶۰ خیابان، حدود ۵۰۰۰ هزار حجره و مغازه، بیش از ۶۰ رستوران و ۱۲ مسجد در این بازار وجود دارد. شلوغی بازار بزرگ همیشگی است اما در فصل زمستان قطعا لحظات لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد.

ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی استانبول تمامی ندارند. در استانبول همه چیز به وقت شما بستگی دارد، هرچه وقت بیشتری داشته باشید می‌توانید از مکان‌های تاریخی و تفریحی بیشتری بازدید کنید. مسجد سلیمانیه، موزه کاریه، کلیسای چوره، کاخ دلماباغچه، محله‌ی زیبای گالاتا، مسجد ایاصوفیه و ده‌ها محل دیدنی دیگر باعث شده‌اند استانبول به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شود.