در این کشور حمل حیوان خانگی در خودرو جرم است
امتیاز ما

دوستداران و به خصوص دارندگان حیوانات خانگی که عادت دارند حیوان خانگی خود از قبیل سگ را در خودرو کنار دست خود بنشانند باید این نکته را بدانند که در صورت عدم رعایت قوانین در کشور مورد نظر این مطلب، به طور حتم از سوی پلیس متحمل جریمه‌ی سنگینی خواهند شد. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

شاید درست حدس زده باشید. در انگلیس عدم نگه‌داری صحیح حیوان خانگی در خودرو برابر قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی این کشور تخلف محسوب شده و راننده مشمول پرداخت جریمه می‌شود. البته حیوانات خانگی فقط به این شکل در معرض خطر نیستند بلکه خطرات اصلی که از قضا پنهان هم هستند در خانه‌ها رخ می‌دهند.

برابر تصریح قانون مصوب در انگلستان: «هنگامی که محرز شود که سگ‌ها یا دیگر حیوانات خانگی در وسیله نقلیه‌‌ای به درستی مراقبت نمی‌شوند و موجبات حواس پرتی راننده را در زمان رانندگی فراهم کنند، شخص راننده باید بلافاصله خودرو را متوقف کرده و نسبت به استفاده از کمربند ایمنی برای حیوان خانگی اقدام و یا سگ یا هر حیوان خانگی دیگری را در قفس مخصوص خود نگه‌داری کند.»

در این کشور حمل حیوان خانگی در خودرو جرم است

رانندگانی که در خودروی خود حیوان خانگی آزاد و رها شده حمل کنند ۱۰۰ پوند جریمه می‌شوند و چنان‌چه از پرداخت مبلغ جریمه خودداری کنند، مبلغ جریمه به ۵۰۰۰ پوند افزایش پیدا می‌کند. چنین مسایلی برای شما به قدری بیگانه و ناملموس است که احتمالا نمی‌دانستید سرپیچی از آنها غیرمجاز و خلاف قانون تلقی می‌شود.

با این همه، نقض این قانون شایع‌تر از آن چیزی است که بتوان تصور کرد. براساس بررسی انجام شده در سایت اینترنتی uSwitch.com، ۶۹ درصد دارندگان حیوانات خانگی گفته‌اند که همیشه با حیوان خانگی خود در حالی که در خودرو آنها آزادانه به این سو و آن سو می‌رود رانندگی می‌کنند و یک پنجم این افراد اظهار کرده‌اند که از وجود چنین قانونی بی‌اطلاع بوده‌اند و هیچ وقت به فکر تامین امنیت جانی حیوان خانگی خود در خودرو نبوده‌اند.

شما ساکن انگلستان نیستید؟ مشکلی نیست و اصلا مهم نیست که در کدام کشور زندگی می‌کنید بلکه نکته حائز اهمیت این است که همیشه به یاد داشته باشید که هر کسی، اعم از انسان یا حیوان، که در خودروی شما می‌نشیند باید از کمربند ایمنی استفاده کند و اگر سرنشین شما حیوان خانگی است ترجیحا در قفس مخصوص به خود نگه‌داری شود و یا با وسیله مناسبی باید آن حیوان را مهار کنید چرا که تامین امنیت شخص ثالث در خودروی شما به اندازه خود شما اهمیت دارد.
راستی، هیچ می‌دانستید که عکس گرفتن از برج ایفل شب‌ها ممنوع است؟ احتمالا شما از این قانون عجیب که از قضا بین‌المللی هم هست اطلاع نداشتید اما این واقعیت دارد!