امتیاز ما

موزه ملی یکی از تاریخی ترین مکان های دیدنی باکو

آیا می دانید هر یک از انواع مکان های دیدنی باکو با چه هدفی بنا شده اند؟ امروزه سفر به باکو به نوعی سبب می شود که افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن با تاریخ و فرهنگ ملت های مختلف آشنا شوند. بازدید از موزه های زیبا و همینطور آثار باستانی باکو سبب بازتر شدن دریچه های علم و دانش در انسان ها می شود.  بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان بزرگترین موزه در این منطقه محسوب می شود و در شهر باکو قرار دارد. ساختمان موزه ملی در زمان های گذشته محل زندگی سرمایه ‌داران بسیار بزرگ و نیکوکار آذربایجانی بوده است. نام یکی از این سرمایه گذاران زین ‌العابدین تقی‌ یف می باشد.

این بنا در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده است. این موزه شامل قسمت ‌های متفاوتی از جمله تاریخ مدرن و سنتی می باشد. گروه تاریخ باستان و قرون وسطای جمهوری آذربایجان در دوره هایی خاص گردش علمی و همینطور جشن هایی را در این منطقه برپا می نمودند.

این موزه به ۳ قسمت تقسیم می‌شود؛ قسمت اول آن مربوط به دوران قبل از تاریخ است، و اشیای ارزشمند قرون وسطی از جمله لوازمات نظامی به همراه استخوان‌های انسان و مقبره‌ها در آن قرار دارد. قسمت دوم مربوط به اموال شخصی افراد معروف آذربایجان است و در قسمت سوم آن نیز اموال خانواده‌ تقی ‌یف به نمایش در آمده است. روزهای دوشنبه‌ آخر هر ماه، بازدید از این موزه رایگان است. بازدید از مکان های دیدنی باکو حداقل یک ساعت زمان نیاز دارد. بلیط تهران استانبول

موزه ادبیات نظامی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری باکو

موزه ادبیات نظامی در ساختمانی واقع شده است که به قرن ۲۰ باز می گردد. اگر به نمای بیرونی موزه دقت نمایید مجسمه هایی وجود دارند که گواه بر شخصیت های بزرگ ادبی می باشند. برخی از این شخصیت ها ایرانی هستند.

این موزه بسیار عظیم و باشکوه در خیابان معروف باکو به نام خیابان حاکمیت قرار دارد و به طور کلی در بخش قدیمی باکو می باشد. این موزه در ابتدا به عنوان یادبودی برای نظامی گنجوی بوده است.

با توجه به شهرت بسیار بالای موزه ادبیات در زمان های قدیم این مکان از غنی ترین خزانه های فرهنگ کشور آذربایجان محسوب می شود. در موزه مورد نظر بیش از ۳ هزار نسخه کتاب کمیاب وجود دارد. کتاب های خطی و همینطور مجسمه های بسیار زیبا و خاطرات شاعران به این موزه رنگ و بویی خاص بخشیده است.

در فاصله ای نه چندان دور از این موزه منطقه ای بسیار زیبا و مدرن به نام ونیز کوچک قرار دارد که دارای سرگرمی های بسیار زیبا و جذابی می باشد. سینما بهار و کافه میرواری از زیباترین جاذبه های این موزه به حساب می آیند. مساحت ونیز کوچک بیش از ۱۰ هزار متر مربع می باشد. این منطقه دارای ۲ جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک است.

ساده ترین روش بازدید از مکان های دیدنی باکو  استفاده از وسایل حمل و نقل است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

موزه فرش از مشهورترین مکان های دیدنی باکو شناخته شده است!

موزه فرش آذربایجان در سال ۱۹۶۷ ساخته شده است. اولین نمایشگاه این موزه در سال ۱۹۲۸ برپا شد. بررسی ها نشان می دهد که اولین موزه فرش دنیا لقب گرفته است. موزه فرش در بخش قدیمی شهر قرار دارد و مشهورترین آدرس برای پیدا نمودن این موزه مسجد جمعه می باشد. در این موزه کارگاه های آموزش فرش بافی و همینطور صنایع دستی به صورت دوره ای برگزار می شود. در موزه فرش انواع فرش و همینطور قالیچه های زمان باستان با زیباترین تکنیک ها به نمایش گذاشته شده است. در سال ۲۰۱۴ این بنا به طور رسمی به تمام دنیا معرفی شد. آموزش تکنیک های بافت قالی و همینطور قالیچه در موزه فرش به نمایش گذاشته می شود. بهتر است زمان بیشتری برای بازدید از جاذبه های گردشگری باکو گذاشته شود. بلیط هواپیما تهران مشهد

سایر جاذبه های باکو

پارک ملی قبوستان نام رسمی است که در تمامی کتاب ها از آن یاد می شود. این پارک دارای چشم اندازهای فرهنگی و همینطور سنگ نگاره هایی است که در منطقه تپه ای و کوهستانی در جنوب شرقی کوه های قفقاز قرار دارد.

گل افشان ها و گاز سنگهای موجود در این منطقه بسیار زیبا و بااهمیت است. در سال ۲۰۰۷ این منطقه وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شده است. این سنگ نگاره ها حدود ۴۰ هزار سال قدمت دارد. قدیمی ترین منطقه ای که در باکو مورد متوجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد پارک ملی قبوستان است. در این منطقه در زمان قدیم مراسم های رقص، مناظر شکار، تصاویر حیوانات به نمایش گذاشته شده است. خرید بلیط هواپیما

جمع بندی در خصوص زیباترین جاذبه های گردشگری باکو

با توجه به توضیحات داده شده در خصوص هر یک از مکان های دیدنی باکو اینطور به نظر می رسد که این منطقه مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. برای بازدید از بهترین مکان های دیدنی باکو  ایام بهار را انتخاب نمایید. هر کدام از مکان های دیدنی باکو دارای ویژگی های خاص و منحصربفردی است که سبب می شود به آرامشی بسیار ارزشمند دست یابید. مجله گردشگری دور و نزدیک