شهر هلوکیتی
امتیاز ما

۴۲ سال پیش، کمپانی ژاپنی «سانریو» یک شخصیت بامزه را به دنیا معرفی کرد؛ یک دختربچه با چشمانی درشت و پوستی سفید که همراه با پدر و مادر و خواهر دوقلویش «میمی» در لندن زندگی می‌کنند. این کاراکتر با نام «هلوکیتی» به یک ستاره‌ی جهانی تبدیل شد و بیش از ۸ میلیارد دلار از محصولات آن به فروش رسید. عشقی که مردم به این کاراکتر کارتونی داشتند فراتر از خرید محصولات آن رفته بود. تصاویر این کاراکتر محبوب در هتل‌ها، شهربازی‌ها و رستوران‌ها هم دیده می‌شود تا طرفداران بتوانند در دنیای کاراکتر مورد علاقه‌ی خود غرق شوند. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

هتل «جان پوتری هاربر» در مالزی

طرح هلوکیتی

 در ماه ژانویه‌، «شانگری‌لا» یک هتل مدرن و مجلل در «جوهور» واقع در مالزی افتتاح کرد. این هتل دارای ۱۲ سوئیت با تم «هلو کیتی» است. دیوارهای این اتاق‌ها با کاغذ دیواری‌های هلوکیتی پوشیده شده و از سه تم محبوب این کاراکتر یعنی «هلوکیتی با لباس ملوانی»، «لباس صورتی» و «جادوگر شهر اُز»، در اتاق‌های این هتل استفاده شده است.

شهر هلو کیتی «سانریو»، مالزی

شهر هلوکیتی

شهر هلو کیتی در پارک خانوادگی «پوتری هاربر» اولین پارک هلوکیتی در خارج از ژاپن است. شهر «سانریو» ۱۱ بخش از زندگی این کاراکتر از میهمانی شام در کافه «سینامون رول» را نشان می‌دهد. روز خود را در کافه‌ی «سینامون رول»، جایی که خوراکی‌های هلوکیتی در ظروفی با همین طرح سرو می‌شوند. همین ظروف به همراه وسایل دیگر این شخصیت را می‌توانید در مغازه‌ی سوغاتی‌ها بخرید.

رستوران چینی هلوکیتی در هنگ کنگ

رستوران هلوکیتی

رستوران چینی هلوکیتی در ژوئن ۲۰۱۵ افتتاح شد و با رنگ‌های قرمز و طلایی که به رنگ‌های شانس در فرهنگ چینی معروفند تزئین شده است. این رستوران دارای معماری قدیمی چینی با تصاویر هلوکیتی است. تصاویر این کاراکتر کارتونی بر روی چوب‌های غذاخوری، کاسه‌ها، بشقاب‌ها و قاشق‌ها، قوری، صندلی، فانوس و میزهای غذاخوری دیده می‌شود. در طراحی بیشتر غذاهای این رستوران از همین کاراکتر معروف الهام گرفته شده است.

هواپیمای هلوکیتی «ایوا ایر»

هواپیما با طرح هلوکیتی

هواپیمای تایوانی با نام «ایوا ایر» یکی دیگر از مکان‌هایی ست که می‌توانید تصاویر هلوکیتی را در آن ببینید. این پرواز بین «هیوستون» و «تایپه» و همچنین مسیرهای کوتاه در تایوان انجام می‌شود. جزئیاتی که در تزئین داخلی این هواپیما استفاده شده، از تصاویر هلوکیتی بهره برده است. در این هواپیما بالش‌ها، صابون و لوسیون و … همگی دارای همین تم هستند. غذای این هواپیما در بسته‌بندی‌های هلوکیتی سرو می‌شود. حتی ممکن است کره‌ای که در بسته‌ی غذایی خود می‌بینید پاپیون شکل باشد.

شهربازی «سانریو» در ژاپن

شهربازی هلوکیتی

گردشگرانی که به ژاپن سفر می‌کنند می‌توانند از شهربازی «سانریو» دیدن کنند. در داخل این شهربازی می توانید سوار قایق‌های کاراکترهای «سانریو» شوید و در فود کورت هلوکیتی روز خود را آغاز کنید. همچنین می‌توانید در مراسم‌های مختلفی که در این مکان برگزار می‌شود شرکت کنید. این مراسم شامل نمایش‌های موزیکال و برنامه‌هایی با حضور تماشاچیان است. در این شهربازی رستوران‌ها و مغازه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید سوغاتی‌های زیبایی از آنجا تهیه کنید. این مکان مورد علاقه‌ی افراد مشهور زیادی است و اخیرا «کیتی پری» نیز از آنجا بازدید کرده است.