۹ کاری که در ویتنام پای شما را به زندان باز می‌کند
امتیاز ما

ویتنام کشور مشهوری است. اولین چیزی که در مورد این کشور به ذهن می‌آید، جنگ است. جنگ طولانی‌ای که ۳ میلیون نفر از مردم این کشور را به کام مرگ فرستاد. اما این موضوع به بیش ۴۰ سال پیش برمی‌گردد. اکنون ویتنام کشوری است که در صلح به سر می‌برد و جاذبه‌هایش سال‌هاست که مقصد گردشگران است. با این که ویتنام کشور مهمان‌نوازی برای توریست‌هاست، اما قوانینی هم دارد که رعایت نکردن آنها دستگیری خاطیان را به دنبال خواهد داشت. در این مطلب به کارهایی اشاره می‌کنیم که انجام دادن آن‌ها باعث می‌شود سر از زندان در بیاورید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

مواد مخدر

۹ کاری که در ویتنام پای شما را به زندان باز می‌کند

ویتنام با معضل مصرف هروئین دست به گریبان است. بنابراین دولت در چند سال گذشته مجازات‌های خود برای جرائم مواد مخدر را شدیدتر کرده و مجازات هر کسی که با هروئین دستگیر می‌شود، اعدام است. دولت استرالیا اعلام کرده که ۲۰ نفر از شهروندانش به خاطر جرائم مربوط به مواد مخدر در زندان‌های ویتنام هستند.

گرفتن عکس از تظاهرات

گرفتن عکس از تظاهرات | ۹ کاری که در ویتنام پای شما را به زندان باز می‌کند

تحمل مقامات دولتی در مقابل هرگونه تظاهراتی که بویی از ضد حکومتی بودن داشته باشد، تقریبا صفر است و تظاهرات غیرقانونی هم هدفی آسان برای دستگیری افراد است. اگر صدای اعتراضات را شنیدید یا دیدید، در آن اطراف نمانید و البته به هیچ وجه شروع به عکس یا فیلم گرفتن نکنید. ویتنام درهای خود را به روی تجارت و گردشگری باز کرده است، اما هنوز هم با مفاهیم آزادی و دموکراسی میانه‌ی خوبی ندارد.

به اشتراک گذاشتن پست‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی

اشتراک گذاشتن پست‌های سیاسی | ۹ کاری که در ویتنام پای شما را به زندان باز می‌کند

در ویتنام مناطقی وجود دارد که به مناطق خاکستری معروف هستند. منطقه‌ی خاکستری به بخش‌هایی گفته می‌شود که افراد ساکن آن از نظر قومی یا نژادی یا مذهبی، با مناطق اطراف تفاوت دارند. اگر شما در یکی از این مناطق قرار دارید و در رسانه‌های اجتماعی هم، جایی که مردم اغلب در مورد فساد و سیاست‌های ناخوشایند جار و جنجال به پا می‌کنند، عضو هستید، خوب است بدانید که این فعالیت‌ها غیرقانونی است و مقامات دولتی ویتنام با این افراد به شدت برخورد می‌کنند. پس اگر می‌خواهید امنیت خود را تضمین کنید، چیزی بیشتر از عکس سلفی یا ویدئوهایی از گربه‌ها‌ را به اشتراک نگذارید.

قمار

قمار کردن فقط در کازینوهای دولتی مجاز است. شرط‌بندی پول سر هر چیز دیگر در ویتنام غیرقانونی است.