هواپیمایی امارات را بیش‌ تر بشناسید
امتیاز ما

شرکت هواپیمایی امارات امروزه یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی جهان است. این شرکت در سال‌های اخیر همواره در بین ایرلاین‌های مطرح جهان قرار گرفته است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این غول عظیم صنعت هوایی. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

در سال ۱۹۸۵ شرکت هواپیمایی امارات در دبی تاسیس شد. پس از اینکه شرکت «گلف ایر» اعلام کرد که ارائه‌ی خدمات به امارات را متوقف می‌کند، خاندان سلطنتی این کشور به فکر تاسیس یک شرکت هواپیمایی افتادند. اولین پروازهای شرکت هواپیمایی امارات در ۲۵ اکتبر ۱۹۸۵ به مقصد دهلی و بمبئی بود. از آن تاریخ به بعد این شرکت همواره سیر صعودی خود را ادامه تا اینکه به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه شناخته شد. در سال ۲۰۱۶ شرکت هوایی امارات از سوی سایت سایت  worldairlineawards که رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان را انجام می‌دهد، به عنوان برترین شرکت هوایی جهان انتخاب شد.

شرکت هواپیمایی امارات بیش از ۳۰۰ فروند هواپیمای فعال در اختیار دارد که این تعداد جدا از سفارش‌های در دست ساخت است. این شرکت بزرگترین ناوگان هواپیماهای A380 را در اختیار دارد و در نمایشگاه هوایی اخیر دبی هم قرادادی ۱۶ میلیارد دلاری با ایرباس بر سر خرید ۱۴۲ ایرباس A380 دیگر امضا کرد. این درحالی است که امارات تنها با ۲ هواپیما که یکی از آنها هم از خطوط هواپیمایی پاکستان اجاره کرده بود، کار خود را آغاز کرد و پیش از خرید هواپیماهای جدید، مدت‌ها تنها با ۴ هواپیما به فعالیت ادامه می‌داد. خرید ارزان بلیط تهران دبی| بلیط دبی تهران

امارات ایرلاین هر هفته حدود ۳۴۰۰ پرواز از دبی به ۱۴۲ شهر و ۷۸ کشور جهان انجام می‌دهد. این شرکت یکی از سودآورترین شرکت‌های جهان است. بر طبق آمار منتشر شده، در سال مالی ۲۰۰۴-۲۰۰۵ سود این شرکت چیزی حدود ۹/۶ میلیارد درهم امارات بود. در سال‌هایی که بیشتر شرکت‌های هوایی جهان با بحران و رکود شدید مالی و فشار ناشی از افزایش قیمت سوخت روبرو بودند، این شرکت توانست جایگاه خود را در صنعت هوایی جهان ثبیت کند. هم‌اکنون بیش از ۱۶ هزار نفر در بخش‌های مختلف این ایرلاین مشغول کار هستند.