امتیاز ما

در بازدید از جاذبه های گردشگری بندرعباس از چشمه آبگرم گنو غافل نشوید!

امروز قصد داریم چند مورد از جاذبه های گردشگری بندرعباس شگفت انگیز را که از چشم بسیاری از مسافران دور می ماند مورد بررسی قرار دهیم. هر کدام از این جاذبه های گردشگری بندرعباس از ارزش خاصی برخوردار هستند. در شناخت جاذبه های بندرعباس با ما همراه باشید.   بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

چشمه آبگرم گنو در ضلع جنوبی کوه گنو قرار دارد این چشمه به طور کلی در  شمال شرقی بندرعباس قرار گرفته است و حدود ۳۰ کیلومتر از این شهر فاصله دارد. البته طی کردن این فاصله برای بازدید ارزشش را دارد. چشمه گنو و بخش‌های اطراف آن منطقه ای بسیار مناسب برای تفریح خانواده‌ ها است. این منطقه به دلیل اینکه در میان کوه‌ ها قرار گرفته است، دارای آب و هوای بسیار معتدل ‌تری نسبت به بندرعباس است. کوه گنو دارای ارتفاع ۳۰۰۰متری است، و این موضوع مانع از عبور بخارهای آب دریا می‌ شود در واقع چنین مساله سبب شرجی بودن جنوب کشور می شود.

آبگرم گنو حاوی هیدروژن و کلر است و دمای آب در این چشمه نیز بالا است و این موضوع سبب شده که گیاهان و حیوانات بتوانند به راحتی در آن زندگی کنند. بلیط تهران استانبول

بررسی مشهورترین جاذبه های بندرعباس

عمارت کلاه ‌فرنگی در قسمت مرکزی شهر بندرعباس قرار دارد و در گذشته محلی برای تجارت های داخلی و خارجی و به نوعی گمرک محسوب می شده است. عمارت گلاه فرنگی به شکل بسیار منحصربفردی ساخته شده است و دارای معماری اروپایی است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس در اطراف اسکله‌ قدیمی بندرعباس و در بلوار طالقانی قرار دارد. این مکان از مهم ترین جاذبه های گردشگری بندرعباس به شمار می رود و بازدید از آن برای تمامی مسافران یک ضرورت محسوب می شود.

یکی از مناطق بسیار زیبا که در فاصله نزدیکی به این عمارت قرار دارد، مشهور به حمام گله‌داری است. این حمام در زمان گذشته یک حمام عمومی به شمار می رفت. این حمام تنها حمام قدیمی بندرعباس است که تا به امروز باقی مانده است.. حمام گله‌ داری در قرن ۱۳ ساخته شده و امروزه آن را به موزه‌ مردم‌ شناسی تبدیل کرده‌ اند و هر ساله بسیاری از افراد برای بازدید از آن مشتاق هستند. در زمان قاجار، این حمام از سوی مسجد گله ‌داری وقف شده است.

این حمام دو بار بازسازی شد. بستر این حمام از خاک رس است و قابلیت نفوذ پذیری آن به علت اشباع از آب دریا بسیار زیاد است. معماری این حمام بسیار ویژه است و دارای ۵ سقف کوچک و بزرگ است که هر یک به شکل ویژه ای طراحی شده اند.

معرفی قدیمی ترین جاذبه های بندرعباس

محله باستانی و تاریخی سورو در بخش غرب شهر بندرعباس قرار دارد. این محله در کتاب های تاریخی بارها تکرار شده است. محله قدیمی سورو در گذشته  دارای نخلستان‌ های بسیار وسیعی بوده است.

در این محله سکه ‌های مختلفی از دوران ساسانی، صفویه و قاجاریه به جا مانده است. این سکه‌ ها امروزه در موزه‌ مشهور بندر عباس نگه داری می ‌شوند و مورد بررسی محققان قرار می گیرند. محققان پس از بررسی بر روی این سکه ها حدس زده اند که پادشاهان هرمز ضراب خانه داشتند و علاوه بر سکه ‌های باارزش، مسکوکات طلا هم ضرب می کردند.

بازدید از این منطقه قطعا شما را در فکر فرو خواهد برد. جاذبه های گردشگری بندرعباس با سلیقه بسیاری از افراد سازگار است. بلیط هواپیما تهران مشهد

دیگر جاذبه های گردشگری بندرعباس

موزه مردم‌ شناسی بندرعباس یکی از بزرگترین موزه‌ های مردم ‌شناسی در جنوب کشور است که در محوطه‌ تفریحی برکه‌ های باران ساخته  شده است. این موزه  ۳ طبقه دارد . بخش اصلی این موزه در اسفند سال ۱۳۸۶ افتتاح شده است. معماری این موزه یکی از ارزشمندترین  معماری های ترکیبی در جنوب ایران به شمار می رود و برگرفته از معماری سنتی هرمزگان ریشه است. در ساخت این بنا ارزش های هنری به دقت حفظ شده است. هر کدام از جاذبه های گردشگری بندرعباس ارزش مخصوص به خود دارند. خرید بلیط هواپیما

مباحث تکمیلی جاذبه های توریستی بندرعباس

با توجه به اهمیت ویژه موزه مذکور در بخش قبل می خواهیم از ویژگی های منحصربفرد آن سخن بگوییم. طبقه‌ همکف موزه دارای نمایشگاه چند منظوره و کتابخانه های مجزایی است. طبقه‌ دوم آن که به بخش مردم‌ شناسی مشهور است شامل بازار سنتی می شود که برای بانوان بسیار جذاب خواهد بود. در طبقه‌ سوم بخش باستان ‌شناسی قرار دارد که تاکید بر تاریخ کهن جنوب کشور دارد.

بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری بندرعباس به نوعی سبب می شود که دید افراد به مسایل تاریخی وسیع تر شود. مجله گردشگری دور و نزدیک