مکان رویایی اسپانیا
امتیاز ما

طبیعت دیدنی اسپانیا مملو از مکان‌ و بناهای رویایی است و این فراوانی مناظر به حدی زیاد است که انتخاب یکی از آن‌ها بسیار دشوار و گیج کننده شده است. خبر خوب این که دیگر نیازی به انتخاب‌های سخت و دشوار ندارید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا لیستی ازیازده مکان رویایی در اسپانیا را به شما معرفی کنیم، مکان‌هایی که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید.

«پلازا مایور» (Plaza Mayor)، «مادرید» (Madrid)

پلازا مایور | اسپانیا

لحظه‌ای که قدم زنان وارد میدان پلازامایورمی‌شوید، به طور قطع تبدیل به یکی از لحات فراموش نشدنی زندگیتان خواهد شد. هنگامی که به انبوهی از بالکن‌های مشرف به میدان اصلی شهر نگاه می‌کنید، نفس در سینه‌های شما حبس می‌شود. این مکان در قرن ۱۷میلادی مرکز گاوبازی، اعدام‌های عمومی و مراسم‌های تاجگذاری بوده است. در این سفر خودتان را با سفارش یک نوشیدنی خوشمزه و خنک و البته گران غافل‌گیر کنید. زیبای نفس گیر پلازا لذت این نوشیدنی خوشمزه را ۲ چندان خواهد کرد. از بازار سنتی «سان میگوئل» که بیرون پلازا قرار دارد دیدن کنید و حتما مقداری «تاپاس» خریداری کنید.

«قلعه آلکازار» (The Real Alcazar)، «سویل» (Seville)

قلعه آلکازار سویل | اسپانیا

این قلعه به سبک مسلمانان شمال آفریقا معماری شده است. قلعه‌ی آلکازار که جز میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود، دارای باغ‌های فراموش نشدنی و اعجاب‌آور است. سبک خاص معماری قلعه آلکازار بسیار شبیه به آلهامبرا است اما تفاوت‌های زیادی با آن دارد. بازدید از شهر سویل بدون دیدن قلعه آلکازار بی‌معنی است.

در باغ‌های بزرگ این مکان فواره ، باغچه‌های پر گل، نخل و خیلی جاذبه‌های دیگر وجود دارد. در هنگام بازدید از این باغ‌ها ممکن است از کنار چند طاووس نیز بگذرید. اگر این قلعه برای شما بسیار آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که این قصر مکان فیلمبرداری فصل پنجم سریال «تاج و تخت» بوده است.

«پاسیو» (The Patios)، «کوردوبا» (Cordoba)

پاسیو کوردوبا | اسپانیا

به لطف اقلیم گرم و خشک این شهر، ساکنان اولیه کوردوبا (رومی‌ها و مسلمانان شمال آفریقا) خانه‌هایشان را به دور یک محوطه با فواره یا چاهی در وسط می‌ساختند. هنوز هم در کوردوبا این شیوه خانه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این محوطه‌های کوچک – که امروزه به پاسیو معروف شده‌اند – در دنیا به دلیل دکوراسیون و گل‌های فراوانشان مورد توجه قرار گرفته‌اند. بهترین زمان برای بازدید از این پاسیو‌ها ،ماه می هر سال در فستیوال پاسیو است.

بازدید از پاسیو‌ها درهنگام غروب بهترین گزینه است، زیرا اکثر توریست ها صبح و بعد از ظهر را برای بازدید انتخاب می‌کنند.

«دره ال تا جو» (El Tjo Gorge)، «روندا» (Ronda)

ال تاجو روندا | اسپانیا

شهر روندا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اسپانیا است که قدمتش به قرن ۹ قبل از میلاد مسیح باز‌می‌گردد. خود این روستای کوهستانی و تاریخی زیباست، اما دره‌ای که آن را به دو نیم تقسیم میکند نیز اعجاب‌انگیز و دیدنی است. هر زاویه از این دره زیبایی خود را دارد که برای عکاس‌هایی که میخواهند عکسی فوق‌العاده بگیرند عالی است. شما حتی می‌توانید با گذشتن از روی پل «پونته نواوو» (Puente Nuevo) به آن طرف دره بروید.

زمانی که دره را از تمام زوایای ممکن دیدید ، برای خوردن مقداری «رابو دل تورو» (Rabo del toro) یا همان دم گوساله که غذای مخصوص روندا است به سمت شهر بروید.