امتیاز ما

پایتخت کشور مجارستان، بوداپست شهری زیبا است که در آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. از بناهای تاریخی گرفته تا معماری‌های فوق‌العاده. چندین مکان پنهان و ممنوعه در این شهر وجود دارند اما از آن‌ها که بگذریم جاذبه های گردشگری بوداپست کم نیستند. در مجله‌ی دور و نزدیک به معرفی این جاذبه‌ها می‌پردازیم. بلیط هواپیما

جاذبه های گردشگری بوداپست ؛‌حمام های سیچینی

جاذبه های گردشگری بوداپست ؛‌حمام های سیچینی

به دلیل وجود حمام‌های طبی زیادی که در «بوداپست» وجود دارند، این شهر لقب شهر «اسپا» را گرفته است. در پایتخت مجارستان حمام‌های زیادی وجود دارند اما حمام‌های «سیچینی» به دلیل داشتن فضای باز و معماری زیبا شهرت دارند. گردشگران می‌توانند این استخرهای طبی را در فضای باز احاطه شده با معماری «نئو-رونسانس» و «نئو-باروک» تجربه کنند.

خانه اپرای مجارستان

خانه‌ی اپرای مجارستان که در یک خیابان تاریخی واقع شده است به عنوان زیباترین خانه‌ی اپرای جهان شناخته می‌شود. این ساختمان میزبان نمایش‌های باله، کنسرت، اپرا و … است.اگر تمایلی به دیدن این نمایش‌ها ندارید می‌هوانید از تورهای بازدید از ساختمان استفاده کنید. از تاریخ جولای ۲۰۱۷ تا می ۲۰۱۸ این بنا در دست تعمیرات خواهد بود و هیچ‌گونه برنامه‌ای در آن برگزار نخواهد شد اما ساختمان، کافه و مغازه‌های آن برای بازدید گردشگران باز است. بلیط تهران استانبول

ساختمان پارلمان مجارستان

ساختمان پارلمان مجارستان

ساختمان پارلمان مجارستان در سال ۱۹۰۲ ساخته شد و سومین ساختمان بزرگ پارلمان در جهان است. این ساختمان که در نزدیکی رود «دانوب» واقع شده است در سبک معماری گوتیک ساخته شده و هم به لحاظ معماری و هم اهمیت سیاسی ارزش دیدن را دارد. تورهای گردشگری به زبان‌های مختلف برای گردش در این ساختمان در دسترس هستند به علاوه در بیرون از این ساختمان میدان و بنای یادبودی برای قربانیان انقلاب سال ۱۹۵۶ در مجارستان بنا شده است.

باستیون فیشرمن

قلعه‌ی رویایی‌ای که در بوداپست واقع شده است «باستیون فیشرمن» نام دارد که نمای بسیار زیبایی از رود دانوب تا ساختمان پارلمان به نمایش می‌گذارد. این قلعه در سال ۱۹۰۲ ساخته شد و دارای معماری «نئو-گوتیک» و «نئو-رومانسکایی» است و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بوداپست برای گردشگران است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

قلعه بودا

قلعه‌ی «بودا» در قرن سیزدهم ساخته شد و اکنون جزو میراث جهانی یونسکو است. این قلعه پس از تغییراتی که در معماری آن انجام شد اکنون ترکیبی از معماری «باروک»، قرون وسطی و مدرن است. گالری ملی مجارستان نیز در این بنا قرار دارد.

کلیسای سنت استفان

کلیسای سنت استفان

«کلیسای سنت استفان» و ساختمان پارلمان مجارستان به عنوان بلندترین ساختمان‌های بوداپست شناخته می‌شوند. ساخت این کلیسا در سال ۱۹۰۵ به پایان رسید. کلیسای سنت استفان دارای معماری نئو-کلاسیک است. فضای داخلی این کلیسا برای بازدید آزاد است.

قلعه وایداهونیاد

امروزه یکی است محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری بوداپست قلعه‌ی «وایداهونیاد» است. این قلعه ابتدا به وسیله‌ی چوب ساخته شد اما بعدها در دهه‌ی ۱۹۰۰ ساختار آن به سنگ تغییر پیدا کرد و اکنون محلی برای برگزاری فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف است. موزه‌ی معماری مجارستان نیز در این قلعه قرار دارد.

بازار مرکزی

بازار مرکزی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بوداپست بازار بزرگ مرکزی است. این بازار ۳ طبقه محل فروش میوه‌ها و سبزیجات تازه است. در بخش زیرزمین دکه‌های گوشت و ماهی قرار دارند و طبقه‌ی همکف محل فروش خوراکی‌های روزمره، ادویه‌جات، گوشت و نوشیدنی است. در طبقه‌ی بالاتر صنایع دستی مجارستان و دکه‌های غذاهای سنتی قرار دارند. این بازار در سال ۱۸۹۷ ساخته شد و قدیمی‌ترین بازار در شهر بوداپست است. این بازار روزهای یکشنبه تعطیل است. بلیط هواپیما تهران مشهد

 

پل زنجیری

پل زنجیری که بر روی رودخانه‌ی دانوب واقع شده است بودا و پست را به یکدیگر متصل می‌کند. این پل دارای معماری بسیار زیبایی است و از لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد. گردشگران می‌توانند از روی این پل شاهد مناظر زیبای شب و روز دانوب باشند. پل زنجیری از اواسط سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۹ به دلیل بازسازی بسته است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد مجارستان به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.